Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@05:16:24 GMT

۱۳ هزار مالباخته در پرونده «فرش، گلیم و گبه»

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۸۵۴۶۷

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: پرونده "فرش، گلیم و گبه" بیش از 13 هزارنفر مالباخته دارد.

به گزارش ایسنا، محمدحسین صادقی در نشست با وکلای معاضدتی پرونده "فرش، گلیم و گبه " اظهار کرد: پیگیری جدی این پرونده بدون تردید یک اولویت اساسی برای دادگستری استان است.

صادقی گفت: این پرونده بیش از 13 هزارنفر مالباخته دارد که در بستر ضعف مفرط نظارت مستمر و ساختارمند از سوی دستگاه های مرتبط، تبلیغات گسترده و اغواءکننده محیطی و رسانه ای از سوی متهم، وضعیت خاص اقتصادی و معیشتی مردم استان و خلاء ناشی ازفراهم نبودن زمینه برای سرمایه گذاری مطمئن و عدم اهتمام به جذب نقدینگی دراختیار مردم شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



صادقی افزود: اگر مداخله رییس کل دادگستری استان نبود، یا متهم در فرصت مقتضی پس از انتقال وجوه گردآوری شده موفق به خروج از کشور می شد و یا فراوانی کمی مالباختگان به عددی بسیار بزرگ تر از تعداد کنونی می رسید.

وی با بیان اینکه روند مراجعه شکات برای ثبت اظهارات و تعیین وکیل رایگان مطابق برنامه زمان بندی درحال انجام است و روند رضایت بخشی دارد، گفت: همزمان پرونده آماده ارسال به دادگاه‌ می شود و فرایند بازاریابی و فروش اموال در معرض تضییع نیز دنبال می شود.

وی با بیان اینکه شکات پرونده اغلب این سوال را مطرح می کنند که بالاخره به پول خود می رسند، افزود: دادگستری با وصف آنکه درشکل گیری وایجاد این پرونده همانند سایر پرونده های قضایی نقشی نداشته، اما از هیچ کوششی برای استیفاء حقوق شکات فروگذار نخواهد کرد. بی شک دستگاه قضایی از همه ظرفیت های قانونی پیش روی برای استیفای حقوق مالباختگان استفاده خواهد کرد.

صادقی از مالباختگان این پرونده نیز خواست به شایعات توجه نکرده و اخبار را از مراجع رسمی دریافت کنند.

دادستان کرمانشاه در ادامه یکی از رویکردهای جدید دستگاه قضایی را پیگیری مطالبات عمومی درحوزه های مختلف عنوان کرد و افزود: پیگیری ها ی دادسرا منحصر به رسیدگی به شکایات کیفری مردم یا گزارش های ضابطین نیست.

وی با بیان اینکه بسیاری از پرونده هایی که در دستگاه قضایی تشکیل می شود به دلیل ضعف آگاهی حقوقی مردم وعدم مشورت آنان با کارشناسان مرتبط قبل از اقدام است، افزود: وکلاء می توانند با وقوف واحاطه ای که بر قواعد الزام آور، قوانین موضوعه و دامنه حقوق و تکالیف اشخاص و دستگاه های دولتی دارند، در جهت دهی مطالبه گری عمومی و هدایت آن درمسیر صحیح نقش سازنده ای ایفا کنند.

مدعی العموم کرمانشاه گفت: آموزش های حقوقی وکلا برای ارتقاء سطح دانش حقوقی جامعه خصوصا با بهره مندی ازبستر رسانه ها و ‌فضای مجازی بعنوان یک راهبرد اساسی وتکلیف صنفی باید مورد توجه باشد. پسندیدم 0 برچسب ها کرمانشاه پرونده فرش گلیم و گبه کلاهبرداری ۱۳ هزار مالباخته فضای مجازی تبلیغات اغواکننده

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۸۵۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان

رییس کل دادگستری استان کرمان از تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ عدد سلاح گرم در سراسر استان کشف وضبط شده است که ۷۴ درصد کشفیات سلاح جنگی و مابقی سلاح شکاری غیرمجاز بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در جلسه شورای برنامه ریزی (معاونین) دادگستری کرمان اظهار داشت: برنامه محوری در دستور کار صف و ستاد دستگاه قضایی استان قرار دارد و مدیران قضایی باید علاوه بر اجرای برنامه‌ها میزان اثر بخشی آنها را نیز مورد تجزیه، تحلیل و بررسی قرار دهند.

رییس کل دادضمن قدردانی از دستورات ۲۲ گانه ریاست قوه قضاییه خطاب به مسئولان قضایی، قضات و کارمندان عدلیه در سراسر کشور، افزود: بایستی در راستای اجرایی شدن فرامین رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و ریاست قوه قضاییه گام‌های عملی و جدی بیشتری برای رسیدن به قوه قضاییه در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برداشته شود.

رییس شورای قضایی استان کرمان از اقدامات دادستان کرمان و مجموعه دادسرای عمومی و انقلاب کرمان در خصوص اجرای طرح نور قدردانی نمود و گفت:دستگاه قضایی حامی آمران به معروف وناهیان از منکر است و خوشبختانه مردم شریف کرمان همکاری خوبی با اجرای این طرح داشته اند و در ۹۹ درصد موارد پس از تذکر لسانی افراد به قانون احترام گذاشته اند.

حجت الاسلام حمیدی گفت:ما معتقدیم مسائل فرهنگی و اجتماعی راه کار فرهنگی و اجتماعی دارند و دستگاه‌های متعددی در این زمینه باید به رسالت خود در انجام فعالیت‌های فرهنگی عمل کنند و اقدامات پلیسی و قضایی باید در کنار اقدامات فرهنگی قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می‌کند
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می کند
  • اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • کاهش ۳۰ درصدی پرونده‌های معوق قضایی استان