Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - مشاور عالي فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: تومار گروهک هاي ضد انقلاب همچون کومله و دمکرات در کردستان توسط شهداي بومي اين استان براي هميشه در هم پيچيده شد.

به گزارش ايرنا، سردار حسين دقيقي چهارشنبه شب در آيين گراميداشت و شب خاطره شهيد حاج محمدسعيد توفيقي از شهداي ترور در کردستان اظهار کرد: امنيت امروز کردستان مديون شهدايي همچون شهيد توفيقي است و ما بايد ارزش هاي اين شهداي گرانقدر را در ميان مردم ترويج و به نسل هاي بعدي انتقال دهيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: ما در سال هاي اوليه پيروزي انقلاب در استان کردستان به عنوان فرمانده سپاه عمل نمي کرديم بلکه کار ما در آن زمان حمايت از مردم محلي در کنار نيروهاي بومي براي ايجاد امنيت و آرامش در اين استان بود.
مشاور عالي فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تاکيد کرد: کردستان پس از انقلاب اولين حلقه توطئه صهيونيسم عليه انقلاب بود و امروز تجربه مبارزه با استکبار و صهيونيسم در کردستان است که در لبنان، سوريه و عراق به کار گرفته شده و زمينه نابودي و شکست دشمنان را فراهم آورده است.
سردار دقيقي با اشاره به تداوم توطئه هاي دشمنان در اين منطقه و خارج از مرزها ادامه داد: امروز توطئه هاي دشمنان به خارج از مرزهاي کشور و به کشورهايي همچون عراق و سوريه کشيده شده و تداوم دارد.
وي با طرح سوالي مبني بر اينکه آيا کُردهاي عراقي فکر مي کنند که اسراييل مدافع قوم کُرد است و براي حمايت از آنان در منطقه حضور يافته، يادآور شد: قطعا اينگونه نيست و اسراييل در راستاي دامن زدن به اختلافات داخلي و ايجاد ناامني امروز مدافع قوم کرد در عراق شده است.
وي اضافه کرد: اگر رشادت هاي مردم اين منطقه نبود، بلايي که امروز در شمال عراق بر سر مردم اين کشور آمده است در همان سال هاي اول انقلاب بر سر مردم کردستان مي آمد اما با هوشياري مردم در اين منطقه، دشمنان راه به جايي نبردند.
وي گفت: امام خميني(ره) در يکي از فرمايشات خود از محرم با عنوان ماه پيروزي خون بر شمشير ياد کردند که به عنوان يک تئوري و استراتژيک در ايران جواب داد و پيروزي هاي ما در هشت سال جنگ تحميلي، سوريه و عراق مرهون اين استراتژي است و جوانان ما با تکيه بر اين استراتژي امام، پيروزي هاي بزرگي را بدست مي آورند.
اين فرمانده ارشد نظامي تاکيد کرد: امروز بيشترين ذخائر نفت جهان در منطقه خاورميانه و در اختيار کشورهاي مسلمان است چرا نبايد با اتحاد و همدلي به دور از نفاق تلاش کنيم تا از اين نعمت خداوندي براي بهره مندي مردم استفاده شود.
رئيس حوزه هنري کردستان نيز در اين آيين با گراميداشت ياد و خاطره شهدا بويژه شهيد محسن حججي اظهار کرد: ياد کردن از شهداي ايران آن هم شهداي کردستان يکي از نيازها و وظايف اصلي متوليان فرهنگي است که در کنار زنده نگهداشتن نام و خاطر آنان نيازهاي حوزه الگوسازي نسل امروز را برطرف کرد.
امين مرادي افزود: شهداي پيشمرگ مسلمان کُرد در کردستان در شرايطي به دفاع از اسلام و انقلاب به پا خواستند که اين ديار از دو جبهه گروهک‌هاي ضد انقلاب و ارتش بعث عراق مورد تهاجم قرار گرفته بود.
وي با بيان اينکه رزمندگان در اين استان با رشادتي مثال‌زدني هم استان را از وجود ضد انقلاب پاک کردند و هم در جبهه مبارزه با رژيم بعث عراق جانفشاني کردند، گفت: اگر جانفشاني و رشادت‌هاي شهداي مهاجر و انصار نبود امروز شاهد امنيت در کشور نبوديم.
رئيس حوزه هنري کردستان در ادامه با اشاره به ويژگي هاي شهيد توفيقي از شهداي ترور کردستان تاکيد کرد: اين شهيد والامقام دستي بر آتش هنر داشتند و قبل از ورود به سازمان پيشمرگان مسلمان کرد يک هنرمند نقاش بود و آثاري از ايشان به يادگار مانده است.
وي ادامه داد: با همين روحيه هنرمندانه و عاشقانه بود که اسلحه بر دوش گرفت و براي نهادينه کردن امنيت پايدار در اين استان از جان خود مايه گذاشت و افتخاري براي مردم کردستان شد.
مرادي با بيان اينکه کردستان به تعبير رهبر معظم انقلاب سرزمين مجاهدت‌هاي خاموش است، اظهار کرد: کردستان به راستي سرزمين مجاهدت‌هاي خاموش است تبعيري که براي هميشه مانند لوحي زريني بر تارک اين استان خواهد درخشيد.
در ادامه اين آيين تعدادي از همسنگران و دوستان شهيد توفيقي به بيان خاطراتي از آن شهيد بزرگوار پرداختند سپس مستندي از زندگي اين شهيد والامقام که توسط حوزه هنري کردستان آماده شده بود، پخش شد.
به گزارش ايرنا، در استان کردستان 300 شهيد بدست کوردلان منافق و ضد انقلاب ترور شده اند.
حاج محمدسعيد توفيقي در هفتم مهرماه 1368 مصادف با 28 صفر 1410 هجري قمري پس از بازگشت از محل کار توسط گروهک هاي ضد انقلاب جلوي منزل خود در خيابان کشاورز سنندج ترور شد و به فيض شهادت نايل آمد.
خبرنگار: افسانه گلباغي ** انتشار دهنده: مجيد سليماني
7348/9102
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۸۲۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردان نعمت سپاه پاسداران و ارتش دلاور هستیم

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، گفت: قدردان نعمت سپاه پاسداران و ارتش دلاور هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری امروز در همایش گرامیداشت روز ارتش در  از سپاه پاسداران برای تنبیه شایسته رژیم صهیونیستی قدردانی کرد و اظهار داشت: نیروهای مسلح ما بزرگترین عملیات پهپادی دنیا را رقم زدند در حالی که  قریب به 10 کشور از جمله امریکا و انگلیس تلاش کردند موشک‌های ما به اسرائیل نرسد، اما رسید و دل همه مردم آزاده، مردم غزه و مردم ایران را شاد کردند.

وی به وجود حس غرور و غیرت در سربازان ولی امر اشاره کرد و گفت:  یاد شهدای اسلام و 750 شهید ارتش در استان خراسان شمالی  گرامی است. شهید ایرج رستمی، شهید صفا٬ شهید مهنانی،  شهید قرنی، شهید کشوری و شهید ستاری، شهید شیرودی، شهید بابایی، شهید خلعتبری، شهید کلاهدوز  از افتخارات ارتش و ایران اسلامی هستند. زندگی شهدای ارتش مملو از درس است.

امام جمعه بجنورد روز ارتش را به خانواده‌های شهدا تبریک گفت و ادامه داد: از اجرای طرح عفاف و حجاب در سطح شهر قدر دانی می‌کنیم و از رسانه‌ها و مراکز فرهنگی می‌خواهیم تا از طرح نور  پشتیبانی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: گاهی حمله دشمن به یک ساختمان است، اما در بسیاری از مواقع دشمن به فرهنگ و اغلب به اعتقادات حمله می‌‌کند که این حمله بسیار پیچیده‌تر و خطرناک‌تر است.

انتهای پیام/311 /

دیگر خبرها

  • اقتدار و عزت ایران اسلامی مرهون خون پاک شهدا
  • رژیم صهیونیستی روز به روز به پایان خود نزدیک‌تر می‌شود
  • شهدا عزت کشور و نظام جمهوری اسلامی هستند
  • فرمانده مرزبانی فراجا با خانواده شهید گلستانی دیدار کرد/ حامل سلام رهبر معظم انقلاب هستم
  • نواختن زنگ حماسه و ایثار در مدرسه ای در روستای چاه ملک خوروبیابانک
  • نیرو‌های مسلح ما بزرگترین عملیات پهپادی دنیا را رقم زدند
  • بیجار سرزمین شهدا و مجاهدت های خاموش است
  • قدردان نعمت سپاه پاسداران و ارتش دلاور هستیم
  • ارتش امروز با حفظ آمادگی و اقتدار در کنار مردم است
  • ارتش در مقابل رژیم بعثی و همچنین گروهک‌ها ضدانقلاب ایستاد و خوش درخشید