Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@03:13:29 GMT

تمهیدات پلیس راهور برای عزاداری‌ها

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۸۴۱۲۵

تمهیدات پلیس راهور برای عزاداری‌ها

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ مهری معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور ناجا توصیه‌های پلیس به هیئت‌های برگزار کننده مراسم، دستجات و رانندگان را تشریح کرد:

١- با خدمت گزاران خود در مجموعه پلیس راهور برای انتظام بخشی هرچه بیشتر در برگزاری مراسم همکاری و ساعات محدودیت‌های ترافیکی را مراعات کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٢- نظر به این که به موجب ماده ١٩١ و ١٩٣ آئین نامه راهور، عبور وسایل نقلیه به منظور پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی از بین دستجات عزاداری و نیز سوار شدن و سوار کردن اشخاص روی رکاب و قسمت‌های بیرونی وسایل نقلیه ممنوع است، لذا به منظور حمل وسایل صوتی و طبل و غیره برای احرای مراسم، حتما از چرخ دستی مناسب استفاده شود. زیرا عوامل پلیس، از تردد وسایل نقلیه از بین دستجات عزاداری جلوگیری به عمل خواهند آورد.

٣- در نصب داربست‌ها و ایجاد ایستگاه‌های صلواتی، به گونه‌ای اقدام شود که با کمترین اشغال سطح پیاده راه‌ها و سواره روها، مشکلات ترافیکی برای عابران (عزاداران) و وسایل نقلیه فراهم نشود.

٤- در هنگام پخش نذورات به نحوی اقدام شود که از ایجاد گره‌های ترافیکی جلوگیری و به ماموریت خودرو‌های امدادی نیز خللی وارد نشود.

معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور ناجا به مسئولان دسته‌ها و هیئت‌های عزاداری تاکید کرد: حتما عزاداران در موقع عبور از عرض معابر احتیاط بیشتری داشته باشند.

سرهنگ مهری افزود: در هنگام دسته روی مخصوصا شب ها، کمترین سطح سواره رو را در اختیار بگیرند و افرادی که همیار محرّم هستند، در قسمت‌های ابتدا و انتها و کنار دستجات مراقب حرکات خودرو‌ها و به ویژه موتورسیکلت سواران باشند.

وی ادامه داد: به خانواده‌ها توصیه شود در هنگام حضور در مراسم، مواظب خردسالان خود باشند و از ورود ناگهانی آن‌ها به سطح سواره رو جلوگیری کنند.

معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور ناجا افزود: چنانچه قصد تردد با خودرو‌ها را دارند، حتی الامکان از خودرو‌های سواری و اتوبوس که پیش بینی شده استفاده کنند و از سوار شدن دسته جمعی در قسمت اتاق بار و روی سپر اتومبیل‌ها خودداری کنند.

وی توضیح داد: چنانچه قصد دارند با وسیله نقلیه شخصی در محل عزاداری و تجمع دستجات عزاداری حضور داشته باشند، حتما محدودیت‌های ترافیکی را مد نظر قرار داده و با پلیس همکاری کنند تا موجب انتقال خودرو نشود.

سرهنگ مهری همچنین به رانندگان وسیله نقلیه توصیه کرد: از سلامت فنی وسایل نقلیه اطمینان حاصل کرده و از سالم بودن چراغ‌های ضروری خودرو به ویژه چراغ‌های جلو و قرمز، مطمئن شوند.

وی با اشاره به این که رانندگان حتما به محدودیت‌های ترافیکی توجه لازم را داشته باشند، توضیح داد: نسبت به رعایت بیشتر مقررات برای پیشگیری از تصادفات و آسیب رساندن به سلامتی خود و دیگر عزاداران توجه جدی کرده و نسبت به اعتبار بیمه نامه شخص ثالث، اقدام کنند.

معاون عملیات ترافیکی پلیس راهور ناجا افزود: با توجه به لزوم بیشتر حفظ شعائر اسلامی و حرمت ماه محرم و عزاداران، از رفتار‌های مغایر شئون سلامی و قانونی خودداری کنند تا هزینه‌های سنگین چنین رفتار‌هایی ناشی از اعمال مقررات از سوی پلیش که می‌تواند منجر به توقیف خودروی آن‌ها نیز بشود، مواجه نشوند.

سرهنگ مهری همچنین به شهرداری‌ها و مسئولان دستگاه‌های حفار و اصلاح معابر یادآور شد، برنامه ریزی لازم برای حضور ناوگان عمومی مسافربری در خیابان‌ها و مسیر‌های اصلی انجام شود.

وی افزود: ضمن خودداری از حفاری در مسیر دستجات عزاداری و کاروان‌های حسینی (ع) سریعا نسبت به رفع نواقص پیاده راه‌ها و پاکسازی مسیر تردد عزاداران، اقدام کنند و ایمن سازی لازم با نصب علائم و تجهیزات ضروری و وفق مقررات، صورت گیرد.

سرهنگ مهری در پایان به مسئولین ادارات برق نیز توصیه کرد، نسبت به تامین روشنایی مسیر‌های عبور عزاداران حسینی (ع) در شب‌ها اقدام کرده و نواقص موجود را سریعا رفع کنند.

انتهای پیام/

تمهیدات پلیس راهور برای روزهای تاسوعا و عاشورا

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۸۴۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسل جدید خودروهای برقی چین در راه بازار

تین نیوز

خودروسازان در چین در حال ساخت نسل جدیدی از خودروهای برقی بزرگتر، از نظر فناوری پیشرفته و رقابتی هستند که با افزایش صادرات در سراسر جهان، تهدیدی است که از رقبای جهانی خود جلوتر خواهند بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، ده ها شرکت خودروسازی فعال در چین قصد دارند امسال ۷۱ مدل خودروی برقی باتری دار جدید را به فروش برسانند. بسیاری از مدل های جدید کاپوت های بلندتر برای ظاهری جلب توجه کننده و فضای ذخیره سازی بیشتر دارند. خودروها تایرهای بزرگتری دارند که ترمز را بهبود می بخشد. صندلی ها ضخیم تر و راحت تر هستند. باتری ها کوچک تر، قوی تر و سریع تر شارژ می شوند. این تغییرات با هدف جذابیت بیشتر خودروها برای مشتریان در چین و رقابتی تر در خارج از کشور انجام شده است.

چین همچنین با فناوری و قوانین خودروهای خودران پیش می رود. مقامات این هفته ترتیبات امنیتی داده ها را برای وسایل نقلیه خودمختار توانمندتر تصویب کردند. آنها خودروهای تسلا، شرکت آمریکایی خودروهای الکتریکی را که در چین نیز خودرو می سازد و می فروشد، و همچنین پنج تولیدکننده چینی، از جمله بی وای دی، رقیب اصلی تسلا در جهان، و نیو، بازیگر قدیمی در بخش خودرو چین، تأیید کردند.

این مصوبات نشان دهنده اشتیاق دولت چین برای پیشبرد توسعه وسایل نقلیه خودران است که به طور گسترده به عنوان محوری برای رقابت آتی در صنعت خودرو دیده می شود. این فناوری بیشتر با خودروهای برقی باتری دار سازگار است تا با خودروهای پلاگین هیبریدی یا خودروهای بنزینی و شرکت های چینی در تلاش هستند تا به تسلا، رهبر این سیستم ها برسند.

خودروسازان چینی سرمایه گذاری زیادی روی نرم افزارهای کمک راننده انجام داده اند. فرانک وو، معاون طراحی در Jiyue گفت ماشین الکتریکی «در حال تبدیل شدن به یک ربات روی چرخ است».  باتری های بهتر و کاهش هزینه ها پشتوانه فشار چین برای تولید خودروهای الکتریکی است. کانتمپ، شرکت قطعات خودروی چینی مستقر در جنوب شرقی چین و بزرگترین تولید کننده باتری خودروهای الکتریکی در جهان، هفته گذشته در نمایشگاه خودرو پکن اعلام کرد که شارژ ۱۰ دقیقه ای جدیدترین باتری آن، برد ۵۹۵ کیلومتری را به همراه خواهد داشت. به گفته این شرکت، یک شارژ کامل ۳۰ دقیقه ای می تواند مسافت ۹۹۸ کیلومتری را داشته باشد.

پیشرفت ها به این معناست که سازندگان وسایل نقلیه می توانند از باتری های کوچک تر استفاده کنند، فضای داخلی خودروها را آزاد کنند، یا می توانند باتری را در همان اندازه نگه دارند و به برد بیشتری دست یابند. بیشتر فضای اضافی به صندلی های عقب بزرگتر با فضای پای بیشتر اختصاص می یابد. وانگ تان، مدیر کل طراحی اکسپنگ، تولیدکننده خودروهای الکتریکی چینی، گفت ما تمرکز بیشتری روی صندلی عقب خواهیم داشت و می خواهیم آن را جذاب تر کنیم.

سازندگان وسایل نقلیه الکتریکی معمولاً سبک نگه داشتن خودروها را در اولویت قرار می دادند، زیرا وزن آن چیزی است که بیشتر برای اینکه یک خودرو تا چه حد می تواند پیش از نیاز به شارژ مجدد حرکت کند، اهمیت دارد اما باتری های قوی تر اکنون به خودروهای الکتریکی اجازه می دهند طویل تر و سنگین تر شوند. کریس توماسون، معاون طراحی نیو گفت قسمت های جلویی بزرگ تر ظاهری مجلل ایجاد می کند که تحسین بسیاری از خریداران از وسایل نقلیه کاربردی اسپرت را به همراه دارد.

خودروسازان چینی نیز از طرح هایی با مزیت های بیشتر استقبال می کنند، مانند سدان دنزا Z۹GT که در نمایشگاه پکن توسط بی وای دی ارائه شد. آنها از آلومینیوم سبک وزن اما پرهزینه دور می شوند و خودروهایی با نسبت بالاتری از آلیاژهای فولادی سنگین تر اما ارزان تر می سازند. بسیاری به جای خودروهایی که فقط با باتری کار می کنند، خودروهای پلاگین هیبریدی می خرند، اگرچه بازارهای هر دو هنوز در چین در حال رشد است.

جنرال موتورز و فورد موتور بخش عمده ای از بازار خود را در چین طی پنج سال گذشته از دست داده اند. فورد امسال تصمیم گرفت بر موستانگ های بسیار متفاوت، مجهز به موتورهای پنج لیتری V-۸ بنزینی و چهار لوله اگزوز تمرکز کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مصلی کیش میزبان عزاداران شهادت امام جعفرصادق (ع)
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم
  • نسل جدید خودروهای برقی چین در راه بازار
  • ۲۱ میلیون تردد در جاده های استان تهران ثبت شد
  • ۵۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد توقیف شد
  • شبیخون پلیس آگاهی تهران به ۵۷ سارق خودرو
  • تاسیس مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک/ برای واردات خودرو هیچ چیزی معطل پلیس نیست
  • دستگیری ۵۷ سارق حرفه‌ای خودرو توسط پلیس تهران بزرگ
  • توضیحات پلیس برای عدم شماره‌گذاری تاکسی‌های برقی و ون‌ها