Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت الاسلام حسن ناصری‌پور ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) اظهار کرد: عزاداری امام حسین(ع) آثار، فواید و کارکردهای بسیار مهمی در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دارد.
وی افزود: شناخت این کارکردها باعث می‌شود تا ما نسبت به چرایی عزاداری برای امام حسین(ع) آگاهی ژرف‌تری پیدا کنیم، براین اساس ویژه برنامه‌های ماه محرم و صفر با عنوان «جلوه سوگ» با محوریت تعمق و گسترش فرهنگ عاشورا و با هدف گسترش اندیشه حسینی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ناصری پور، ارتقای سطح آشنایی بیشتر شهروندان با اهداف واقعی عاشورا، ایجاد جریان فرهنگی در قالب برنامه‌های دینی در شهر تهران، معرفی الگوهای راستین و ایجاد پیوند عمیق عاطفی با آنان را از دیگر اهداف برگزاری ویژه برنامه‌ «جلوه سوگ» عنوان کرد.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: تلاش کرده‌ایم در ویژه برنامه‌های ماه‌های محرم و صفر گروه‌های سنی مختلف را در نظر بگیریم و از تمامی ظرفیت‌های موجود در این زمینه برای ارائه پیام عاشورا بهره ببریم.

*21 عنوان ویژه‌برنامه در ماه‌های محرم و صفر
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه 21 عنوان ویژه برنامه برای ماه های محرم و صفر در سطح مناطق22گانه و فرهنگسراهای تهران تدارک دیده شده، گفت: تعدادی از این برنامه‌ها در میدان آیینی امام حسین(ع) برگزار می شود.
ناصری پور افزود: برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) توسط هیئات مذهبی و مداحان اهل بیت(ع)، اجرای تعزیه، نقالی و پرده خوانی پیرامون وقایع عاشورا، برپایی غرفه‌های مختلف فرهنگی و هنری از جمله برنامه‌های میدان آیینی امام حسین(ع) در ماه های محرم و صفر است.
وی، ویژه برنامه «برآستان اشک» با شعرخوانی شاعران آیینی اهل بیت(ع) در فرهنگسرای اندیشه، برگزاری مجالس تعزیه در تمامی مناطق 22گانه شهر تهران و سوگواره عاشورایی «مرثیه آفتاب» با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با علل قیام حضرت سیدالشهدا(ع) به صورت تعزیه خوانی در مدارس مناطق 22گانه را از دیگر برنامه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ایام محرم و صفرعنوان کرد.
ناصری‌پور با اشاره به برگزاری یازدهمین برنامه آیینی «نوگلان حسینی» در فرهنگسرای اندیشه گفت: این برنامه امسال نیز با هدف نشر و اشاعه فرهنگ دینی، تشویق و ترغیب نوجوانان خادم اهل بیت(ع) و شناسایی استعدادهای دانش آموزان مداح شهر تهران با حضور جمعی از پیرغلامان و مداحان اهل بیت(ع) برگزار می‌شود و به نفرات برگزیده هدایایی اهدا می‌شود.
وی، مسابقه بزرگ کتابخوانی «72 سخن عاشورایی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی» را از دیگر برنامه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران عنوان کرد و افزود: این مسابقه به عنوان بزرگترین مسابقه کتابخوانی با هدف ترویج فرهنگ مطالعه به ویژه مطالعه متون دینی، ترویج پیام‌های قیام امام حسین(ع) و بزرگداشت ایام محرم و صفر برگزار می شود.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به همزمانی روز جهانی کودک(8اکتبر مصادف با 16مهرماه) با ماه محرم اظهار کرد: به این مناسبت ویژه برنامه ای با عنوان «کودکان عاشورایی» در نظر گرفته شده است.
ناصری پور گفت: در این ویژه برنامه، کارگاه قصه‌خوانی، ایستگاه نقاشی، کلاژ، ایستگاه ساخت سربند توسط کودکان با نظارت مربی، اجرای سرود کودک و نوجوان در تمامی فرهنگسراهای شهر تهران برگزار می‌شود.
وی، برگزاری مراسم اربعین حسینی در روز بیستم ماه صفر و راهپیمایی در این روز از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، غبارروبی مزار شهدای گمنام، نمایشگاه کتاب عاشورایی (محفل مقتل) و نمایشگاه مجازی کتاب‌های عاشورایی را از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ماه های محرم و صفر عنوان کرد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۸۶۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات برگزاری دور دوم اردوی زیارت‌اولی‌ها ویژه دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، وحید بیگدلی از آغاز مرحله دوم اعزام دانش‌آموزان زیارت اولی به مشهد مقدس خبر داد و گفت: «مرحله دوم اعزام دانش‌آموزان دختر و پسر متوسطه اول به مقدس مشهد با مشارکت ۱۰ استان کشور از ۷ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۴ اردیبهشت‌ در قالب ۵ دوره اردویی برگزار خواهد شد.»

وی ادامه داد: «اردوی زیارت‌اولی‌ها طرحی ملی است که به تفکیک دختران و پسران دانش‌آموز و مقتضیات آنان برای آشنایی بیشتر با فرهنگ اسلامی، آداب زیارت، تمرین عادات صحیح زیست اجتماعی و آشنایی با جغرافیای کشور بزرگ‌مان، به‌صورت متمرکز توسط مرکز اردویی-گردشگری سازمان دانش‌آموزی برگزار می‌شود. در این اردوی زیارتی و معنوی علاوه بر زیارت بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا (ع)، برنامه‌های حرم‌شناسی، بازدید از موزه‌های حرم مطهر، برنامه‌های فرهنگی، مسابقات ورزشی، مسابقات فرهنگی و هنری گروهی، مراسم افتتاحیه و اختتامیه و اهدای بسته‌های فرهنگی پیش‌بینی شده است.» 

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی بیان کرد: «با توجه به ضرورت توجه به مناطق کم‌برخوردار و دور از مرکز در استفاده از ظرفیت‌های تربیتی و به‌خصوص برکات تشرف به زیارت دانش‌آموزان این مناطق از یک سو، همچنین حجم بالای عملیات اجرایی این طرح و هماهنگی‌های مورد نیاز آن از سوی دیگر، مخاطبان هدف این برنامه ترجیحا محدود به دانش‌آموزان متوسطه اول پایه‌های هفتم، هشتم و نهم مناطق کم‌برخوردار هستند که پیش از این فرصت تشرف به مشهد مقدس را نداشته‌اند.»

بیگدلی با بیان اینکه مدت اقامت دانش‌آموزان در این اردو چهار روز است، اضافه کرد: «دانش‌آموزان به تفکیک جنسیت و دوره در اردوگاه ثامن‌الحجج (ع) استان خراسان رضوی در شهر مشهد مستقر می‌شوند.» 

وی تاکید کرد: «این اردو به‌منظور تبیین و تعمیق اعتقادات دینی دانش‌آموزان و ایجاد ارتباط معنوی با ائمه اطهار، تقویت امید، نشاط، شادابی و ارتباط معنوی آنان، ایجاد زمینه رشد و پیشرفت جمعی، مسئولیت‌پذیری و مشارکت در فعالیت‌های گروهی دانش‌آموزان بر‌گزار می‌شود.» 

یادآور می شود ؛ این اردو‌ها از سال ۱۴۰۱ راه‌اندازی شده و با در نظر گرفتن مرحله دوم اردو‌ها در سال تحصیلی جاری، تاکنون ۱۵۲۰۰ دانش‌آموز زیارت‌اولی از مناطق کم برخوردار کشور در این اردو‌ها شرکت کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند
  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند
  • امکانات جدید رفت‌وآمد به نمایشگاه کتاب | «مشاور کتاب» در کنار بازدیدکنندگان
  • ضرورت اهتمام شهرداری ارومیه برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر سالگرد ارتحال شیخ غلامرضا حسنی
  • ۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار می‌شود
  • انتصاب دبیر اجرایی و دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • حضور مخرب هوش مصنوعی در سینما/ به جوانان اعتماد کنیم
  • اعلام زمان برگزاری هفتمین اشکوره فرهنگی هنری حسینی در آمل
  • برگزاری هفتمین جشنواره ملی اشکواره حسینی در مازندران
  • جزئیات برگزاری دور دوم اردوی زیارت‌اولی‌ها ویژه دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار