Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@22:47:31 GMT

بیکاری مهم‌ترین منکر جامعه در دوران کنونی است

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۸۱۱۸۴

بیکاری مهم‌ترین منکر جامعه در دوران کنونی است

امام جمعه موقت اهواز گفت: مهم‌ترین منکری که در جامعه امروزی وجود دارد مسئله بیکاری است و ریشه‌کن کردن یا کاهش میزان آن نیز ازبهترین معروف خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، آیت‌الله سیدابوالحسن حسن‌زاده امروز در جلسه شورای اداری استان خوزستان با اشاره به این‌که دهه اول ماه محرم در روایات به عنوان دهه سوگواری ذکر شده است، اظهار داشت: ریشه سوگواری بر اساس روایات نیز ده روز اول ماه محرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قیام اباعبدالله الحسین(ع)، مجموعه کربلا و عاشورا یک منبع تمام نشدنی برای همه انسان‌ها به ویژه مسلمانان و شیعیان است.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به تمرکز بزرگ‌ترین علما و فلاسفه به واقعه کربلا، افزود: این بزرگان واقعه عاشورا را برای خود الگو قرار داده‌اند و گاندی گفته که نجات مردم هندوستان از انگلستان درس گرفتن از حسین بن علی(ع) است.

حسن‌زاده گفت: تأکیدات بسیار در روایات بر واقعه عاشورا و کربلا صرفا برای بیان یک واقعه تاریخی نیست؛ چراکه تاریخ وقایع بسیاری را به خود دیده و رفا اظهار تأسف، اشک و شعر فلسفه صدها روایت نیست.

وی اضافه کرد: تأکید بر واقعه عاشورا و کربلا، حفظ روحیه یاران امام حسین(ع) یعنی حریت و آزادگی است که شیعیان در هر زمان، نقطه و شرایط باید داشته باشند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این‌که اگر وابستگی و عدم تعلق خاطر به دنیا وجود داشته باشد در یک جامعه، فرهنگ عاشورایی موج خواهد زد، خاطرنشان کرد: بنده به عنوان یک طلبه خجالت می‌کشم وقتی خبر یک اختلاس را می شنوم و اگر یک جامعه عاشورایی است نباید شاهد چنین مسائلی باشیم.

حسن‌زاده با اشاره به این‌که انسان در هر دهه محرم باید یک محاسبه نفسی داشته باشد، عنوان کرد: انسان محاسبه کند که آیا امام حسین‌(ع) از محرم سال گذشته نزدیک‌تر شده است و خود را به اردوگاه امام توانسته نزدیک‌تر کند.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس و اینکه هدف از گرامیداشت این مناسبت، فراموش نکردن ایثارگری‌ها و رزمندگی‌ها است، گفت: شهدا، ایثاگران و همه رزمندگان تماما تاریخ شفاهی جنگ در استان خوزستان هستند که باید جمع‌آوری شود.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک وظیفه عمومی و جزء ضرورت های دین که از واجبات است، ادامه داد: این فریضه شرایطی دارد که از جمله آن شناخت شخص نسبت به معروف و منکر است؛ اولویت‌ها را در امر به معروف و نهی از منکر و فضای عمومی جامعه که ‌می‌خواهیم فرهنگ سازی کنیم را باید بشناسیم.

حسن‌زاده با بیان این‌که از مهم‌ترین منکری که در جامعه امروزی وجود دارد مسئله بیکاری است، ادامه داد: ناهنجاری‌های اجتماعی، اعتیاد، افزایش آمار طلاق از مهم‌ترین پیامد این منکر است.

وی ریشه‌کن کردن یا کاهش میزان بیکاری را از مهم‌ترین معروفات در دوران کنونی دانست و اظهار داشت: همه باید برای این معروف دست به دست هم دهیم و تلاش کنیم.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این‌که از دیگر مهم‌ترین معروفی که باید در جامعه تحقق داشته باشد، کارآمدی نظام دینی است، افزود: دشمنان درصدد آن هستند که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را یک نظام نا کارآمد جلوه و به اثبات برسانند.

حسن‌زاده با اشاره به تلاش‌های بسیار استاندار خوزستان و ضرورت وحدت و همدلی میان تمامی مسئولان برای رفع بیکاری در خوزستان، خاطرنشان کرد: نباید دانش آموزی وجود داشته باشد که در استان عظیم‌ترین منابع نفتی مجبور چندین کیلومتر را برای رسیدن به مدرسه طی کند.

انتهای پیام/

R41468/P1336/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۸۱۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاهیان تهران، مشهد و اهواز در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکاو اروپا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ دانشگاهیان تهران، اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل با شعار‌های مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، مرگ بر انگلیس اقدام پلیس امریکا را در ضرب و شتم دانشجویان مجکوم کردند.
بسیج دانشجویی دانشگاه تهران، بسیج اساتید، بسیج کارکنان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و سایر تشکل‌های دانشگاه تهران از دانشگاهیان برای حضور در این تجمع دعوت کردند. حاضران در این تجمع که با حضور رئیس دانشگاه هیئت رئیسه و اساتید دانشکده‌های مختلف دانشگاه و دانشجویان همراه بود با در دست داشتن دست نوشته‌هایی در حمایت از مردم غزه و دانشگاهیان و پرچم ایران و فلسطین و با سر دادن شعارهایی نظیر مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت دولت آمریکا از این جنایات را محکوم کرده و از آزاد اندیشی جامعه دانشگاهی در سراسر دنیا حمایت کردند.رئیس دانشگاه تهران نیز در این تجمع به بیان سخنانی پرداخت و برخورد دوگانه دولتهای غربی در مقوله آزادی بیان را مورد ارزیابی قرار داد.حضور دانشجویان بین الملل دانشگاه تهران در این تجمع و حمایت از جامعه دانشگاهی معترض به جنایات رژیم صهیونیستی از دیگر نکات این مراسم بود.دانشگاهیان دانشگاه‌های فردوسی مشهد و جندی شاپور اهواز نیز امروز با برگزاری تجمع اعتراضی، این اقدام پلیس آمریکا را محکوم کردند.موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از دستگیری صدها نفر از معترضان در دانشگاه کلمبیا گسترده‌ شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیا است. 

 

دیگر خبرها

  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • ظرفیت جوانان در رونق اقتصادی بکار گرفته شود
  • تلاش و جدیت برای کاهش نرخ بیکاری
  • تلاش بیشتری برای کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه خواهیم کرد
  • رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • رشد ۳ درصدی نرخ بیکاری در گیلان
  • تجمع دانشگاهیان تهران، مشهد و اهواز در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکاو اروپا
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم