Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-30@12:52:59 GMT

آیین گرامی داشت شکست حصر آبادان

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۸۳۶۳۰

آیین گرامی داشت شکست حصر آبادان

دفاع مقدس با محکم کردن ریشه انقلاب اسلامی موجب شد تکلیف جنگ تحمیلی در خود صحنه جنگ روشن شود، زیرا به مجامع بین المللی که علیه ما بودند امیدی نبود.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر استان خوزستان در همایش گرامیداشت سالروز شکست حصر آبادان با اشاره به برگزاری انواع برنامه های فرهنگی با هدف بازخوانی تاریخ ایثارگری های رزمندگان دفاع مقدس تاریخی را که رقم زده اند بسیار ارزشمند خواند و گفت: این رشادت ها اکنون به یک فرهنگ مقدس جهانی تبدیل شده است

سردار شاهوارپور افزود: فرهنگ عاشورا مردم ما را بیمه می کند، علاوه بر شرکت در آیین های عزاداری و مراسم های حزن و اندوه باید از تفکر و فلسفه عاشورا نیز بهره کافی ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) هرگز ذلت را نپذیرفت و در قلب ها نفوذ کرد یاد آور شد: باید با مروردرس ها و عبرت های مکتب عاشورا از تکرار آن واقعه در دنیای امروز جلوگیری کرد.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر استان خوزستان گفت: صحنه دفاع مقدس آینه تمام نمای عاشورا بود، در آن دوران با استفاده از ظرفیت مردم و شور حسینی آن ها ،معادلات کلاسیک جنگ را تغیر دادیم و صحنه دفاع مقدس تبدیل به عرصه عاشورا شد، این موضوع پیروزی های رزمندگان ایران اسلامی را در برابر ارتش تا دندان مسلح بعث عراق و حامیان غربی و شرقی اش رقم زد

سرهنگ شاهوارپور افزود: در زمان جنگ تحمیلی بنی صدر قصد داشت با رویکردی خائنانه بنام مذاکره با دشمن ایران را به نابودی بکشاند که اقتدار امام (ره) و جوانان انقلابی مانع آن شد.

وی تاکید کرد: تفکر مقاومت در بین کشورهای دنیا از دفاع مقدس ما شکل گرفت و بهدالگویى جاودانه برای مردم کشورهایی مثل فلسطین،حزب الله لبنان و عراق تبدیل شد،این همان تفکری است که توانست داعش را نابود کند.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر استان خوزستان با یادآوری اینکه دشمن همواره به فکر ضربه زدن به تفکر مقاومت است، گفت: اکنون که داعش در آستانه نابودی مطلق است مسئله استقلال کردستان عراق را مطرح کردند تا از این طریق امنیت و آرامش ملت ها را خدشه دار کنند که به برکت وجود ولایت فقیه و رهنمودهای مقام معظم رهبری به یاری پروردگار همچون گذشته تیرشان به سنگ خواهد خورد.


منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۸۳۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: در حوزه‌ی استانی جشنواره‌ی «افتخار من» که سال گذشته همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار شد، بیش از هزار اثر به دبیرخانه ارسال شد که ۸ اثر برتر به تهران معرفی شد.

سرهنگ حسن حبیبی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی نسل جوان و آینده ساز با فرهنگ و تاریخ دفاع مقدس و تاسی از تاریخ شفاهی رزمندگان پیشکسوت است که در ۸ سال مقاومت ملی مردم ایران مقابل تجاوز حزب بعثی ، درس شهامت، ایثار و آزادگی را مشق نمودند و از کیان و شرف این سرزمین دفاع کردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان تصریح کرد: در سلسله جشنواره‌های ملی «افتخار من» فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دفاع مقدس، حوادث و خاطرات دوران جنگ را از اجداد خویش جویا شده ودر قالب نثر یا ضبط، به جشنواره ارایه می‌دهند. 

سرهنگ حسن حبیبی اضافه کرد: نخستین جشنواره‌ی ملی «افتخار من» سال ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار شد و فراخوان چهارمین جشنواره هم سوم خردادماه امسال همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • اعتراض دانشجویان اروندی در دفاع از آزادی خواهان فلسطین