Web Analytics Made Easy - Statcounter

اینجا را با حسین ع می شناسند ، زنجان ، شهری که مردمانش به یک دلی ویک رنگی درمحرم شهره شده اند.


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکززنجان ؛ حسینیه زنجان ، تکیه ای که این روزها به تکیه گاه هردردمند وحاجتمند تبدیل شده است.

قدم زدم درخیابانی که پرازجمعیت سیاه پوش وعاشق است .

جوانی که ازفارس آمده است با لهجه خاص بامسئول دفتر نذورات صحبت می کند می گوید: سال گذشته دسته باشکوه حسینیه اعظم را درقاب تصویردیده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوان شیرازی می گوید: مریضی داشتم که درکما بود وحال به هوش آمده ، آمده ام نذرم را اداکنم.

کم کم مراجعان دفتر نذورات حسینیه زیادمی شوند

آن طرفتر مادری با 2 کتری به دفترنذورات آمده ، زیباترازاین نیست که می گوید:کتری نذر کردم تا به نام عباس درروزهای محرم حسینی به ارادتمندان اباعبدالله آب وچایی توزیع شود .

مردمیانسالی هم به کردی حرف می زند نذر چند بسته قند دارد که تحویل دفترنذورات می دهد

اومی گوید: 16 سال بود بچه دارنمی شدند سال گذشته باحضور درحسینیه نذرکردند وخداوند به حق حسین ع فرزند پسری برایشان روزی کرده است .

خیابان فردوسی که منتهی به حسینیه اعظم است تاچشم کارمی کند پرازجمعیت است

کمی آن طرف تر اهوازیا با کیلومترها فاصله خود را به حسینیه زنجان رسانده اند و با موکبی که برپاکرده اند به مراجعان چایی توزیع می کنند .

آنها خود راخادم می دانند می گویند خوشحالندکه دهه محرم به حسینیان خدمت می کنند .

چایی با طعم دارچین درزیر گنبدی که نام حسین دارد شیرین است البته همراه با سلامی بر اباعبدالله

قدم ها رابیشتر میکنم دارالشفا ی حسینیه وصفهای طویل هم دیدن دارد

پزشکان وکادرپزشکی که آرام وخوش رو به مراجعان خدمات ارائه می دهند .

وفا ، مدیر دارالشفای مسجد حسینیه اعظم زنجان هم می گوید : هم اکنون از80 پزشک خادم افتخاری ماه محرم حسینیه اعظم تعدادی مسلمان سنی هستند ازجمله دندانپزشکان متخصص که همه ساله ازبیجار کردستان وآذربایجان غربی حسینیه اعظم زنجان می رسانند تا به بیماران دارالشفای حسینیه اعظم کمک کنند .وی می گوید: درحال حاضر به مراجعه کنندگان که بیشتر آنها نیازمندان و افرادکم بضاعتی هستندکه هزینه درمان دربیمارستانهای دولتی وخصوصی راندارند خدمات پزشکی درزمینه های دندانپزشکی ، قلب وعروق ، مامایی ، چشم ، ارتوپدی ، ارولوژی ،کودکان وزنان ارائه می شود وفا می گوید: بیشترین خدمات ارائه شده دردارالشفا مربوط به حوزه دندان پزشکی است که روزانه بیش از 500 مراجعه کنند دارد .

مدیرعامل دارالشفای مسجد حسینیه اعظم زنجان می گوید : بجز این هزینه های داروخانه ویا موارد دیگر ازخزانه حسینیه اعظم هزینه می شود وباتوجه به افزایش مراجعان اعتبارسالیانه متمرکزی برای این منظور تعیین نمی شود

درهمان لحظاتی که وفا گزارش کارمی دهد پرستاری از مریوان خود را به دارالشفا می رساند

اومی گوید: نذرکردم یک روز پرستاربیماران این مکان مقدس باشم .

مدیرروابط عمومی حسینیه اعظم می گوید: چند گروه خارجی تماس گرفته اند تا درروزهشتم محرم که به یوم العباس در زنجان مشهور است خود را به این مکان برسانند .

شهامی می افزاید: یک دانشجوی زبان فارسی که دینش بودا واهل اندونزی است و فردی ازایتالیا که نذر دارد ازجمله این افرادهستند .

غم پرور ، مسئول هیات امنای حسینیه اعظم زنجان می گوید: هم اکنون بیش از3هزارو500 خادم افتخاری درایام محرم بویژه دهه اول محرم دربخش های مختلف سایت حسینیه ، انعکاس خبر، کتابخانه ، مسجد ، صندوق قرض الحسنه ونذورات ومراکزدیگربه زائران وعلاقه مندان اهل بیت ع ارائه خدمت می کنند

مسئول هیات امنای حسینیه اعظم زنجان می گوید: ارادتمندانی که امکان حضور درمسجد حسینیه زنجان راندارند دردهه محرم هرشب ازساعت هشت شب تا 23 می توانند بامراجعه به سایت اینترنتی www.haz.ir مداحی ، روضه خوانی وسخنرانی دراین مسجد رابه صورت زنده دریافت کنند.

غم پرورمی افزاید:شماره پیامک 20001144 حسینیه هم برای دریافت پیامک ها ودل نوشته

هاعاشقان اهل بیت ع به اباعبدالله اختصاص یافته است .

شهامی ، مدیرروابط عمومی حسینیه اعظم هم می گوید : سال گذشته اردتمندان امام حسین ع ازاول تا15 محرم درمجموع 3 میلیاردو 930 میلیون تومان به این مکان مقدس نذری اهداکردند .

وی می افزاید: محرم وروز دسته حسینیه اعظم پارسال احشام نذری اهدایی هم به 9هزارو725 راس رسید

بلدرچین ومرغ کوچکترین وشتر بزرگترین نذور اهدایی بود .

امور عمرانی، فرهنگی، خریداری تجهیزات مورد نیاز و هزینه های نگهداری از جمله مهمترین موارد هزینه کرد بشمار می آید.

شهامی می گوید: برای تسهیل در ادای نذرعزاداران حسینی شهر زنجان وسایر نقاط کشور طرح نیابتی هم درحال اجراست و عاشقان امام حسین ع درسراسرکشور می توانند مبلغ خرید گوسفند نذری را به شماره حساب 5892925834 نزد بانک ملت به نام حسینیه اعظم زنجان واریزکنند.

وی می گوید: زائران و عزاداران در قالب طرح نذر نیابتی هم میتوانند با مراجعه به دفتر نذورات حسینیه اعظم زنجان و یا با شماره 33323030-024 تماس بگیرند

مسئول روابط عمومی واطلاع رسانی حسینیه اعظم زنجان می افزاید: پس ازآن فیش واریزرابه همراه مشخصات کامل نذردهنده نشانی پستی ، شماره تماس ونیت نذرکننده ( ذبح دردسته ویا فروش وهزینه درمسجد ) به نشانی زنجان مسجد حسینیه اعظم ارسال کنند ویااین اطلاعات راهمراه با فیش ارسال کپی کرده وازطریق نشانی اینترنتی مسجد حسنیه اعظم زنجان به ادرس inso@haz.ir ایمیل کنند

سرپرست صندوق قرض الحسنه سیدالشهدای حسینیه اعظم زنجان هم می گوید: ازسال 80که این صندوق آغازبه کارکرده است تاکنون به بیش از 20هزارنفر ازافراد نیازمند وکم درآمد خدمات ارائه کرده است مرادلو می افزاید: این صندوق باهدف احیای سنت قرض الحسنه ایجادشده است ووام های درخواستی را بابهره 4 درصد اعطا می کند

وی وام ضروری وازدواج را ازمهمترین تسهیلات اعطایی عنوان کرد که توانسته رضایت مراجعان راجلب کند.

امسال 3 واحد سیار 19 دوربین تصویربرداری و دوربین پرنده و یک بالگردصداوسیمای مرکززنجان هم برای پوشش مراسم اجتماع بزرگ حسینیه اعظم زنجان درنظر گرفته شده است

این مراسم ازشبکه محلی اشراق وشبکه های سراسری وشبکه های برون مرزی به صورت زنده پخش خواهدشد .

این روزها در خیابان فردوسی زنجان که به بزرگترین میعادگاه شیعیان دنیا منتهی می شود حسین نام اشناترین نام است کافی است قدم برداری

واین گام ها برای حسین دریوم العباس جلوه گر می شود روزی که اجتماع نیم میلیونی ارادتمندان اباعبدالله بزرگترین فستیوال شیعه رارقم می زند .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۸۳۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه شماری این استقلالی محبوب برای پرسپولیس و سپاهان

آفتاب‌‌نیوز :

شهباززاده حالا سالهاست که در فوتبال ایران حضور دارد و یکی دو سال هم در این بین به ترکیه و قطر رفت، اما اگر چند سال بعد که فوتبالش تمام شده و احتمالا وارد عرصه مربیگری شده از او درباره بهترین سال فوتبالی‌اش بپرسند، به لیگ بیستم اشاره خواهد کرد که زیر نظر محرم نویدکیا توانست با به ثمر رساندن ۲۰ گل بهترین گلزن مسابقات لیگ برتر شود.

حضور شهریار در لیگ بیست و سوم شرایط سجاد را در استراتژی محرم نویدکیا به هم ریخت و در سالی که او خیلی در گلزنی موفق نبود، پس از جدایی محرم او هم راه جدایی در پیش گرفت. با این حال حتی جدایی از سپاهان و پیوستن به استقلال نتوانست سجاد را به روز‌های خوب برگرداند و او در پایان فصل در حالی استقلال را ترک کرد که در ترکیب بهترین خط تهاجمی لیگ حتی یک گل هم نزده بود.

این ماجرا برای سجاد در مس رفسنجان زیر نظر ساکت الهامی هم ادامه دار بود، تا اینکه محرم نویدکیا از راه رسید و بار دیگر سجاد به مرد اول خط هجومی این مربی تبدیل شد؛ تغییر و تحولاتی که سبب شده او حالا یکی از زهردارترین مهاجمان لیگ برتر باشد تا علاوه بر به ثمر رساندن ۳ گل، در ارسال پاس گل هم موفق عمل کند. مثل همین بازی آخر که پاس گل سعید واسعی و تک گل سه امتیازی مسابقه را با یک ضربه سر تماشایی مهیا کرد.

مس رفسنجان با محرم نویدکیا روی دور موفقیت قرار دارد و در این بین سجاد هم به فرم خوبی رسیده و این روز‌ها با انگیزه زیادی برای دو دیدار برابر پرسپولیس و سپاهان تمرین می‌کند؛ جایی که می‌تواند مقابل دو غول فوتبال ایران بیشتر از گذشته فرم خوب و ایده‌آل خود را به رخ بکشد. مس با سپاهان در هفته بیست و هفتم رقابت خواهد کرد و در هفته پایانی مسابقات هم در آزادی به مصاف پرسپولیس می‌رود.

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله بروجردی در مسجد اعظم قم
  • دفتر حماس در دوحه می‌ماند
  • تخریب کلامی ستاره جهانی ورزش ایران | اول چند مسابقه قهرمان شو بعد اینطور حرف بزن!
  • حمله اسنوکر باز انگلیسی به وفایی: دیگر به اینجا برنگرد!
  • بهانه عجیب حسین وفایی بعد از شکست؛ اینجا بوی بد می‌دهد/ مورفی به حسین وفایی: دیگر به اینجا برنگرد!
  • حمله به ستاره ایرانی: دیگر به اینجا برنگرد!
  • حمله اسنوکر باز انگلیسی به حسین وفایی: دیگر به اینجا برنگرد!
  • حمله به ستاره ایرانی: دیگر به اینجا برنگرد! | اگر حرف خوبی برای گفتن نداری، چیزی نگو
  • چهره جهانی ورزش ایران: مسابقان من را در عربستان برگزار کنید!
  • لحظه شماری این استقلالی محبوب برای پرسپولیس و سپاهان