Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرنگاران تسنیم درحال تهیه گزارش و گفت‌وگو با آتش نشانان ایستگاه۷۰۰ منطقه گلستان اهواز بودند که یک باره صدای آژیر در تمام ایستگاه پیچید و اعلام عملیات شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، عزیزترین دارایی انسان که از هر چیزی برایش ارزشمندتر است جان اوست، که دین مبین اسلام نیز بر حفظ این دارایی مگر در شرایط حساس تاکید بسیاری دارد اما در این بین افرادی هستند که با عشق از جان شیرینشان برای نجات جان دیگران می‌گذرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از هر عملیات و ورود به ایستگاه آتش نشانی هر آتش نشان بی‌شک می‌داند ورود به این مکان علاوه بر جسارت و شجاعت چیزی به نام عشق به یاری رساندن در دلش نهفته دارد و اینکه کسی در گوشه‌ای از یک حادثه همه امیدش اول خدا می‌شود و بعد آتش‌نشان!

در روز 7 مهر 1359 وقتی که دشمن بعثی به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کرد، آتش نشانان منطقه و شهر های اطراف برای مهار آتش به پالایشگاه رفتند که در حین عملیات خاموش کردن آتش، مجدداً هواپیماهای دشمن اقدام به بمباران پالایشگاه می کنند که منجر به شهادت تعداد زیادی از آتش نشانان می‌شود.

طرح تعیین روز آتش نشانی و ایمنی در سال 1379 توسط ستاد هماهنگی امور ایمنی و آتش نشانی کشور پیشنهاد و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تائید شد. این روز با هدف ترویج ایمنی و پیشگیری از حوادث در سطح کشور و همچنین یادآوری حماسه آفرینی‌ها و از خود گذشتگی‌های آتش نشانان میهن اسلامی در عرصه دفاع مقدس نامگذاری شده است.

معنای آژیر خطر برای یک آتش‌نشان

در زبان آتش نشانان نیز آژیر خطر یعنی «من به یاری شما جان بر کفان وظیفه شناس در یک‌سو از این شهر نیاز دارم و در مخمصه‌ای گیر افتاده‌ام که تنها دستان معجزه آسای شما توان حل آن را دارد».

مجید نگراوی فرمانده ایستگاه700 آتش نشانی اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: بسیاری از مشاغل در جامعه وجود دارند که سختی خاص خودشان را دارند، آتش نشان آگاهانه خود را به خطر می‌اندازد و به سمت خطر می‌روند.

وی افزود: گله‌ای در کار نیست زیرا ما عاشق شغلمان هستیم و حتی اگر در عملیات مصدوم شویم به این امر افتخار می‌کنیم. تنها درخواست ما ٱتش نشانان کشور در هرجای ایران این است که شهدای حادثه پلاسکو را به طور رسمی به عنوان شهید کار معرفی کنند.

اولین‌ها...

فرمانده ایستگاه700 آتش نشانی اهواز گفت: از مردم انتظار می‌رود که شرایط ویژه شغل ما را درک کنند و افرادی که مزاحم می‌شوند دست از این کار بردارند. متاسفانه مزاحمت‌های تلفنی جدای از اشغال خطوط وقت همکاران ما را می‌گیرد و این کارها اصلا در شان هموطنان و همشهریان ما نیست.

وی عنوان کرد: آنقدر آتش نشان‌ها ارق و غیرت به اینکار دارند که به یاد دارم روزی برای تصویر برداری فیلمی به ایستگاه آمده بودند، هر بار پس از اعلام وضعیت عملیات باید صدای آژیر برای فیلم ضبط و تصویر برداری می‌شد اما باز هم بخاطر ارق و وظیفه شناسی حتی با وجود تذکر این موضوع، لباس به تن می‌کردند و راهی عملیات می‌شدند.

نگراوی ادامه داد: دو شب پیش آتش نشان‌های این ایستگاه از ٱتش گرفتن2٨ هزار لیتر بنزین نشت کرده درون تانکر جلوگیری کردند، اگر آنجا آتش می‌گرفت اولین افرادی که صدمه می‌دیدند همین آتش نشانان بودند که قطعا به شهادت می‌رسیدند. رفتن و بازگشتن این افراد تنها دست خداست و هیچگونه پیش بینی درباره سالم برگشتن آنها نمی‌شود داشته باشیم.

عشق لازمه ورود به شغل آتش نشانی

سید محمدحسین ساعدی در گفت‌و گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: دو شب پیش با اعلام صدای آژیر به سمت پمپ بنزین واقع در پردیس راهی شدیم، بنزین نشت کرده و تمام فضا را بوی بنزین پر کرده بود. برای خاموش کردن و تمیز کردن فضا به آن پمپ بنزین اعزام شده بودیم که پس از پایان کار به علت استشمام بوی بنزین مصدوم شدم.

وی افزود: این شغلی است که بدون علاقه نمی‌توان آن را ادامه داد و لازمه‌اش علاقه است، ما بی‌گدار و بدون اطلاع قبلی جانمان را به خطر نمی‌اندازیم، بلکه می‌دانیم با ورود به ایستگاه تا لحظه اتمام شیفت ممکن است هر اتفاق ناخوشایندی برایمان بیفتد و یا حتی جانمان را از دست بدهیم.

عملیات ناگهانی

خبرنگاران تسنیم درحال تهیه گزارش و گفت‌و گو با آتش نشانان ایستگاه700 منطقه گلستان اهواز بودند که یکباره صدای آژیر در تمام ایستگاه پیچید و اعلام عملیات شد.

آتش نشانان در کمتر از 1 دقیقه لباس‌های عملیات را به تن کردند و خنده‌های گفت‌وگو و خاطرات شیرین این شغل را کنار خبرنگارهای تسنیم جا گذاشتند و در راستای انجام وظیفه راهی عملیات شدند، دقیقا در همین لحظه بود که همه جملات و سخنان درباره‌ی فداکاری و شجاعت‌شان را عینا به نمایش گذاشتند.

سیمرغ‌های وظیفه شناس

پیش از وقوع حادثه پلاسکو تهران آتش نشانی از جمله اشغالی بود که کمتر کسی به عظمت و سختی آن توجه می‌کرد و نگاه سایر افراد جامعه به این شغل مجهولانه بود. با جان فشانی‌ها و از خودگذشتگی آتش نشانان پلاسکو تمام افراد جامعه گویی که تازه به خطر و بزرگی این شغل پی برده بودند و نگاه‌های بسیاری به عظمت و بزرگی این کار مقدس جلب شد.

سیمرغ‌های ٱتش نشان سرزمین با شهادت خود درس وظیفه شناسی را برای بسیاری از مسئولان به یادگار گذاشتند و تمام پیام شهادتشان این بود که جانمان به فدای مردمی که چشم امیدشان به ما است؛بی‌شک تا ابد برگ زرین و اسطوره‌های این شغل خواهند ماند.

گزارش از زینب مرزوقی

انتهای پیام/

آتش نشان/ اهوازآتش نشان/ اهوازآتش نشان/ اهوازآتش نشان/ اهوازماجرای جالب عملیات ناگهانی آتش‌نشانان اهوازی در حضور خبرنگارانآتش نشان/ اهوازآتش نشان/ اهوازآتش ناشان/اهواز R41468/P1377/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۸۷۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش جالب نویدکیا به غیبت منتظر محمد

به گزارش ورزش سه، منتظر محمد ستاره عراقی تیم مس رفسنجان در دیدار با گل‌گهر سیرجان غایب بود و برای حضور در تیم ملی عراق فراخوانده شده بود.

محرم نویدکیا در واکنش به غیبت این بازیکن واکنش جالبی داشت و گفت: ما می‌توانستیم منتظر را به تیم ملی عراق ندهیم اما دور از انصاف بود، او کاپیتان تیم ملی امید عراق است و حق دارد که در تیم ملی کشورش حضور داشته باشد.

نویدکیا با رد شایعه مصدومیت این بازیکن گفت: منتظر مصدومیتی ندارد، او دو اخطاره بود و فردا برای عراق بازی خواهد کرد.

تیم ملی زیر 23 سال عراق فردا در دیدار رده‌بندی جام ملت‌های زیر 23 سال آسیا به مصاف اندونزی خواهد رفت.

دیگر خبرها

  • آتش سوزی در مغازه صافکاری در بوکان
  • واکنش جالب نویدکیا به غیبت منتظر محمد
  • حقایق جالب درباره چپ دست‌ها
  • تقلب ناشیانه BBC از CNN در ماجرای فوت نیکا شاکرمی
  • ماجرای سرقت مجسمه ۵ میلیاردی مرد مجسمه ساز چه بود؟
  • توضیحات جدید و جالب سردار حاجی‌زاده از حمله نظامی به اسرائیل + فیلم | سپاه چند درصد تجهیزات تدارک دیده شده را استفاده کرد؟
  • صلح و سازش در پرونده نزاع دو برادر اهوازی پس از سه سال
  • روایت جالب وحید شمسایی از روز عملیات پاسخ ایران به اسرائیل | اگر دیرتر به تایلند می‌رفتیم حذف می‌شدیم | گفتیم اگر اتفاقی هم افتاد ... | ویدئو
  • پیشنهاد اغواکننده به اسطوره فوتسال ایران برای تبلیغ برنج!
  • آتش‌نشانان بوشهری کودک گرفتار در بالابر را نجات دادند