Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - رئیس اداره روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش یزد گفت: هم اکنون حدود 15هزار دانش آموزان افغان در اجرای سیاست های نظام اسلامی همانند گذشته در مدارس این استان تحصیل می دهند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

محمد رضا قانع پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال تحصیلی جدید آموزش و پرورش ناحیه یک یزد با توجه به آمار زیاد دانش آموزان اتباع بیگانه در شهر شاهدیه ، مدرسه جهاد این شهر را به صورت مستقل برای تحصیل این دانش آموزان اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این تصمیم از ابتدای سال تحصیلی 97-96 مورد اعتراض برخی اهالی شاهدیه یزد قرار گرفت، بنابراین جلسه ای با حضور مسئولان آموزش و پرورش ناحیه یک ، مردم و مدیران اجرایی منطقه برگزار و قرار شد همانند گذشته مدرسه ها اداره شود.
قانع گفت: دانش آموزان شاهدیه یزد همانند گذشته از ابتدای سال تحصیلی 97-96 در مدرسه و منطقه خود مشغول تحصیل هستند و زمینه برای حضور دانش آموزان اتباع بیگانه و تحصیل مناسب آنها در سایر مدارس فراهم شد.
وی اظهار کرد: در سال تحصیلی گذشته در مدرسه جهاد شاهدیه ، دانش آموزان ایرانی و اتباع بیگانه در کنار هم مشغول تحصیل بودند و در حال حاضر نیز مشکل در این ارتباط رفع و از ابتدای مهرماه بدون مشکل آنها تحصیل می کنند.
این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر 33 باب مدرسه اختصاصی با حضور فرزندان اتباع بیگانه در استان وجود دارد و در 700 مدرسه دیگر نیز این دانش آموزان در کنار دانش آموزان ایرانی تحصیل می کنند.
قانع گفت: از 240 هزار دانش آموز استان یزد که در یک هزار و 900 واحد آموزشی تحصیل می کنند حدود 15 هزار نفر آنها افغان هستند.
به تازگی در برخی سایت ها و کانال های یزد اخباری مبنی بر تعطیلی مدرسه شاهدیه و جلوگیری از ادامه تحصیل دانش آموزان انتشار یافته بود .
شهر شاهدیه از توابع بخش مرکزی یزد است و افزون بر 20 هزار نفر جمعیت در 10 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7536*2047*خبرنگار:کاظم سبحان زاده**ارسال - عباسقلی اشکورجیری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۸۹۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش درس زندگی به دانش آموزان

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدرسه‌ای در یزد با رویکرد تحول و نوآوری، علاوه بر تعلیم و تربیت درس زندگی نیز به دانش آموزان می‌آموزد.

همه برنامه‌های این مدرسه به سمتی پیش می‌رود که دانش آموزان را با زندگی بهتر آشنا کند.
نظافت این مدرسه با خود دانش آموزان است وهر دانش آموز خودش را مسئول زیبایی مدرسه می‌داند.
در خیلی از برنامه‌ها همه‌ی کار‌ها به دست خود دانش آموزان انجام می‌شود و اداره برنامه‌ها و کار‌ها را بچه‌ها با همکاری یکدیگر انجام می‌دهند.
نکته قابل توجه این است که در برنامه‌های این مدرسه دانش اموزان حق انتخاب دارند تا با سلیقه خود انتخاب کنندومعلمان مدرسه در همه برنامه‌ها با دانش اموزان همکاری و مشارکت دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲۸ عضو شرکت‌های هرمی در شهریار
  • تحصیل این عده از دانش‌آموزان در مدارس سمپاد رایگان است
  • هزینه تحصیل رایگان ۴ دهک اول در مدارس سمپاد پرداخت نشده است
  • هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند
  • مرور خاطرات دوران تحصیل پس از ۴۵ سال
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان در مدرسه‌ای در یزد
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است