Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، سردار غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و مدیر ستاد موكب احمدبن موسی(ع) امروز، 6 مهرماه در همایش خادمان و خیران این موكب كه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت:‌ امام حسین(ع) جمع همه خوبی‌ها و ارزش‌های متعالی و دردانه عالم خلقت و كائنات است لذا تبیین حركت آن بزرگوار ارزشی دارد كه اگر كمتر از رسالت امام حسین(ع) نباشد، با آن برابری می‌كند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تأكید بر اینكه فلسفه حركت امام حسین(ع) را باید از زبان بزرگان دین و علما تبیین كنیم، گفت:‌امام حسین(ع) اقیانوس همه مناقب و نیكی‌ها و جلوه‌ای اعلا و متعالی از جهاد كبیر است یعنی قدرت نه گفتن به دشمن، نلرزیدن، نهراسیدن و سست عمل نكردن.
غیب‌پرور با بیان اینكه در ماجرای كربلا شاید آنقدر كه خواص جامعه آنقدر كه به امام آزار رساندند، یزید نكرد، گفت:‌جمعی از این خواص چون جهاد كبیر را نمی‌فهمیدند از در موعظه و پند و نصیحت درآمدند؛ جنگیدن برای حضرت سخت نبود اما نصیحت شنیدن از برخی خواص برای ایشان بسیار سخت بود.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار كرد:‌ برخی‌ها از روی خیرخواهی امام حسین(ع) را نصیحت می‌كردند مانند ام سلمه اما برخی دیگر هم از روی خیرخواهی این كار را انجام نمی‌دادند مانند عبدالله‌بن عمر كه در امتحان‌های خود رد شده بود و با معاویه و یزید بیعت كرده بود.
وی با تأكید بر اینكه امام حسین(ع) بر قله رفیع جهاد كبیر ایستاده است و این همان معنای نه گفتن به دشمن است، یعنی جهاد كبیر همان قدرت نه گفتن به دشمن است، امام راحل را شاگرد ممتاز مكتب امام حسین(ع) دانست و گفت:‌ بسیاری دیگر از بزرگان ما مانند سیدالشهدای استان فارس، شهید آیت‌الهل دستغیب نیز با وجود اینكه یاران آنچنانی نداشت راه امام حسین(ع) را ادامه داد لذا این نه گفتن به دشمن درس بزرگی است كه از مكتب امام حسین(ع) به ارث برده‌ایم.
غیب‌پرور یاد شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: این نه گفتن به دشمن در یك حركت عمومی مردم و به طور خاص رزمندگان دوران دفاع مقدس تجلی پیدا كرد و این ویژگی مهم نیز تا به امروز ادامه دارد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با یادآوری رشادت‌های رزمندگان مدافع حرم، گفت:‌ رزمندگان مدافع حرم نیز همین راه را ادامه می‌دهند؛ آن‌ها همگی بصیرت داشته و قدرت هضم مسائل را دارند.
وی با اشاره به رشادت‌های شهید محسن حججی، گفت: ما نمونه محسن حججی را در كشورمان زیاد داریم و بسیاری از جوانان ما این‌گونه‌اند اما اینكه چگونه خداوند حججی را بیرق كرد باید به دل پاك آن عزیز بازگردیم و هر آنچه خدا به حججی داد به خاطر اخلاصش بود.
غیب‌پرور در بخش دیگری از سخنان خود به برپایی موكب احمدبن موسی(ع) در ایام پیاده‌روی اربعین حسینی در كربلا اشاره كرد و گفت:‌ این موكب صحنه‌ای برای عرض ارادت به ساحت مقدس امام حسین(ع) است و با این كار در حقیقت می‌خواهیم به امام بگوییم كه ما هم هستیم و نوكری ایشان را می‌كنیم البته به شریطی كه كار ما اخلاص داشته باشد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینكه مردم فارس در جریان برپایی این موكب بسیار كم كردند، گفت: البته بسیاری از خیران در گمنامی در این عرصه خدمت كردند و باید بدانیم كه خدمت به زائر امام حسین(ع) فوق‌العاده محترم و مكرم است و كسانی كه این كار را انجام می‌دهد جایگاه بسیار ویژه‌ای دارند.
وی، خدمت در این عرصه را یك فرصت و نعمت الهی دانست كه باید قدر آن را بدانیم و ادامه داد: من صمیمانه از همه مردم فارس در برپایی این موكب همراهی و همكاری دارند قدردانی می‌كنم.
غیب‌پرور با یادآوری اینكه این موكب به نام حضرت احمدبن موسی(ع) نامگذاری شده است تا در كربلا هم در كنار حرم امام حسین(ع) نامی از آن حضرت برده شود، به برگزاری این نشست اشاره كرد و گفت:‌این نخستین جلسه رسمی برای آغاز به كار موكب احمدبن موسی(ع) است و امیدواریم كه امسال بیشتر از سال‌های گذشته در این عرصه موفق باشیم.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۸۵۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت زندگی شهید حسین نیا از زبان خانواده شهید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، ستوان یکم محسن حسین‌نیا اهل روستای روشندان از توابع بخش بهنمیر استان مازندران سحرگاه ۱۶ فروردین در عملیات تروریستی گروه جیش‌الظلم به مقر نیروی انتظامی در چابهار به شهادت رسید.   شهید محسن حسین‌نیا علاوه بر اینکه در عرصه حفاظت از مردم و میهن فعال بود و جان بر سر این راه فدا کرد مداح اهل بیت و تکواندوکار هم بود خانواده این شهید که می‌گویند آرزوی همیشگی سید محسن شهادت بود و این درخواست را از همه حتی کودکان هم می‌کرد.   از این شهید والامقام ۲ دختر ۹ ساله و ۹ ماهه به یادگار مانده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • راهیابی وفایی به مرحله اصلی اسنوکر قهرمانی جهان ۲۰۲۴
  • روایت زندگی شهید حسین نیا از زبان خانواده شهید
  • حججی: پسرعموی شهید حججی هستم/ فدراسیون ترای اتلون هیئت محور است+فیلم
  • حججی: پسرعمومی شهید حججی هستم/ فدراسیون ترای اتلون هیئت محور است+فیلم
  • حمله به فرهنگ از جنگ سخت خطرناک‌تر است
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران هرمزگان در حمایت از عملیات وعده صادق
  • سیلی مدافعان امنیت به اسرائیل خرسندی ملت را به دنبال داشت
  • اقدامات جبهه‌های مقاومت برگرفته از مکتب امام حسین (ع) است
  • بدون شک پیروزی نهایی نصیب مظلومان می‌شود
  • اقدامات نظامی ایران با تفکر حسینی صورت می‌گیرد