Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-29@06:39:26 GMT

برگزاری جشن ولایت در 10 امامزاده و مکان متبرکه شوشتر

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۸۵۲۸۸

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، میثم نودهی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شوشتر با بیان اینکه این اداره برای ترویج فرهنگ غدیر و ایجاد شور و نشاط در میان آحاد مردم جشن ولایت علوی و اکمال دین نبوی را برگزار می کند گفت: همزمان با روز عید سعید غدیر، جشن ولایت با حضور اقشار مختلف مردم و سادات در 12 امامزاده و مکان متبرکه شهرستان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی همزمان با عید سعید غدیر خم در راستای ترویج فرهنگ ولایت و امامت و مودت اهل بیت(ع) و به منظور تبدیل اماکن متبرکه به قطب فرهنگی روز عید غدیر و روزهای منتهی به این عید بزرگ در امام زادگان و اماکن متبرکه شوشتر و برگزار می شود.

نودهی از برگزاری مراسم ویژه روز عید سعید غدیر و تکریم سادات در امام زادگان خبر داد و افزود: یکی از سنت های قدیمی و ارزشمند در جامعه اسلامی در روز عید غدیر حضور در امام زادگان و رسیدن به محضر سادات جهت تجدید میثاق و بیعت با آنها در روز عید و عرض تبریک به آنها است. ضمن اینکه علاوه بر برگزاری جشن‌های متداول عید غدیر به دنبال ‌آن هستیم تا برنامه‌های جدید فرهنگی را در امامزادگان و اماکن متبرکه کشور گسترش دهیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شوشتر با اشاره به دیگر برنامه های اداره اوقاف در این ایام افزود: اداره اوقاف با اعزام روحانی و مبلغ دینی، مداح و سخنران به بقاع متبرکه سعی دارد نسبت به ترویج فرهنگ ولایی و جشن های مذهبی و مردمی اقدام کند.

رئیس اداره اوقاف از برگزاری همایش بانوان ولایی در عصر روز عید غدیر خبر داد و افزود: همایش بانوان ولایی با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و تکریم بانوان در آستان مقدس امام زادگان و اماکن متبرکه شاخص برگزار می شود ضمن اینکه در این مراسم از مادران شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم تجلیل خواهد شد.

نودهی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های ویژه این سازمان راه اندازی کاروان شادی جشن غدیر از یک نقطه مشخص در سطح شهرها به سمت امامزاده عبدالله(ع) همراه با برنامه های شاد و مدیحه سرایی و همراهی مردم با اجرای آیین های نمایشی‌ است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۸۵۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری محفل انس با قرآن در پارک غدیر یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظر قائم گفت: با همکاری بسیج محافل انس با قرآن در سطح استان یزد برگزار می‌شود که یکی از این مکان‌ها پارک‌های سطح شهر یزد است.
سرهنگ پاسدار آزادی نژاد، افزود:این محافل با هدف ترویج فرهنگ انس با قرآن برگزار می‌شود. 
وی گفت:جز خوانی، قرائت قرآن، تواشیح و مسابقه از جمله برنامه‌های این محافل است. 
همچنین ۶ غرفه فرهنگی تماشاخانه بزرگسالان، کودکان، پذیرایی، جهاد تبیین، پایش سلامت و غرفه ورزشی در کنار این محافل برپا شده است. 
این محافل قرآنی تا پایان ماه مبارک رمضان هر شب در یکی از بوستان‌های سطح شهر یزد برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم احیاء شب های قدر در ۲۲ امامزاده گلستان
  • برگزاری مراسم احیاء شبهای قدر در ۲۲ امامزاده گلستان
  • برگزاری مراسم شب‌های قدر در ۴۱ بقعه متبرکه هرمزگان
  • برگزاری محفل انس با قرآن در پارک غدیر یزد
  • برگزاری مراسم شب قدر در ۶۸ مکان محوری خراسان شمالی
  • برگزاری جشن ولادت امام حسن علیه السلام همراه با افطاری خاص
  • اعلام زمان و مکان برگزاری ویژه برنامه شب های قدر در اردبیل
  • اوج تجلی هنر گچ‌بری در بقاع متبرکه قم
  • اجرای طرح‌های «ضیافت الهی» و «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه آمل
  • بیش از ۲۵۰۰ زائر نوروزی از اماکن متبرکه کردستان بازدید کردند