Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت طلا که روز گذشته پس از اظهارات جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا با کاهش یک درصدی روبرو شده بود، امروز چهارشنبه پس از اظهارات رئیس فدرال رزرو آمریکا بار دیگر با افزایش همراه شده است.

گزارش صحبت های یلن به گونه ای بوده است که احتمال بالا رفتن نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده را افزایش داده و این مساله موجب تقویت ارزش دلار آمریکا و کاهش قیمت طلا در پایان مبادلات روز گذشته شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سایت طلا، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد افزایش به 1294 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته با کاهش 1.3 درصدی روبرو شد که این میزان کاهش شدید در دو هفته اخیر بی سابقه بوده است.

رئیس فدرال رزرو آمریکا در سخنانی تاکید کرد: بانک مرکزی آمریکا باید علی رغم نااطمینانی ها در خصوص وضعیت تورم، نرخ بهره را به صورت تدریجی افزایش دهد و این سیاست را همچنان حفظ کند.

پس از اظهارات یلن ارزش دلار آمریکا افزایش یافت و به بالاترین سطح در یک ماه اخیر رسید. بهره اوراق قرضه آمریکا نیز امروز چهارشنبه با افزایش روبرو شده است. به این ترتیب به نظر می رسد گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر بیشتر از قبل شده است.

این در شرایطی است که تشدید تنش بین آمریکا و کره شمالی موجب افت شاخص سهام در بازارهای آسیایی شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بار دیگر هشدار داده است که هرگونه اقدام نظامی علیه کره شمالی، مخرب و نابود کننده خواهد بود. البته ترامپ به این مساله اشاره کرده است که استفاده از نیروی نظامی نخستین گزینه واشنگتن برای مقابله با کره شمالی نخواهد بود.

تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که شاخص اعتماد مصرف کننده در آمریکا طی ماه سپتامبر با کاهش روبرو شده است. میزان فروش مسکن در آمریکا نیز طی ماه اوت به پایین ترین سطح در 8 ماه اخیر رسیده است.

واردات خالص طلای چین از هنگ کنگ نیز طی ماه اوت با کاهش 55 درصدی روبرو شده است. افزایش قیمت داخلی تاثیر منفی زیادی بر واردات طلای چین داشته است.

به نظر می رسد قیمت طلا تحت تاثیر آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.

ماه سپتامبر دوره حساسی برای قیمت طلا خواهد بود

یک تحلیلگر اقتصادی بر این باور است که ماه سپتامبر دوره حساس و تعیین کننده ای برای طلا در بازارهای بین المللی خواهد بود.

به گزارش کیتکو نیوز، مایک مک گلون تحلیلگر ارشد اقتصادی واحد اطلاعات اقتصادی بلومبرگ تاکید کرد: طلا هم اکنون در شرایط خاص و حساسی قرار دارد. تقاضای جهانی برای این فلز زرد بار دیگر با افزایش روبرو شده و طلا وارد کانال 1300 دلار شده است.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: اگر طلا بتواند در ماه سپتامبر بالاتر از 1300 دلار در هر اونس تثبیت شود می توان امیدوار بود که طی ماه های آینده تقاضا برای خرید این فلز گرانبها با افزایش چشمگیری روبرو شود و طلا بار دیگر در بازارهای بین المللی خواهد درخشید.

قیمت طلا که هفته گذشته با کاهش 1.8 درصدی روبرو شد و بار دیگر وارد کانال 1200 دلاری شده بود با تشدید تنش ها بین آمریکا و کره شمالی بار دیگر با افزایش چشمگیری روبرو شده و به بالاتر از 1300 دلار رسیده است.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: پایان ماه جاری که پایان سه ماه سوم 2017 نیز به شمار می رود، دوره حساسی برای قیمت طلا خواهد بود. یک عامل مهم برای قیمت طلا ، ارزش دلار آمریکا خواهد بود. قیمت طلا و دلار آمریکا از نظر تاریخی رابطه معکوسی دارند.

وی اظهار داشت: حتی اگر دلار آمریکا در روند نزولی خود از ابتدای سال 2017 میلادی بازنگری کند، به نظر من قیمت طلا بالاتر از 1300 دلار در هر اونس و قیمت هر بشکه نفت نیز بالاتر از 50 دلار تثبیت خواهد شد. به نظر من نوسانات قیمت طلا در سه ماه پایانی امسال بیشتر خواهد بود.

این تحلیلگر اقتصادی در پایان گفت: ماه های اکتبر و نوامبر برای قیمت طلا در 5 سال گذشته بدترین زمان و دوران بوده ولی دلار در این مدت افزایش داشته است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر اظهارات مهم جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا و روسای بانک های مرکزی ژاپن اروپا و کانادا قرار خواهد داشت.

نوسانات شاخص سهام و ارزش دلار در بازارهای بین المللی نیز بر قیمت طلا موثر خواهد بود. تنش های سیاسی در شبه جزیره کره نیز می تواند عامل مهمی برای قیمت طلا باشد.

وزیر خارجه کره شمالی روز دوشنبه در اظهاراتی تاکید کرد: توئیت اخیر ترامپ، اعلان جنگ علیه کره شمالی به شمار می رود و پیونگ یانگ برای دفاع از خود اقدامات مناسبی را اتخاذ خواهد کرد.

وی هشدار داده است که کره شمالی بمب افکن های آمریکایی را سرنگون خواهد کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۷۹۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست نفت در فرار از بزرگترین کاهش هفتگی ۳ ماه گذشته

قیمت نفت در معاملات روز جمعه تحت تاثیر چشم انداز ادامه کاهش تولید نفت اوپک پلاس، افزایش یافت اما در مسیر ثبت بزرگترین کاهش هفتگی در سه ماه گذشته پیش می رود.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ژوئیه، ۱۴ سنت افزایش یافت و به ۸۳ دلار و ۸۲ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۶ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش، به ۷۹ دلار و ۱۱ سنت در هر بشکه رسید.

با این حال، هر دو شاخص در مسیر ثبت کاهش هفتگی چشمگیری قرار دارند که ناشی از نگرانی سرمایه گذاران نسبت به بالا ماندن نرخهای بهره آمریکا به مدت طولانی تر و محدود شدن رشد اقتصادی این کشور و کاهش تنشهای ژئوپلیتیکی در خاورمیانه است.

به گفته الکس هودز، تحلیلگر نفتی استون ایکس، هر دو شاخص پایین میانگین ۲۰۰ روزه خود قرار دارند که از نظر فنی، نشان دهنده نزولی شدن قیمت نفت است.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی نوشتند: در حالی که فصل رانندگی تابستانی آمریکا پیش روی ما قرار دارد، تورم بالا ممکن است باعث شود مصرف کنندگان در طول تعطیلات، مسیرهای کوتاهتری را انتخاب کنند.

بازار اکنون به داده های اقتصادی آمریکا و شاخصهای عرضه نفت آینده بزرگترین تولیدکننده نفت آمریکا چشم دوخته است.

فدرال رزرو آمریکا، هفته جاری، نرخهای بهره را بدون تغییر نگه داشت و به آمار مایوس کننده اخیر از نرخ بالای تورم اشاره کرد که باعث می شود کاهش نرخ بهره، مدتی طول بکشد. در نتیجه سرمایه گذاران بازار نفت با توجه به عدم کاهش نرخ بهره این کشور، نگران کندی رشد اقتصادی آمریکا شده اند.

پس از انتشار آماری که جهش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا را نشان داد، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه، بیش از ۳ درصد سقوط کرده بود.

همچنین مذاکرات حماس و رژیم صهیونیستی برای آتش بس موقت، نرخ ریسک ژئوپلیتیکی ناشی از جنگ غزه را که قیمت نفت را تحت تاثیر احتمال مختل شدن عرضه جهانی، بالا نگه داشته بود، ضعیف کرده است.

نفت برنت از ابتدای هفته جاری تاکنون، ۶.۳ درصد و شاخص نفت آمریکا، ۵.۶ درصد کاهش داشته است. این کاهش شدید، درست چند هفته قبل از نشست بعدی وزیران اوپک پلاس، افتاق افتاده است.

سه منبع آگاه در اوپک پلاس اظهار کردند: اگر تقاضا برای نفت افزایش بیشتری پیدا نکند، این گروه ممکن است کاهش تولید نفت داوطلبانه به میزان ۲.۲ میلیون بشکه در روز را که تا پایان ژوئن تعیین شده است، تمدید کند.

بر اساس گزارش رویترز، آمار اشتغال آمریکا که معیاری برای ارزیابی سلامت بازار کار این کشور و معیار کلیدی برای فدرال رزرو در تصمیم گیری درباره نرخهای بهره است، روز جاری منتشر خواهد شد. همچنین، شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز، روز جمعه آمار دکلهای حفاری نفت و گاز آمریکا را که معیاری برای ارزیابی تولید این کشور در ماههای آینده است، اعلام می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طلای جهانی پس رفت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ |برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • شکست نفت در فرار از بزرگترین کاهش هفتگی ۳ ماه گذشته
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ |برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا