Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور امام جمعه شهرستان و مردم ولایتمدار ماهنشان، یادواره ۱۳ شهید منطقه ارزه خوران ماهنشان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شمیم ماهنشان: حجت الاسلام حسینعلی زاهدی پور در جمع مردم منطقه ارزه خوران در حسینه روستای ارزه خوران ضمن گرامیداشت شهدای کربلا ، به مقام شامخ شهدای ایران اسلامی و دفاع مقدس ارج نهاد و در این مراسم یادواره ۱۳ شهید روستاهای اورجک، ارزه خوران، خیر آباد اظهارداشت: تکریم و تعظیم از مقام شامخ شهدایک وظیفه و ضرورت غیر قابل انکار است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهدا با تاسی از اعمال و رفتار حضرت امام حسین (ع) درس فداکاری، وفاداری ، از خود گذشتگی و شجاعت، شهامت، صداقت و … آموختند و در عمل نیز آن را به اثبات رسانیدند و در راه دفاع از اهداف مقدس اسلام جانفشانی کردند و حماسه ای جاوید آفریدند.

امام جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد جایگاه شهدا ، گفت: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، تجلیل از مقام شامخ شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، پایه‌ های انقلاب اسلامی است .

حجت الاسلام زاهدی پور با اشاره به رشادت ها و جانفشانی ها و بصیرت رزمندگان، شهدا، جانبازان، اظهارداشت: به برکت وجود شهدا، امروز نظام جمهوری اسلامی ایران بر قله‌ی رفیع افتخار قرار دارد و امید است شهدا چون چراغی پرفروغ، روشنگر راه ما باشند.

وی با بیان شخصیت ها و ولایتمداری شهدا، افزود: یکی از مهمترین پیام های شهدا به ما که خودشان هم در عمل این را به اثبات رساندند، این است که ولایتمدار بوده و پشت سر ولی خود حرکت کنید.

امام جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به دشمنی های دشمنان در هر برهه و زمان ، گفت: پیام شهدا به ما ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان است، زیرا شهیدان با وجود اینکه دشمن در برابر ما با تمام وجود ایستاد، مقاومت کردند و اجازه هیچ تصرفی را به آنها ندادند، اما در این برهه حساس جامعه و دنیا که از هر جوانبی برای ایران اسلامی دشمن نقشه و طرح ریزی دارد چیست و تکلیف ما چگونه است باید به زندگی شهدا و تاریخ مراجعه شود تا از تجربیات و راه ها و مسیرهایی که آنان حرکت کردند ما هم راه را ادامه بدهیم .

حجت الاسلام زاهدی پور با اشاره به جامعه بحران زده کنونی گفت: جامعه بحران زده را نمی توان مدیریت کرد مگر با اجرای امر به معروف و نهی از منکر .یکی از پیام های مهم شهدا هم امر به معروف و نهی از منکر است، چرا که فلسفه قیام اصلی سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین ع همین فریضه امربه معروف و نهی از منکر بود تا دین به دست ما برسد .

وی با خطاب قراردادن عزاداران حسینی و عشاقان اهل بیت عصمت و طهارت، افزود: حب به اهل بیت عصمت و طهارت ریشه ایمان است، و بالاترین حد حسینی بودن بصیرت و معرفت داشتن است.

امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: شهداءمعامله نقدی را رها کردند و داد و ستدنسیه ای رابرگزیدند،چون آنها با تمام وجود به وعده های الهی باورداشتند و لذا جاودانه ماندند.

*حاشیه این مراسم : چهارمین یادواره ی شهدا نیروی مقاومت بسیج حوزه شهیدمصطفی خمینی(ره)پری به صورت حماسی و با شکوه با حضور امام جمعه ، فرماندار، فرمانده سپاه، رییس بنیاد شهید شهرستان ماهنشان، بخشدار بخش مرکزی و جمعی از مسئولین شهرستانی و استانی، روحانیون منطقه، مردم روستاهای اورجک، ارزه خوران، خیرآباد و پری با تجلیل از خانواده های شهدا، احسان مردم با صرف شام و مداحی و مرثیه گزاری برگزارشد.

مداحی و مرثیه خوانی توسط مداحان اهل بیت عصمت و طهارت از جمله مداح اهل بیت خدالی زاده، احسان به صرف شام، ایستگاههای صلواتی توسط نوجوانان،

گفتگویی با مسئولین در این برنامه انجام شد که در یک جمله هدف از حضور را اعلام کردند.

نوری فرماندار ماهنشان گفت: شرکت درمراسم یادواره شهداءکه همان پاسداشت یادشهیدان گلگون کفن است،وظیفه اصلی ماست.

برزگرفرمانده سپاه ناحیه ماهنشان اظهار داشت:چهارمین یادواره ی شهداءهم ازنظرکیفی و هم ازنظرکمی واقعا غیرقابل توصیف است و وظیفه ما این است که با برگزاری چنین برنامه هایی فرهنگ شهادت را ترویج بدهیم.
چعفرخداقلی زاده دبیرستادچهارمین یادواره شهداءضمن گرامیداشت یادشهداء،یاد شهیدمحسن حججی را گرامی داشت و گفت:اظهارات سران استکبارجهانی و صهیونیسم بین المللی در مجمع عمومی سازمان ملل نشانه عزت و اقتدارایران اسلامی به برکت فرهنگ ایثار و شهادت است.
حیدری رئیس اموزش و پرورش گفت:مهمترین وظیفه فرهنگیان عزیز،تقویت باورهای دینی و اعتقادی درجامعه است و باشد رفتارشهیدان را الگوی کاری خود قرار دهیم.
بیستونی رئیس بنیادشهید و امورایثارگران اظهار داشت:شهیدان به اموختند که جهان باقی بهتر ازجهانی فانی است و آنان در عمل راه نورانی سید و سالارشهیدان و یاران وفادارش را ادامه دادند.
رسولی بخشدارمرکزی افزود:شهیدان عزیز در راه دفاع ازشرف،ناموس،اسلام عزیز و ولایت جان و مال خود را ایثارکردند و حضور ما در مجالس شهداءاحترام به این ایثارگریهاست.
رحمانی مجری توانای برنامه های تلویزیونی شبکه اشراق گفت:تهیه گزارش ازمراسم بزرگداشت شهیدان مثل جهادفی سبیل الله است.
اسدی گزارشگرواحدمرکزی خبرشبکه اشراق:پدران ،مادران،برادران،خواهران وفرزندان شهداء دربیانات خوداشک شوق وامید را دلهای ما موج می زنندواین یک افتخاربزرگی است که ازطریق این رسانه راه شهداءرا ادامه می دهیم.
اصغرفیضی زاده فرمانده حوزه شهیدمصطفی خمینی(ره)پری گفت:بایدبقول مقام معظم رهبری که اخیرا در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری فرمودند،روحیه انقلابی راحفظ کنیم تا اسلام حفظ شود و برای حفظ این روحیه انقلابی باید به سیره ومنش شهداءبرگردیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۸۲۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان

ایسنا/کرمان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان در ایام شهادت امام جعفر صادق علیه السلام چهار شهید گمنام در استان کرمان تشییع و تدفین خواهند شد.

سرهنگ محمود مهدوی فرد عصر امروز، هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کرمان از تشییع و تدفین پیکرهای مطهر شهدا در ایام شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام خبر داد و افزود: ۲۳۱ نقطه از استان برای میزبانی از شهدای گمنام درخواست دارند.

وی بیان کرد: از هشت مکانی که سال گذشته مصوب شده بود، چون ساخت و ساز اولیه یادمان در سه نقطه انجام شده، پیکرهای مطهر شهدا در این نقاط تدفین می‌شوند که شامل کوهپایه کرمان، سیرجان و رفسنجان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: در حال حاضر ۱۴۵ یادمان شهدای گمنام با ۳۲۲ شهید در استان کرمان وجود دارد.

همچنین محمدمهدی فداکار باستاندار کرمان در این جلسه اظهار کرد: مکان‌های عمومی مانند معراج شهدا، یادمان‌ها، ساختمان‌های بسیج در شهرستان‌ها که پاتوق اعزام رزمندگان دوران دفاع مقدس بوده، ثبت ملی شود.

وی بیان کرد: برنامه‌های اختصاصی، دیدار با خانواده معظم شهدا، حضور راویان برای جهاد تبیین، تبلیغات محیطی و تجلیل از پیشکسوتان و جانباران به‌مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در استان کرمان برگزار می‌شود.

استاندار کرمان همچنین از شهدای گمنام به‌عنوان عزیزان مردم نام برد و بر تکریم و احترام آنها تاکید کرد و ادامه داد: باید ابتدا یادمان شهدای گمنام ساخته شود و بعد شهید را دفن کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند
  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • برگزاری ۳۸۱ یادواره در شهرستان کهگیلویه / استقبال از اجلاسیه شهدا
  • یادواره شهدای حسین آباد دورود
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان