Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، غلام‌حیدر ابراهیم‌بای‌سلامی چهارشنبه شب در همایش صنعت گردشگری در مشهد اظهار کرد: باید به صنعت گردشگری با دید وسیع نگریست تا بتوان با مدیریتی نوین، رشد و توسعه آن را رقم زد.

وی با بیان اینکه مشهد نیز خارج از این ضرورت و نیاز برای خروج از مدیریت سنتی گردشگری نیست، بیان کرد: بیش از 50 درصد واحدهای اقامتی کشور در کلانشهر مشهد قرار دارند و نیمی از گردشگران زیارت به مقصد این شهر سفر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازاریابی گردشگری نیز در کشور از ضعف برخوردار است.

عضو شورای‌عالی میراث فرهنگی با اشاره به حوادث سیاسی که منجر به کاهش چشمگیر حضور مسافران عرب در مشهد و بروز مشکلات برای سرمایه‌گذاران واحدهای اقامتی شده، افزود: متوجه این مشکلات هستیم اما می‌توان روی جذب مسلمانان کشورهای اروپایی و آمریکایی سرمایه‌گذاری کرد.

ابراهیم بای سلامی اظهار کرد: مزار بکتاش ولی در نیشابور و امام محمد غزالی در مشهد ظرفیت و استعداد حضور سایر مسلمانان را در خراسان رضوی فراهم کرده که باید در این زمینه بیشتر کار شود.

وی تصریح کرد: 40 سال است تلاش داریم هتل‌هایی با 500 و 600 اتاق بسازیم ولی هنوز موفق نشده‌ایم زیرا کشور ما نیاز به هتل‌های وسیع و گسترده دارد تا بتواند با کشورهای دیگر در عرصه گردشگری رقابت کند.

این فعال عرصه گردشگری بیان کرد: به‌طور جد در کشور به بازاریابی مستمر برای گردشگری انبوه نیاز است که متاسفانه در این زمینه نیز اقدامی نشده است.

وی افزود: اگر قرار باشد شمار گردشگران ورودی به کشور در قالب برنامه‌های بالادستی به پنج برابر افزایش یابد باید زیرساخت‌های این حوزه فراهم باشد اما متاسفانه در این زمینه نیز بسیار ضعیف و فاقد زیرساخت‌های لازم هستیم.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۷۹۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بنابر آمار‌های اعلامی قبل از سیاست افزایش جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری، بخشی از مرغ مورد نیاز از طریق واردات تامین می‌شد و به رغم آنکه تا چندماه پیش واردکننده مرغ از ترکیه بودیم، اما از اسفندماه به صادرکننده این محصول پروتئینی تبدیل شدیم.

با توجه به پتانسیل صنعت مرغداری، امکان تولید سالانه ۳ میلیون تا ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن مرغ در کشور وجود دارد، درحالیکه به رغم افزایش سرانه مصرف مرغ ناشی از نوسانات قیمت گوشت قرمز حداکثر ۲ میلیون تن مرغ مورد نیاز است که این امر بدان معناست که به شرط تامین زیرساخت‌های لازم و حذف قیمت گذاری دستوری، امکان صادرات حداقل یک میلیون تن مرغ به بازار‌های هدف وجود دارد که با احتساب نرخ ۲.۲ تا ۲.۳ دلار هرکیلو مرغ صادراتی، ارزآوری قابل توجهی نصیب کشور می‌شود.

طبق آمار‌های اعلامی در آذرماه ۱۴۱ میلیون قطعه، دی ماه ۱۵۲ میلیون قطعه، بهمن بیش از ۱۵۱ میلیون و اسفند ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است که با عرضه مرغ‌های جوجه ریزی بهمن ماه در ایام نوروز و ماه رمضان نیاز است که مازاد تولید از سطح بازار جمع آوری شود تا مرغداران متحمل زیان نشوند.

بنابر اذعان مسئولان صادرات مرغ بعداز سال‌ها به عراق انجام شد، این درحالی است که تا ۸ ماه گذشته واردکننده مرغ بودیم؛ لذا اگر مجموع ظرفیت نصب شده ۳ میلیون تن مرغ در کشور بکار گرفته شود، میزان صادرات بیش از پیش افزایش خواهد یافت، هرچه ارزآوری در این بخش بیشتر شود به فعال شدن این ظرفیت‌ها و افزایش تولید کمک می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کمبود بیش از ۵هزار شیر هیدرانت آتش‌نشانی در مشهد
  • باید به سواحل خلیج فارس به صورت یکپارچه نگریست
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • تامین ۵۰ درصدی پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کشور
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • حمایت گسترده از صنایع‌دستی برای تحقق شعار سال الزامی است
  • اول سلام بعد تاج‌گذاری در کاخ اختصاصی