Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، تیم فوتبال پارس جنوبی در ادامه دیدارهای هفته هشتم لیگ برتر از ساعت 17:30 امروز (پنج‌شنبه) در ورزشگاه تختی جم مقابل پدیده قرار گرفت. این بازی با نتیجه یک بر یک به پایان رسید و شاگردان مهدی تارتار با 18 امتیاز در صدر جدول باقی ماندند. پدیده هم با 15 امتیاز رده دوم جدول را حفظ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکیب میزبان: محسن فروزان، مایکل اومانیا، حامد نورمحمدی، ابراهیم صالحی، میثم تیموری، میثم نقی‌زاده (33-فرشاد سالاروند)، حسین پورامینی، فرشاد محمدی‌مهر، مهدی زبیدی، علی دشتی (54-امید سینگ) و آلویس نانگ (80-مجتبی لطفی).

سرمربی: مهدی تارتار

ترکیب میهمان: شهاب گردان، محمدحسین مرادمند (46-حسین مهربان)، عبدالله حسینی، رضا ناصحی، مرتضی منصوری، اکبر صادقی، محمداسماعیل نظری، امین قاسمی‌نژاد (87-رضا صدری)، میلاد کمندانی (53-محمد مهدی‌خانی)، معین عباسیان و محمد قاضی.

سرمربی: محمدرضا مهاجری

داور: بیژن حیدری، کمک‌ها: آرمان اسعدی و امیررضا آشورماهانی، داور چهارم: روح‌الله شریفی، ناظر: فریدون اصفهانیان

کارت زرد: امید سینگ از پارس جنوبی و رضا ناصحی از پدیده

کارت قرمز: حامد نورمحمدی

ورزشگاه و تعداد تماشاگر: تختی جم/ 15 هزار نفر

غایب بزرگ: محمدرضا خلعتبری

دیدار قبلی 2 تیم: با توجه به اینکه پارس جنوبی جم اولین فصل حضور در لیگ برتر را پشت سر می‌گذارد، دو تیم برای نخستین بار رودرری همدیگر قرار می‌گیرند.

وضعیت جدول: پارس جنوبی جم با 17 امتیاز در صدر جدول قرار داشت و پدیده 14 امتیازی به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس در رتبه دوم ایستاده بود.

شرح بازی: پارس جنوبی، صدرنشین شگفتی‌ساز و تنها تیم بدون شکست لیگ برتر بازی را بهتر آغاز کرد اما موفق به خلق موقعیت جدی روی دروازه پدیده نشد. شاگردان رضا مهاجری هم البته تیم دست و پا بسته‌ای نبودند و در گرمای جم، بازی خوبی را به نمایش گذاشتند اما اشتباه فاحش شهاب گردان، دروازه‌بان این تیم باعث شد میزبان برنده به رختکن برود. در ادامه پدیده تلاش زیادی انجام داد که نتیجه را جبران کند و موفق شد توسط محمد قاضی، مهاجم آماده خوب بازی را به تساوی بکشاند.

دقیق 13: ضربه سر آلویس نانگ به شکل خطرناکی از بالای دروازه پدیده به بیرون رفت. البته قبل از آن پرچم کمک‌داور به نشانه آفساید بالا رفته بود.

دقیقه 14: ضربه زمینی نظری، هافبک پدیده از میانه میدان از کنار دروازه محسن فروزان راهی اوت شد.

دقیقه 20: پدیده حمله‌ای را روی دروازه پارس جنوبی ترتیب داد که فروزان روی خط محوطه شش‌قدم، توپ را جمع کرد.

دقیقه 24: ارسال زبیدی از سمت چپ از روی ضربه ایستگاهی را گردان با خروج از دروازه، مشت کرد.

دقیقه 33 (گل): اشتباه فاحش شهاب گردان باعث شد پارس جنوبی به گل برسد. منصوری، مدافع پدیده با ضربه سر، توپ را به دروازه‌بان تیمش پاس داد اما گردان نتوانست توپ را استپ کند و توپ از زیر پای او عبور کرد و به گل اول پارس تبدیل شد.

دقیقه 40: سانتر پارسی‌ها از سمت راست با جهش بلند و ضربه سر خوب زبیدی همراه شد اما توپ با اختلافی کم به بیرون رفت.

دقیقه 3+45: قاسمی‌نژاد پاس زمینی از سمت راست را کنترل کرد و پس از چرخش، ضربه خود را زد که فروزان توپ را برگرداند. در برگشت کمندانی ضربه دیگری به توپ زد که باز هم فروزان ناجی تیمش شد.

دقیقه 61 (گل) شوت پای چپ محمد قاضی از پشت محوطه جریمه پس از برخورد به پای نورمحمدی، مدافع پدیده تغییر مسیر داد و وارد دروازه پارس جنوبی شد.

دقیقه 63: ضربه خوب معین عباسیان از روی ضربه ایستگاهی را فروزان با یک واکنش بسیار زیبا از زیر طاق درآورد و به کرنر فرستاد.

دقیقه 71: فشار بازیکنان پارس برای به ثمر رساندن گل برتری افزایش یافت. شوت محکم سینگ از درون محوطه جریمه می‌توانست به گل تبدیل شود که گردان با واکنشی زیبا توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 73: مهاجم پدیده روی یک ضد حمله با فروزان تک‌به‌تک شد اما پرچم کمک‌داور به نشانه آفساید بالا رفت.

دقیقه 76: حامد نورمحمدی پشت محوطه جریمه حسین مهربان، مهاجم پدیده را سرنگون کرد و داور مسابقه به مدافع پارس جنوبی، کارت قرمز مستقیم نشان داد.

دقیقه 81: تیم 10 نفره پارس عقب ننشست و نزدیک بود بار دیگر از حریف خود پیش بیفتد اما مدافعان پدیده توپ را سراسیمه دور کردند.

دقیقه 85: مهربان در محوطه جریمه پارس صاحب توپ شد و پس از یک سرِ توپ، ضربه خود را زد که با اختلافی بسیار کم به بیرون رفت.

دقیقه 86: مهاجم پارس روی یک ضد حمله می‌توانست با گردان تک‌به‌تک شود اما دروازه‌بان پدیده از دروازه بیرون آمد و توپ را دور کرد.

بازی از نگاه سکوها:

* در دقیقه دوم بازی، شهاب گردان، دروازه‌بان پدیده روی کرنر ارسالی بازیکنان پدیده با مدافع خودی برخورد کرد. مصدومیت این دو بازیکن باعث شد بازی برای دقایقی متوقف شود.

* میثم نقی‌زاده در دقیقه 31 به دلیل مصدومیت نتوانست به بازی ادامه دهد و زمین مسابقه را ترک کرد.

* پس از اشتباه گردان، بازوبند کاپیتانی پدیده بر بازوی این بازیکن بسته شد تا بتواند روحیه از دست رفته خود را بازیابی کند.

* جالب اینکه با توجه به مصدومیت میثم نقی‌زاده، کاپیتان پارس جنوبی هم تغییر کرد.

* نماینده شهرستان جم در ورزشگاه جم حاضر بود و این دیدار را از نزدیک تماشا کرد.

بازنده بزرگ: شهاب گردان

مرد میدان: محمد قاضی با گلی که به ثمر رساند 6 گله شد و به تنهایی در صدر جدول گلزنان قرار گرفت.

604

پارس جنوبی پدیده پارس جنوبی پدیده لیگ برتر فوتبال

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۸۸۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس داوری: حیدری قضاوت کولینایی کرد/ اخراج عالیشاه سختگیرانه، اما درست بود

حیدر سلیمانی کارشناس داوری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره قضاوت بیژن حیدری در بازی پرسپولیس و سپاهان اظهار کرد: به نظرم حیدری اشتباه تاثیرگذاری در این بازی نداشت. او بازی بزرگی را قضاوت کرد و برخلاف قضاوت‌های قبلی اش در این بازی عصبانی‌تر داوری کرد و قضاوتش کولینایی بود. در دقیقه ۵۶ وقتی عالیشاه خطایی را در محوطه جریمه سپاهان بدون توپ روی یزدانی انجام داد به جای اینکه حیدری بیاد و به عالیشاه کارت بدهد مثل کولینا بر سر عالیشاه فریاد زد و تذکر سفت و سختی به او داد که من یاد برخورد ها‌ی کولینا با بازیکنان افتادم.  

او افزود: از همان جا امید عالیشاه تحت نظر رفت و تقریبا در همه صحنه‌های درگیری حضور داشت. وقتی دقیقه ۸۱  آن درگیری به وجود می‌آید داور هیچ شکی ندارد که باید به او کارت قرمز بدهد. اگرچه من اعتقاد دارم که آن صحنه اخراج سختگیرانه بود، اما وقتی داور با کمک داور مشورت کرد تصمیم درستی گرفت و عالیشاه عامل درگیری بود که با دستش به صورت بازیکن سپاهان زد. به طور کلی اخراج عالیشاه سختگیرانه، اما درست بود.  

سلیمانی تصریح کرد: به نظرم حیدری چند اشتباه هم در صحنه‌های مختلف زمین مسابقه داشت، اما چون تاثیرگذار نبود زیاد روی آن حساسیت به خرج داده نشد. مثلا در نیمه اول وقتی رامین رضاییان توپی را شوت کرد و بیرانوند آن را دفع کرد و کرنر شد،   اما دارو ضربه دروازه اعلام کرد و رضاییان فریاد بر کمک داور می‌زد که باید کرنر اعلام می‌شد و تیم داوری در این صحنه اشتباه کرد. در نیمه دوم کمک داور آفسایدی را از مهدی ترابی قبل از تعویض شدنش اعلام کرد که اشتباه بود. لحظه‌ای که توپ برای مهدی ترابی ارسال شد او در وضعیت آفساید قرار نداشت و ۲ بازیکن دیگر پرسپولیس در وضعیت آفساید بودند که کمک داور اول این بازی اشتباه کرد.  

کارشناس داوری گفت: اخراج مربی سپاهان از نیمکت فنی به خاطر شدت اعتراضش بود و از محوطه فنی خارج شد و به زمین مسابقه وارد شد. این تصمیم در پی ۲ کارت زرد انجام شد و کارت زرد اول فنی بود، اما کارت زرد دوم به خاطر شدت اعتراض داده شد و در نهایت از زمین مسابقه اخراج شد.  در مجموع قضاوت خوبی را از بیژن حیدری شاهد بودیم و تاثیری در نتیجه بازی نداشت.  

سلیمانی درباره اینکه فرشاد احمد زاده بعد از دریافت کارت زرد به بازیکن پرسپولیس تکل زد و نباید به او کارت زرد دوم داده می‌شد، گفت: به طور معمول داور‌ها در دادن کارت زرد اول راحت‌تر اخطار می‌دهند و کارت زرد دوم را سختگیرانه‌تر می‌دهند، چون به جای اخراج سعی می‌کنند بازی را مدیرت کنند. حیدری هم می‌خواست بازی را مدیریت کند. اگر احمد زاده کارت زرد اول را نداشت در آن صحنه به او کارت داده می‌شد.  

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • ساسولو ۱-۰ اینتر: دومین شکست فصل قهرمان
  • سیتی با پوکر هالند به قهرمانی نزدیک شد
  • خیرونا 4-2 بارسا: امضای ژاوی زیر حکم قهرمانی رئال
  • سیتی ۵-۱ ولوز: با پوکر هالند، قهرمانی نزدیک شد
  • شکست خانگی رم برابر لورکوزن/ یاران سردار آزمون در انتظار معجزه
  • چلسی ۲-۰ تاتنهام: حفظ امیدها برای اروپا با بردن دربی
  • روی اشتباه وحشتناک: قدرت‌نمایی لورکوزن در المپیکو
  • اوسمار از آن طرف بام افتاد، دو تعویض در ده دقیقه آخر!
  • آغاز تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی
  • کارشناس داوری: حیدری قضاوت کولینایی کرد/ اخراج عالیشاه سختگیرانه، اما درست بود