Web Analytics Made Easy - Statcounter

نهاوند - رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: ۵۰ تن روغن و برنج در بین هیئت‌های مذهبی نهاوند توزیع شد.

حجت‌الاسلام موسی محبی در گفتگو با مهر از توزیع سهمیه برنج و روغن هیئت های مذهبی نهاوند خبر داد و گفت: در راستای خدمت رسانی به هیئات مذهبی و تشکل های مردمی فعال در حوزه فرهنگ دینی نذورات برای پخت غذای نذری بین هیئت ها توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تمامی هیئاتی که دارای مجوز فعالیت هستند می توانند با مراجعه به اداره تبلیغات اسلامی به میزان درخواست ارائه شده سهمیه برنج و روغن به نرخ دولتی دریافت کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند گفت: تاکنون ۱۰تن روغن و ۴۰تن برنج در بین هیئت های مذهبی نهاوند توزیع شده است.

حجت‌الاسلام موسی محبی گفت: توزیع نذورات تا قبل از فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در شهرستان نهاوند ادامه خواهد داشت.

وی همچنین بااشاره به اینکه به تمامی مناطق تبلیغی شهرستان نهاوند روحانی اعزام شده است، گفت: برنامه ریزی های لازم برای اعزام گسترده روحانیون مستقر، طرح هجرت، بومی و خود استقرار و همچنین روحانیون دارای حکم از سایر نهادهای تبلیغی انجام شده است.

فعالیت تبلیغی روحانیون اعزامی در ماه محرم تا ۱۲مهر ماه ادامه خواهد داشت وی گفت: فعالیت تبلیغی روحانیون اعزامی در ماه محرم تا ۱۲مهر ماه ادامه خواهد داشت.

رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند اضافه کرد: طبق دریافت درخواست های مردمی و رصد فرهنگی مناطق مختلف شهری و روستایی برای پوشش تبلیغی، ۱۸۰نفر از مبلغین و مبلغات از طریق این اداره برای اعزام دهه اول ماه محرم ساماندهی شدند.

حجت‌الاسلام محبی گفت: تبیین و تشریح وقایع جانسوز عاشورا، برگزاری جلسات روضه خوانی و سوگواری، بیان احکام اسلامی، تبیین فلسفه نماز و فریضه امربه معروف و نهی ازمنکر و همچنین جذب نسل جوان نوجوان به فرهنگ عاشورائی از جمله اهداف تبلیغی در اعزام دهه اول محرم است.

وی بابیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر پیام ارزشمند قیام عاشوراست که جامعه ما با این دو فریضه الهی جایگاهی بس ارزشمند و والا خواهد یافت، افزود: این فریضه ها جزو واجبات دین بوده و مقام معظم رهبری نیز بسیار بر اجرای آن در جامعه تاکید دارند.

رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند اظهارداشت: طی دهه اول ماه محرم ۲۵ نشست گفتمانی در مساجد و هیئات مذهبی شهرستان نهاوند با موضوع ضرورت امربه معروف و نهی ازمنکر در جامعه اسلامی برگزارشده است.

احیای فرهنگ تذکر لسانی و تبیین فلسفه شکل گیری نهضت عاشورا

وی هدف از برگزاری این جلسات گفتمان را احیای فرهنگ تذکر لسانی و تبیین فلسفه شکل گیری نهضت عاشورا بیان کرد.

حجت‌الاسلام محبی با استناد به سخنی از امام باقر (ع) در توصیف خاصیت امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: این فریضه مهم الهی راه پیامبر اکرم (ص) و طریق انسان‌های صالح است و اهمیت آن به حدی زیاد و غیر قابل تصور است که انجام بقیه واجبات در گرو عمل به امر به معروف و نهی از منکر است و تنها در چنین شرایطی است که راه‌ها امن می‌شود، درآمدها حلال می‌شود، زمین آباد می‌شود و ظلم‌ها بازگردانده می‌شود.

وی عنوان کرد: امام حسین (ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و ما باید با احیای این فریضه الهی همچنان ادامه دهنده راه این امام باشیم.


منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۸۲۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهرواره هوای نو؛ آماده‌سازی هیئات برای چهل‌واره دوم انقلاب

حجت الاسلام باباخانی گفت: یکی از راه‌های ارتباط هیئات، مهرواره «هوای نو» است که تلاش می‌کند فضای هیئت را برای چهل‌واره دوم انقلاب اسلامی مهیا کند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سومین روز از همایش سالیانه مدیران هیئت‌های رزمندگان اسلام سراسر کشور با سخنرانی حجج الاسلام محمد خواجوی و مجید باباخانی رئیس سازمان هیئت‌ها و تشکل‌ها دنبال شد.

حجت الاسلام خواجوی با موضوع فلسفه سیاسی نظام اسلامی از منظر امامین انقلاب صحبت کرد و گفت: معتقدم بسیاری از ما اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب را هنوز به درستی فهم نکردیم، در حالی که بسیاری از مقامات خارجی ابعاد فکری ایشان را بهتر شناخته‌اند. نمونه این موضوع را می‌توان در گفته‌های روسای جمهور روسیه، ترکمنستان و ... در دیدارهایی که با آیت الله خامنه‌ای داشته‌اند، مشاهده کرد.

پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است

وی با ذکر یک مثال صحبت‌های خود را ادامه داد و گفت: همه دشمنان در روزهای ابتدایی اغتشاشات در ایران فکر می‌کردند کار نظام تمام شده است اما در همان روزها دیدید که رهبری با دختران 9 ساله نوجوان در جشن تکلیف‌شان شرکت کردند و پیام بسیار مهمی را از این طریق دادند. سپس وقتی اوضاع کمی آرام شد، ایشان سخنرانی‌های مهم و راهبردی خود را بیان کردند.

او تاکید کرد: در دوره سختی قرار داریم و بیش از هر زمان دیگری به منظومه فکری امامین انقلاب نیاز داریم. باید این سوال را پرسید که چرا در بیان فلسفه سیاسی نظام اسلامی سراغ اندیشه‌های امام خمینی و مقام معظم رهبری نمی‌رویم؟ چرا از اندیشه‌های شهید مطهری استفاده نمی‌کنیم؟‌

در بخش دیگری از این مراسم، حجت الاسلام باباخانی رئیس سازمان هیئت و تشکل‌ها گفت: به جرأت می‌گویم که سازمان تبلیغاتِ در میدان، شماها هستید. شما هستید که در میدان تبلیغات، مبارزه و جهاد می‌کنید و ما تنها یک ستاد برای کمک به شما هستیم.  وظیفه ماست که مقدمه فعالیت بهتر شما را فراهم کنیم. مبنای سازمان تبلیغات اسلامی این است که به عنوان سازمان پشتیبان عمل بکند، نه اینکه خودش برنامه اجرا کند.

وی با اشاره به لزوم هم افزایی هیئات سراسر کشور گفت: هدف ما این است که همه هیئت‌های فعال در استان‌های سراسر کشور، هم‌افزایی داشته باشند. یکی از راه‌های ارتباط هیئات، مهرواره «هوای نو» است. این مهرواره اختصاص به معرفی برگزیدگان سال هیئت دارد و امسال در اتفاقی جدید در فضای بین‌الملل هم برگزار خواهد شد. این جشنواره بستر عادلانه‌ای برای همه هیئاتی است که توانستند اقدامی را در این حوزه رقم بزنند. ما از آنها حمایت می‌کنیم و بهشان خدمات ویژه‌ای ارائه می‌دهیم تا در جریان رسانه‌ای کشور تبدیل به یک الگو بشوند.

باباخانی تأکید کرد: هوای نو تلاش می‌کند فضای هیئات را برای چهل‌واره دوم انقلاب اسلامی فراهم بکند. خواهش من از شما این است که کارهای موفقی که هیئات رزمندگان اسلام در سراسر کشور در استان‌ها رقم زدند و می‌تواند الگو باشد را در سامانه «هوای نو» ثبت کنند تا داوری شود. نزدیک به یکصد داور در حدود بیش از 40 رشته، این ابتکارات را داوری می‌کنند و از برگزیدگان آن تقدیر خواهد شد.

گفتنی است در پایان همایش سه روزه مدیران هیئت‌های رزمندگان اسلام که در مشهد مقدس برگزار می‌شد، از 20 مدیر موفق تقدیر شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در نهاوند
  • مهرواره هوای نو؛ آماده‌سازی هیئات برای چهل‌واره دوم انقلاب
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • کشف ۲۵۶ کیسه آرد خارج از شبکه در نهاوند