Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: با متخلفان حوزه سلامت و عرضه مواد غذایی، آشامیدنی و خوراکی که سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازند به شدت برخورد می‌شود و هیچ گونه اغماض و چشم پوشی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، قدرت اخوان اکبری صبح امروز در نشست کمیسیون بررسی تخلفات بهداشتی درمانی، مواد آشامیدنی، ارایشی و دارویی، خوراکی استاناردبیل اظهار داشت: اعضای کمیسیون ماده 11 تعزیزات حکومتی وظیفه سنگینی در ارتباط با سلامت آحاد جامعه به دوش دارند و این حساسیت در روند بررسی‌ها و کاهش تخلفات در حوزه سلامت استان تاثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این جلسه به چندین پرونده درمانی چشم پزشکی، فعالیت درمانگاه‌های خصوصی غیرمجاز، نسخه پیچی بدون حضور مسئول فنی داروخانه، فروش داروهای غیرمجاز بدون برچسب اصالت وچند کارخانه تولید مواد غذایی غیر مجاز رسیدگی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: چند شرکت تولید مواد غذایی که بدون حضور مسئول فنی و وجود مجوز نسبت به تولید محصولات غذایی اقدام کرده بود با حکم قضایی پلمپ و خط تولید آن متوقف شد و پرونده آنها برای صدور رای نهایی به تعزیزات حکومتی ارسال گردید.

اخوان اکبری بیان کرد: یکی از کارخانجات لبنی در استان نیز که در فرآیند تولید خود از شیر خشک تاریخ گذشته استفاده می‌کرد شناسایی و پرونده آن در این کمیسیون بررسی و برای صدور رای به تعزیزات حکومتی ارجاع شد.

رئیس کمیسیون ماده 11 تعزیزات حکومتی استان اردبیل گفت: با متخلفان حوزه سلامت و عرضه مواد غذایی، آشامیدنی و خوراکی که سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازند به شدت برخورد می‌شود و هیچ گونه اغماض و چشم پوشی در این زمینه وجود ندارد.

وی اظهار کرد: پرونده یکی از شرکت‌های تولید مواد غذایی در استان بررسی شد و به خاطر استفاده این شرکت از خمیر مرغ در تولید محصول همبرگر، شرکت نامبرده پلمپ و برای رای نهایی به تعزیزات حکومتی ارجاع شد.

اخوان اکبری بیان کرد: براساس مصوبات کمیسیون و در راستای نظارت و کنترل بیشتر در روند رسیدگی پرونده‌های متخلفان از موازین بهداشتی درمانی تمامی پرونده‌های بهداشتی درمانی در سطح استان به کمیسیون ماده 11 تعزیزات حکومتی ارجاع و پس از بررسی‌های کارشناسی نسبت به ارجاع آن و ادامه روند پرونده به شهرستان‌های مربوطه اقدام خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل افزود: خریداران داروهای خارجی از داروخانه‌ها می‌توانند برای اطلاع از اصالت دارو با ارسال کد 16 رقمی در بر چسپ الصاقی به سامانه 20008822 و یا مراجعه به سایت ttac نسبت به اصالت و سلامت محصولات دارویی خارجی و مواد آرایشی، آشامیدنی و خوراکی مطلع شوند.

انتهای پیام/

R41374/P1336/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۸۲۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی

معصومه مهربان گفت: درحال حاضر فرآورده‌های غذایی بدون گلوتن در کشور به میزان بسیار محدود تولید می‌شود، بیماران مبتلا به سلیاک در صورت مصرف نان و کیک و سایر مواد غذایی دارای گلوتن دچار حملات این بیماری خواهند شد.

وی با بیان اینکه امروزه امنیت غذایی یکی از ارکان پیشرفت و توسعه در دنیا است، تصریح کرد: از همین رو گروه پژوهشی کیفیت و ایمنی مواد غذایی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی برای دستیابی به امنیت غذایی پایدار به ویژه در حوزه فرآورده‏‌های حاصل از غلات و شبه غلات (کینوا) کم آب‌بر، برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر گروه پژوهشی کیفیت و ایمنی مواد غذایی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی عنوان کرد: آرد بدون گلوتن مخصوص بیماران سلیاکی غنی از فیبر و پروتئین، امگا ۳ و امگا ۶ و آنتی‌‏اکسیدان‏‌های طبیعی است که برای سایر افراد از جمله کودکان، نوجوانان، سالمندان، ورزشکاران و ... نیز توصیه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  • مبل‌فروش متخلف در اردبیل جریمه شد
  • تخلفات مشاوران املاک زیر ذره‌بین تعزیرات حکومتی استان اردبیل
  • هشدار تعزیرات حکومتی استان اردبیل به مشاوران املاک
  • کشف و معدوم سازی بیش از ۴ تن مواد غذایی فاسد در پارس آباد
  • هشدار تعزیرات حکومتی استان به مشاوران املاک اردبیل