Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت‎الاسلام حسن ترابی ظهر امروز در دیدار با روحانیون و مبلغان این شهرستان گفت: آشنایی جامعه با اسلام و ارزش‎های دینی حاصل زحمات طاقت‎فرسای روحانیت و بهره‎برداری آنان از مجالس اهل بیت علیهم‎السلام خصوصا مجالس عزای سیدالشهدا است.

وی عنوان کرد: نهضت عاشورا میراث گرانبهایی است که ‌می‎تواند، جامعه را در پرتو انوار خود حفظ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه عاشورا می‎تواند، با معارف زلال خود راه‎های سعادت را به انسان‎ها بنمایاند، خاطر نشان کرد: این معارف ارزشمند چنان ناب و زلال‎اند که قلوب انسان‎ها را به خود جذب می‎کنند.

ترابی تاکید کرد: در صورتیکه عزاداری‎های امام حسین (ع) و شهدای قیام عاشورا به صورت هدفمند برگزار شده و دشمنان را نشانه رود، هیچ سلاحی در برابر آن تاب مقاومت ندارد.

وی از قیام عاشورا به عنوان سلاحی نیرومند و کارآمد در دست انسان ها یاد کرد که باید از آن به نحو مطلوب بهره‎برداری شود و افزود: شیعیان برای بهره‎برداری از نهضت عاشورا در راه احیای ارزش‎های دین، باید حرکتی پیوسته و منطقی را در پیش گیرند.

امام جمعه بروجرد تصریح کرد: بهره‎برداری بهینه از قیام عاشورا در گرو عرضه آن بر اساس واقعیات و در قالب‎های نو و کارآمد است.

ترابی تاکید کرد: امروز جامعه ما با پدیده خطرناکی به نام تهاجم و‌ شبیخون فرهنگی دشمن مواجه است و دشمن همه تلاش خود را برای به کار بسته است که به گوناگونی همه قالب‎ها افزوده و ضد ارزش‎ها را به جامعه اسلامی عرضه کند.

وی اظهار کرد: در چنین شرایطی روحانیون، مبلغان و مروجان دینی باید نسبت به استفاده از روش‎های نوین در جهت گسترش ارزش‎های دینی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان تلاش کنند.

امام جمعه بروجرد بر ضرورت بهره‎برداری بهینه از قیام عاشورا و‌ فلسفه آن در ایام حزن و اندوه محرم تاکید و عنوان کرد: نخستین گام در بهره‎برداری، انطباق زمان و مکان بر ارزش‎ها و اهداف نهضت عاشورا است که پاسخگوی نیازهای امروز جامعه باشد.

ترابی از الگوسازی به عنوان یکی از راه‎های بهره‎برداری از قیام عاشورا یاد و خاطر نشان کرد: متاسفانه بسیاری از جوامع به دلیل نفوذ الگوهای نامناسب به فساد و تباهی کشیده شده‎اند، به این ترتیب هرگاه شاهد هجوم الگوهای نامناسب به کشور هستیم، باید با زبانی ساده الگوهای خوب را به جامعه بشناسانیم.

وی از اسطوره‎های شجاعت و مردانگی، تندیس‎های عشق و محبت و اسوه‎های صبر و استقامت به عنوان مصادیق کامل الگوهای اسلامی یاد کرد و افزود: بیش از هزار و سیصد سال از عاشورای حسینی می‎گذرد و در طول این سال‎ها حوزه‎های علمیه، فقها، علما و مبلغان دینی با بهره‎برداری از مجالس عزای محرم و صفر دین و‌ ارزش‎های دینی را زنده نگه داشته‎اند.

امام جمعه بروجرد آشنایی و مانوس بودن جامعه با اسلام و ارزش‎های دینی را حاصل زحمات طاقت‎فرسای روحانیت و بهره‎برداری آنان از مجالس اهل بیت علیهم‎السلام خصوصا مجالس عزای سیدالشهدا دانست.

انتهای پیام/ د

مبلغان در جهت گسترش ارزش‎های دینی فعالیت کنند

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۸۷۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران

همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع)، آیین تشییع و تدفین دو شهید گمنام که در عملیات کربلای۵ و عاشورا به فیض شهادت نائل شدند؛ با حضور عاشقان و منتظران امام زمان (عج) در آستان مقدس مسجد جمکران برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، مسئولین و مردم انقلابی استان قم و زائران و منتظران برگزار و روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ساعت ۱۶:۳۰ از انتهای بلوار پیامبر اعظم(ص)، میدان آل یاسین آغاز خواهد شد.

پیکرهای مطهر این دو شهید گرانقدر دفاع مقدس تا صحن جامع امام مهدی (عج) تشییع و پس از اقامه نماز بر پیکر آنها، در خاک مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند.

خبرنگار: زینب دده‌بیگی

انتهای خبر/

کد خبر: 1229157

دیگر خبرها

  • بهره برداری از مرکز نیکوکاری امام رئوف (ع) شهر سین برخوار
  • طرح ارتقاء فرآورده های نفتی پالایشگاه اصفهان تا پایان تابستان به پیشرفت 30 درصد مي رسد
  • جامعه نیازمند بهره‌گیری از سیره عملی شهید مطهری است
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • تجلیل و تکریم از اساتید، مبلغان و مربیان عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج
  • تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی 
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت