Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@09:42:01 GMT

احیای امر به معروف در سرنوشت جامعه اثرگذار است

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۸۴۸۸۳

احیای امر به معروف در سرنوشت جامعه اثرگذار است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان گفت: مر به معروف فریضه واجبی است که در سرنوشت جامعه اثرگذار است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا شفیعی‌زاده صبح امروز در همایش بزرگ آمران به معروف و ناهیان از منکر با عنوان طلایه‌داران، یاوران و یادآوران در رشت اظهار داشت: امر به معروف از فرایض مهم دینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با اشاره به اینکه امر به معروف فریضه واجبی است که در سرنوشت جامعه اثرگذار است بیان داشت: اگر در جامعه امر به معروف و نهی از منکر ترک شود جامعه دچار آسیب‌های متعدد و مختلفی می‌شود.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه نخستین آسیب ترک امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عذاب اخروی برای آحاد آن جامعه است گفت: در قرآن قریب 70 آیه مربوط به امر به معروف و نهی از منکر آمده و روایات زیادی در ارتباط با امر به معروف و نهی از منکر داریم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با اعلام اینکه جایگاه امر به معروف بالاتر از بسیاری از فروعات دین حتی جهاد است خاطرنشان کرد: به‌وسیله عمل به امر به ‌معروف، سایر واجبات مورد قبول درگاه حق قرار می‌گیرد.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه از دیگر آسیب‌های ترک امر به معروف عذاب دنیوی است عنوان داشت: تاریخ نشان دهنده این است هرجا که امتی امر به معروف را ترک کرده آن جامعه گرفتار عذاب الهی شده است.

شفیعی‌زاده با اعلام اینکه اگر فریضه امر به معروف ترک شود جامعه به فساد و تباهی کشیده می‌شود اعلام داشت: اگر منکرات در جامعه‌ای ایجاد شود به مرور زمان جامعه را فرا می‌گیرد و تمام جامعه فاسد می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با بیان اینکه آمریکایی‌ها برای فروپاشی شوروی 50 سال برنامه‌ریزی کرده بودند گفت: جامعه ایران با مذهب شیعه و الگوهایی مانند قیام عاشورا بسیار مقاوم‌تر از جوامع دیگر است.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه دشمنان با توطئه‌های فرهنگی خود به‌دنبال فروپاشی نظام خانواده‌های ایرانی هستند بیان داشت: از ابتدای انقلاب تاکنون هر ساله نسبت وجود ناهنجاری‌ها در جامعه افزایش پیدا کرده است.

شفیعی‌زاده افزود: استان گیلان با تمام استان‌های کشور متفاوت است و هر شخصی که در کشور به‌دنبال خوش‌گذرانی است به گیلان و استان‌های شمالی سفر می‌کند و با این وجود مردم استان گیلان هنجارهای اجتماعی را رعایت می‌کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با اعلام اینکه نحوه امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم است خاطرنشان کرد: اگر شیوه مناسبی برای امر به معروف در پیش گرفته نشود می‌تواند شخص را از نظام، انقلاب، اسلام و دین دور کند.

وی با بیان اینکه در عرصه تئوری به اندازه کافی صحبت شده و در جلسات مختلفی به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اشاره شده است عنوان داشت: باید دانسته‌ها، اعتقادات و آموزش‌ها در زمینه امر به معروف تبدیل به یک رفتار در جامعه شود.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه قانون امر به معروف و نهی از منکر پس از 38 سال از عمر انقلاب تصویب شد و هنوز اجرایی نشده است خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید تبدیل به مطالبه عمومی در جامعه شود.

انتهای پیام/

R7877/P1377/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۸۴۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه رشت از مسئولان کشور و مسئولان دستگاه‌های نظارتی و حراستی خواست مفسدان اقتصادی را شناسایی و به مردم معرفی کنند و افزود: مفسدان اقتصادی در عرصه‌های مختلف صادرات، واردات، خودرو سازی، تولید کالا‌های اساسی، دارو، فولاد، نفت و پتروشیمی و هر جایی که ثروت است جا خوش کرده‌اند و تلاش دولتمردان را ضایع می‌کنند.

وی گفت: اکنون در شرایط خوبی قرار داریم و رسانه‌های جهانی برای حفاظت از خود، یکدیگر را هدف قرار می‌دهند و صهیونیسم عقب نشینی کرده و جمهوری اسلامی ایران پیام اقتدار خود را رسا اعلام کرده است.

آیت الله رسول فلاحتی با اشاره به شگرد‌های آمریکا مبنی بر ترویج افکار ایران هراسی، اسلام هراسی، ایجاد فاصله بین اقوام مختلف، افزود: ایران در ۴۵ سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی، ظلم‌ها و جنایت‌های آمریکا و کشور‌های استکباری را فریاد زد و کسی باور نکرد، اما امروز محکومیت کشور‌های استکباری و حقانیت جمهوری اسلامی ایران در دنیا ثابت شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم رعایت عدل و انصاف در روابط اجتماعی، گفت: با رعایت عدل به عنوان یک سیاست و امری فراگیر در جامعه، هر عضوی از جامعه در موقعیت خود، وظایفش را به جا و به موقع انجام داده و جامعه از هر ناهنجاری پاک می‌می ماند.

دیگر خبرها

  • کنگره ملی طب ایرانی، فرصتی برای احیای میراث کهن و ارتقای سلامت جامعه
  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • همایش تجلیل از سفیران معروف
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم
  • مقام یمنی: حمله ایران به اسرائیل اثرگذار، قدرتمندانه و تاریخی بود
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند