Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - امام جمعه مهریز با تاکید به اهمیت نقش فریضه های دینی در توسعه هنجارهای اجتماعی ، گفت: اجرای کامل امر به معروف و نهی از منکر همت همگانی می طلبد و همه افراد باید وظایف دینی خود را در تحقق آن با جدیت انجام دهند که رسالتی سنگین و سرنوشت ساز است.

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی چهارشنبه شب در جمع عزاداران حسینی مهریز به نامگذاری دهه اول ماه محرم به عنوان دهه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: اجرای این فریضه بزرگ الهی بستگی به احساس وظیفه همگانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اگر عمل به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی به رفتار فرهنگی تبدیل شود بسیاری از آسیب ها و ناهنجاری ها در میان اقشار مختلف کاهش می یابد.
امام جمعه مهریز با بیان فلسفه قیام سیدالشهدا (ع) تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر از اهداف اصلی امام حسین (ع) است و باید روز به روز گسترش یابد.
محی الدینی یادآور شد: هیات های عزاداری و نهادهای فرهنگی و تبلیغی باید همواره در راستای فرهنگ سازی اهداف قیام تاریخ ساز امام حسین (ع) و بیان فلسفه نهضت این امام همام بکوشند.
امام جمعه مهریز تصریح کرد: هیات های عزاداری باید همواره حریم ها را حفظ کنند و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز از منابع مستند و موثق برای مداحی های خود استفاده کنند.
محی الدینی همچنین به اهمیت بهره گیری از فرصت ماه محرم توسط مردم و هیات های عزادار و سوگوار اشاره کرد و از هیات ها و فعالان فرهنگی خواست تا در راستای اهداف انقلاب اسلامی اقدام کنند.
مهریز 150 هیات مذهبی دارد.
مرکز شهرستان مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536*2047* خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار- عباسقلی اشکورجیری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۸۱۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود

حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه اعظم نجف اشرف ایراد شد، گفت: کمپینی در بغداد و استان های عراق برای مبارزه با فساد اخلاقی و مواد مخدر راه اندازی شد و تعداد زیادی دستگیر شدند.

وی افزود: علاوه بر طرح آبادانی، باید با فساد اخلاقی مبارزه شود و این موضوعی است که به دلیل پیگیری این موضوع از سوی دولت و استانداری شهر نجف اشرف، جای تشکر دارد.

امام جمعه نجف اشرف اشاره کرد: پروژه‌هایی که در نجف اشرف در حال انجام است، پروژه‌هایی هستند که در خور قدردانی هستند، زیرا کار در سه مرحله برای آبادانی خیابان‌های شهر نجف‌ اشرف و همچنین کمپین کاشت یک میلیون درخت در نجف‌ اشرف به منظور سر سبز کردن شهر در حال انجام است.

وی در همین راستا گفت: عراق شاهد ثبات امنیتی، سیاسی و اقتصادی است که آن را به ستاره درخشان در منطقه تبدیل می کند.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خصوص اوضاع جهانی بیان داشت: بیش از ۲۰۰ روز از جنگ غزه می گذرد و غزه همچنان در حال مقاومت است و این ماجرا از غزه به سطح جهان گسترش یافته، به گونه ای که آمریکا شاهد تظاهرات در دانشگاه های خود در حمایت از توقف جنگ غزه است؛ زیرا اوضاع جهان به نفع و سمت اسلام و تشیع پیش می رود.

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه دینی ضمن گرامیداشت روز جهانی کارگر، در خصوص کار و کارگر در اسلام گفت: اسلام بر کار تأکید کرده است و حدیث شریف می‌فرماید، کسی که برای افراد تحت تکفل خود زحمت می‌کشد مانند مجاهد فی سبیل الله است.

وی افزود: پیامبرانی هستند که کارگر بودند تا به مردم ثابت کنند که کار امری محبوب نزد خداوند متعال است، به شرطی که کار با اخلاص و به صورت درست و کامل انجام شود.

دیگر خبرها

  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی
  • خرید کالای ایرانی باید به عنوان امر به معروف درجامعه غالب باشد
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • شهید مطهری الگوی نخبگان فکری جبهه انقلاب است
  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب