Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیرخارجه کشورمان در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری الجزیره تهدید کرده است که یکی از گزینه های ایران در صورت خروج آمریکا از برجام، اقدام متقابل و خروج از توافق هسته ای خواهد بود.
به گزارش تابناک، «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران طی مصاحبه با شبکه «الجزیره» گفت اگر واشنگتن تصمیم بگیرد از توافق هسته‌ای خارج شود، تهران نیز از آن خارج خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آقای ظریف افزود: اگر آمریکا به تعهدات خود در قبال توافق هسته‌ای پایبند باشد، در موضع بهتری قرار خواهد گرفت.
وزیر خارجه ایران در پاسخ به سؤالی در مورد خروج آمریکا از توافق هسته‌ای گفت: اگر آمریکا از این توافق خارج شود، ایران گزینه‌های دیگری پیش رو دارد».

وی در مورد از سرگیری روابط بین تهران و ریاض گفت که ایران آماده است در مورد اختلافات منطقه‌ای خود با عربستان گفت‌گو کند.

ظریف به بحران قطر نیز اشاره کرد و اقدامات عربستان علیه قطر از جمله تحریم‌های اقتصادی و محاصره قطر را «غیر مثبت» خواند و از میانجی‌گری کویت در این بحران حمایت کرد.

وزیر امور خارجه ایران در انتقاد از سیاست‌های عربستان و امارات گفت که تهران همواره به دنبال تحقق ثبات در منطقه بوده است ولی ریاض و ابوظبی به دنبال شکست تلاش‌های تهران بودند.

ظریف همچنین از از عربستان سعودی خواست از صدور تروریسم و تفکر افراطی خودداری کند.

جزئیات کامل این مصاحبه بعدا منتشر خواهد. پسندیدم 0 برچسب ها برجام ایران ظریف الجزیره مصاحبه

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۸۹۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا

محمد جواد ظریف وزیر خارجه سابق کشورمان در شبکه ایکس و در صفحه شخصی خود در ارتباط با اعتراضات دانشجویی در آمریکا  نوشت :‌ «دانشجویان معترض آمریکایی که توسط نیروهای امنیتی ایالات متحده سرکوب می شوند در دفاع از مردم فلسطین بر خادمان حرم های شریف شرف دارند.

وی افزود: دولت ها بر اساس کنوانسیون نسل کشی ۱۹۴۸ موظف به اتخاذ اقدامات لازم برای جلوگیری از نسل کشی هستند و نه تشویق نسل کشی از طریق عادی سازی با مجرمان.»

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!