Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@20:11:28 GMT

رهایی یک برادرکش از مجازات اعدام

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۸۳۹۵۰

به گزارش ایران آنلاین، ساعت 22:30 شامگاه جمعه 15‌اردیبهشت‌ماه امسال مأموران کلانتری 158 کیانشهر با تماس تلفنی کارکنان بیمارستانی در جنوب تهران از مرگ مشکوک پسر جوانی با خبر و راهی محل شدند.

مأموران در بیمارستان با جسد پسر 32 ساله‌ای به نام محسن روبه‌رو شدند که با اصابت جسم برنده‌ای به گردنش به کام مرگ رفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لحظاتی پس از اعلام این خبر قاضی محسن مدیر روستا، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس‌آگاهی در محل حادثه به تحقیق پرداختند.

مادر محسن در تحقیقات گفت: محسن معتاد به مواد مخدر بود. ساعتی قبل به خانه آمد و برای خرید مواد درخواست پول کرد. وقتی به او گفتم پول ندارم به آشپزخانه رفت و چاقویی برداشت و به گردنش زد. پس از این من و برادرش او را به بیمارستان رساندیم، اما فوت کرد.

در ادامه بررسی‌های پلیسی و معاینات پزشکی حکایت از این داشت ضربه وارده به گردن محسن خودزنی نیست و دگر زنی است.

بنابراین مأموران دست به تحقیق فنی زدند تا اینکه چند روز بعد از حادثه مادر محسن به دادسرای جنایی رفت و گفت محسن در درگیری با برادرش به قتل رسیده است.

بدین ترتیب مأموران رضا، برادر مقتول را به اتهام قتل عمد بازداشت کردند.

متهم وقتی با دلایل و مدارک روبه‌رو شد به قتل برادرش اعتراف کرد.

وی گفت: محسن معتاد به مواد مخدر روانگردان بود. او هر وقت خمار می‌شد به سراغ مادرم می‌آمد تا از او پول بگیرد. وقتی به او پول نمی‌دادیم شروع به درگیری و فحاشی می‌کرد.

محسن آبروی ما را پیش همسایه‌ها برده بود. روز حادثه محسن مثل همیشه به خاطر پول مواد با مادرم درگیر شده بود که من از راه رسیدم. من با او درگیر شدم که محسن قندانی را به طرف من پرتاب کرد. سپس او چاقویی برداشت و به من حمله کرد که دستم زخمی شد. ما با هم درگیر بودیم که چاقو به گردنش اصابت کرد.

متهم پس اعتراف به قتل صحنه حادثه را بازسازی کرد. مدتی قبل مادر مقتول به دادسرای امور جنایی آمد و متهم به قتل را بخشید.

او گفت: به احترام محرم و امام حسین(ع) پسرم را می‌بخشم. چند روز قبل قاضی مدیر روستا، بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران کیفرخواست متهم را صادر کرد.

بدین ترتیب متهم به زودی از جنبه عمومی جرم در دادگاه محاکمه می‌شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۸۳۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو تصادف فوتی در دو نقطه از شهر تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ فیروز کشیر معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در ساعت ۲۳:۴۰ شب گذشته در محدوده شمال به جنوب فداییان قبل از مالک اشتر یک دستگاه سواری پراید در حال حرکت بوده که در یک کورس ناگهانی با راکب موتورسیکلت ناگهان موتور با با قسمت عقب اتوبوس در حال حرکت، برخورد کرده که متأسفانه موجب فوت راننده موتورسیکلت می‌شود.

وی ادامه داد: برابر اعلام شاهدین عینی در صحنه حادثه راننده پراید به جای اینکه به کمک هموطن خود یعنی راکب موتورسیکلت بشتابد صحنه را ترک کرده و از محل متواری شده است.

سرهنگ کشیر گفت: همچنین در ساعت ۲۳:۵۰ شب گذشته نیز در مسیر جنوب به شمال بزرگراه یادگار امام"ره" قبل از آزادی یک دستگاه خودرو متواری با عابر مذکر حدوداَ ۳۵ ساله برخورد که عابر در دم فوت می‌کند.

سرهنگ کشیر افزود: در حادثه اول تیم‌های منطقه ۲۰ و در حادثه دوم تیم‌های منطقه ۱۰ پلیس راهور تهران بزرگ در محل حضور یافتند و ضمن ایمن سازی محل نسبت به بررسی علل و عوامل این حادثه پرداختند.

وی در خصوص مجازات فرار از صحنه حادثه ماده ۷۱۹ قانون مجازات اسلامی گفت: هر گاه مصدوم احتیاج به کمک فوری داشته و راننده با وجود امکان رساندن مصدوم به مراکز درمانی و یا استمداد از مأمورین انتظامی از این کار خودداری کند و یا به منظور فرار از تعقیب، محل حادثه را ترک و مصدوم را رها کند حسب مورد به بیش از دو سوم حداکثر مجازات مذکور در مواد ۷۱۴ و ۷۱۵ و ۷۱۶ این قانون محکوم خواهد شد و دادگاه نمی‌تواند در مورد این ماده تخفیف قائل شود.

وی همچنین از رانندگان خواست در صورت بروز هرگونه تصادف اعم از خسارتی و جرحی و فوتی در سطح معابر ضمن حفظ خونسردی خود ابتدا و قبل از هرگونه اقدامی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس حاصل کرده و پلیس را در جریان تصادف قرار دهند.

سرهنگ کشیر گفت: اگر این رانندگان کمی صبر داشتند و به قوانین احترام و با اورژانسی و مراکز امدادی تماس می‌گرفت شاید، شاید و شاید الان راکب موتورسیکلت و عابر پیاده زنده به بیمارستان می‌رسید و سال‌های سال در کنار خانواده‌اش به زندگی ادامه می‌دادند.

کد خبر 6089696

دیگر خبرها

  • مجازات اعدام چقدر بازدارندگی دارد؟
  • ویدیوی محسن افشانی برای توماج صالحی: اعدام خواهد شد!
  • دستگیری عامل ضرب و شتم در اتوبوس/مجازات سنگین در انتظار فرد خاطی
  • درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان
  • مداخله جویی کاخ سفید درباره خواننده رپ ایرانی
  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • دو تصادف منجر به فوت در دو نقطه از شهر تهران
  • دو تصادف فوتی در دو نقطه از شهر تهران
  • جنایت کارگر قهوه خانه بعد از اخراج!