Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@05:56:14 GMT

رسانه هاي آلماني زبان بررسي کردند

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۸۹۴۷۲

رسانه هاي آلماني زبان بررسي کردند

خبرگزاري آريا - پشت پرده طرح آزادي رانندگي براي زنان در عربستان چيست؟
- اروپا
رسانه هاي آلماني تحريف اذهان از سرکوبگري هاي داخلي و جلب حمايت هاي بين المللي براي سياست هاي جنگ طلبانه عليه يمن، ايران و قطر را از جمله دلايل لغو ممنوعيت رانندگي زنان از طرف پادشاه سعودي عنوان کردند.
به گزارش گروه بين الملل خبرگزاري تسنيم، روزنامه اتريشي دي پرسه در مطلبي به بررسي اهداف پشت پرده آزادي رانندگي براي زنان در عربستان پرداخته و نوشت: پادشاهي عربستان سعودي مي خواهد از طريق اصلاحات داخلي توجهات بين المللي را جلب کرده و حمايت بين المللي براي استراتژي سختگيرانه و افراطي منطقه‌اي خود عليه ايران، قطر و يمن را بدست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حالا بعد از سال‌ها، طرح ممنوعيت رانندگي براي زنان در عربستان به تاريخ پيوسته است. سه شنبه شب ملک سلمان ، پادشاه عربستان سعودي اعلام کرد که اين ممنوعيت را با دستوري لغو کرده است. حالا زنان عربستاني مي توانند گواهينامه بگيرند و در خيابان‌هاي عربستان رانندگي کنند.
فعالان زن سعودي بسيار از اين تصميم خرسند و خوشحال بوده و از آن استقبال کرده‌اند.
اين روزنامه اتريشي در بخش ديگري از اين مطلب نوشت: هر چقدر پادشاهي عربستان سعودي از طريق اصلاحات داخلي جامعه بين المللي را بيشتر به سمت خود جلب مي کند به همان اندازه اميدوار به جلي حمايت‌ها از طرف آن‌ها براي سياست‌هاي افراطي و سختگيرانه خود عليه ايران، قطر و يمن و همچنين جمعيت شيعه در کشور خود است.
نشريه بيلد آلمان هم در مطلبي به اين موضوع پرداخته و نوشت: عربستان سعودي يک تصميم تاريخي گرفته و به عنوان آخرين کشور دنيا به زنان اجازه رانندگي و دريافت گواهينامه را مي‌دهد.
اين نشريه آلماني اين تصميم پادشاه عربستان سعودي را غافلگيرکننده دانست که از طرف داخل و خارج با استقبال فراواني روبرو شد.
بر اين اساس از ژوئن سال آينده زنان عربستاني اجازه دارند در خيابان‌هاي عربستان رانندگي کنند.
نشريه بيلد در ادامه نوشت: اين تصميم بخشي از يک پروژه اصلاحي بسيار بزرگ عربستان در چارچوب طرح موسوم به چشم انداز 2031 است که بر اساس آن رياض مي‌خواهد اقتصاد و جامعه خود را مدرنيزه کند. نيروي محرک پشت اين پروژه محمد بن سلمان 32 ساله، وليعهد عربستان سعودي و وزير دفاع اين کشور است.
به نوشته نشريه بيلد آلمان، آزادي رانندگي براي زنان با استقبال وسيع بين‌المللي روبرو شده است. رئيس جمهور آمريکا هم از يک گام مثبت براي ترويج حقوق و فرصت هاي زنان در عربستان سعودي سخن گفته است. دبير کل سازمان ملل هم از يک گام در مسير درست سخن گفته است.
در ادامه اين مطلب آمده است: در اين ميان برخي کارشناسان اين انتقاد را به رياض وارد مي‌کنند که با گسترش انقلابي حقوق زنان مي‌خواهد اذهان را از اقدامات شديد و سرکوبگرانه دولت عليه منتقدان تحريف کند.
در ماه سپتامبر بيش از 20 نفر از فعالان با نفوذ عربستاني دستگير شده‌اند. علاوه بر اين رائف بدوي، وبلاگ نويس معروف عربستاني هم هنوز در زندان به سر مي برد.
منيع : تسنيم

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۸۹۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی

آفتاب‌‌نیوز :

یک هواپیمای شخصی اسرائیلی که اخیرا تعدادی از مقامات اسرائیلی را به قطر و مصر برده بود، بعدازظهر امروز (شنبه)، در ریاض فرود آمد.

تلویزیون اسرائیل «کان» گزارش داد این هواپیما از فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو برخاسته و بعد از توقف کوتاهی در عمان به عربستان سعودی رفته و آنجا فرود آمده است.

کان مدعی شد که احتمالا چند مقام اسرائیلی به منظور گفتگو درباره عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی با این هواپیما به ریاض رفته باشند.

این شبکه اسرائیلی در ادامه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه، خاطرنشان کرد مقامات موساد و شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم اسرائیل) چند روز پیش از همین هواپیما برای انجام سفر‌هایی در منطقه استفاده کرده‌اند.

در این گزارش اشاره شده است که از این هواپیما برای انتقال مقامات اسرائیلی در چارچوب مذاکرات تبادل اسرا در قطر و مصر استفاده شده است.

دیگر خبرها

  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد