Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - روزنامه هفت صبح - سيامک کمان ابرو: حدود 18 ماه قبل بود که نام هايي تازه در بازار حمل و نقل درون شهري کشور مطرح شد. تاکسي هاي آنلاين با سرعت زياد همه گير شدند و پس از گسترش حوزه کارشان در شهرهاي کشور، حالا به عنوان يکي از پردرآمدترين راه هاي کسب و کار به حساب مي آيند. البته رسيدن به مرحله درآمد زياد در هر کسب و کاري به صبر و حوصله و البته خلاقيت نياز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حالا مسافران مي توانند با استفاده از گوشي موبايل خورد، در هر جاي شهر که باشند، با قيمت هاي رقابتي، درخواست خودرو دهند و به مقصد خود برسند. ديگر خبري از کرايه هاي سرسام آور آژانس ها و تاخيرهاي آزاردهنده آنها نيست. هنگامي که مسافران درخواست خودرو مي دهند، ظرف کمتر از چند دقيقه خودرويي براي سوار کردن آنها در محل حاضر مي شود. راننده اين خودروها اغلب با استفاده از مسيرياب هاي آنلاين از سريع ترين راه ممکن مسافر خود را به مقصد مي رساند.
يکي ديگر از مهم ترين مزاياي سرويس ها جا به جايي مسافران با کولر/ بخاري روشن در فصول مختلف سال است. همين مزاياي کوچک اما تاثيرگذار باعث شد، ظرف مدت کوتاهي استقبال بي نظير از اين سرويس ها بين مردم ايجاد شود. از طرف ديگر در کنار مسافراني که از اين بازار تازه سود مي برند، رانندگان سرويس دهنده عزيز روياي کسب و کاري مناسب را دارند. بيشترشان مي گويند در يک شيفت صبح بين مردم ايجاد شود.

از طرف ديگر در کنار مسافراني که از اين بازار تازه سود مي برند، رانندگان سرويس نيز روياي کسب و کاري مناسب را دارند. بيشترشان مي گويند در يک شيفته کامل هشت ساعته به طور متوسط بين 150 تا هزار تومان درآمد دارند. استقبال زياد مسافران از اين نرم افزارها البته مشکلاتي براي رانندگان به وجود آورده است.
از وقتي اين شرکت ها سعي کردند با افزايش و گسترش ناوگان خود مشکل کمبود خودرو را حل کنند، به اصطلاح بازاري، دست زياد شده و سرويس هاي کمتري به راننده ها مي رسد. اتفاقي که باعث کاهش درآمد رانندگان نيز شده است. بعد از افزايش تعداد راننده هاي شاغل بسياري از راننده هاي قديمي از کاهش درآمد خود ناراضي هستند. بسياري از آنان فکر مي کنند کار از طريق اين نرم افزارها ديگر به صرفه نيست و بايد براي امرار معاش به کار ديگري فکر کنند. اما آيا واقعا اين اتفاق افتاده است؟ من فکر نمي کنم. هنوز هم با رعايت چند نکته ساده مثل نکاتي که در ادامه مي خوانيد، مي توان از طريق اين نرم افزارها به درآمدي چند ميليون توماني در ماه رسيد.
1. درصد قبول درخواست هاي خود را بالا نگه داريد
هنگامي که درخواست خودروي جديدي از طرف مسافر وارد سيستم مي شود، اين نرم افزارها آن را ابتدا براي راننده اي که در آن منطقه است و درصد قبول درخواست بالاتري نسبت به بقيه دارد، ارسال مي کند.
چون طبق الگوريتم اين برنامه ها احتمال قبول کردن درخواست از سمت راننده اي که قبلا تعداد بيشتري از درخواست هاي مسافران را قبول کرده، بالاتر است و در نتيجه مسافر مي تواند در سريع ترين زمان ممکن به مقصد برسد. بنابراين راننده هايي که درصد قبول درخواست بالايي دارند، هنگامي که آماده انجام کار هستند، شانس بيشتري براي دريافت درخواست جديد و افزايش درآمد دارند. ضمن آن که مزاياي اين شرکت ها مثل جوايز، کمک هزينه ها و... بيشتر به اين رانندگان تعلق مي گيرد.
2. از نرم افزارهاي مسيرياب آنلاين استفاده کنيد
وضعيت ترافيک تهران آنقدر پيچيده و غيرقابل پيش بيني شده است که حتي اگر آشنايي کامل با نقشه و مسيرهاي تهران نيز داشته باشيد، ممکن است در ترافيک هاي پيش بيني نشده اي قرار بگيرد و وقت تان را از دست بدهيد. مسيرياب هاي آنلاين ميزان ترافيک خيابان ها را در نظر مي گيرند و براي رسيدن به مقصد سريع ترين مسير را به شما پيشنهاد مي دهند. اين مسيرياب ها بسيار پيشرفته و هوشمند شده اند و در اغلب موارد بهترين مسير را به شما پيشنهاد مي دهند. به آن ها اعتماد کنيد. براي تهران مسيرياب آنلاين شناخته شده Google Maps وجود دارد. هر چند مطابق تجربه اغلب رانندگان، مسيرياب فيلترشده قبلي گزينه بهتر و هوشمندتري بود.
3. در ساعات خلوت روز هم کار کنيد
با توجه به تغييرات قيمت اين نرم افزارها در ساعات مختلف روز، بعضي از رانندگان ترجيح مي دهند در ساعات ارزان تر، مثل ظهرها کار نکنند اما با توجه به آن که در اين ساعات تهران نسبتا خلوت تر از بقيه ساعات است اگر در ساعات خلوت روز هم فعال باشيد، مي توانيد تعداد سفر بيشتري داشته و درآمد خوبي کسب کنيد. ضمن آن که از ترافيک خسته کننده بعد از ظهرها هم دوري کرده ايد.
4. مراقب مناطق خطرناک شهر در ساعات پيک ترافيک باشيد
بعضي مناطق شهر، به خصوص مناطقي که بافت اداري بيشتري دارند، در ساعات پيک ترافيک مثل سياه چاله هايي مي مانند که ممکن است شما را يکي، دو ساعت در خود نگه دارند. اگر در ترافيک اين مناطق در ساعات پيک گير کرديد، مطمئن باشيد آن روز درآمد کمتري خواهيد داشت. پس سفرهاي خود را هوشمندانه انتخاب کنيد و مراقب اين مناطق باشيد.
5. در مناطقي که شناخت بيشتري از آنها داريد کار کنيد
گاهي حضور در مناطقي از شهر که شناخت کمتري نسبت به آن داريد باعث مي شود بعد از اتمام سفر ديرتر بتوانيد مسافر بعدي خود را پيدا کنيد. زيرا احتمال دارد ندانيد در کجاي آن منطقه احتمال پيدا کردن مسافر بيشتر است.
6. بعد از قبول درخواست با مسافر تماس بگيريد
بسياري از مسافراني که از نرم افزارهاي درخواست خودرو استفاده مي کنند تا حد بسيار زيادي با نحوه کار با آنها آشنا هستند، اما هميشه اين احتمال را در نظر بگيريد که مسافر شما با نحوه استفاده از نرم افزار چندان آشنا نيست. بعضي از مسافران نقطه مبدا سفر را روي نقشه اشتباه مشخص مي کنند و در صورتي که بعد از قبول درخواست با آنها تماس نگيريد تا از درست بودن مبدا مطمئن شويد، بايد زمان قابل ملاحظه اي را صرف کنيد تا به مبدا صحيح برسيد.
7. مراقبت خود و خودرويتان باشيد
متاسفانه بين درآمد کار به عنوان راننده در سرويس هاي آنلاين، درخواست خودرو و مقدار زماني که براي آن صرف مي کنيد، رابطه بسيار مستقيمي وجود دارد. اگر يک روز کار نکنيد، آن روز درآمد نخواهيدداشت. بنابراين مراقبت سلامتي خود و خودرويتان باشيد تا خداي نکرده، شرايطي مثل بيماري يا خرابي خودرو برايتان پيش نيايد که باعث شود نتوانيد کار کنيد.
8. در صورت امکان، مجوز طرف ترافيک هفتگي خريداري کنيد
شهرداري تهران تعداد محدودي مجوز طرح ترافيک در قالب مجوزهاي روزانه و مجوزهاي هفتگي به فروش مي رساند. مجوزهاي هفتگي را مي توانيد به قيمت 132 هزار تومان خريداري کنيد. يعني براي آنکه يک ماه مجوز ورود به طرح ترافيک را داشته باشيد، بايد 528 هزار تومان براي خريد آن صرف کنيد.
در نگاه اول مبلغ زيادي است اما براي کساني که به مناطق طرح ترافيک آشنايي دارند و مي خواهند در آن مناطق کار کنند، بسيار به صرفه است. ترافيک در اين مناطق کمتر، مسافر بيشتر و قيمت هاي سفرها نيز بالا است. از اين گذشته بعضي از نرم افزارهاي آنلاين تاکسي به رانندگاني که مقدار مشخصي در مناطق طرح ترافيک فعاليت داشته باشند، مبلغ 130 هزار تومان به صورت هفتگي پرداخت مي کند. اگر کمي خوش شانس و منظم باشيد، روي اين مبلغ نيز مي توانيد حساب کنيد تا هزينه خريد مجوز طرح ترافيک تان جبران شود.
9. از حواشي پيش بيني نشده دوري کنيد
در نظر داشته باشيد که زمان براي شما بسيار ارزشمند است. هرچقدر زمان تلف شده کمتري داشته باشيد، درآمد بيشتري نيز خواهيدداشت. گاهي حين کار پيش مي آيد که مسائل پيش بيني نشده اي باعث اتلاف وقت تان شود. گاهي مسافري براي پرداخت کرايه نياز به 500 توماني دارد، گاهي براي هزار تومان پول نقدي که کمتر از ميزان کرايه همراهش است از شما مي خواهد جلوي عابربانک توقف کنيد، گاهي براي يک توقف کوتاه بين مسير از شما مي خواهد با مرکز پشتيباني شرکت براي محاسبه دقيق قيمت تماس بگيريد و... . مطمئن باشيد هر چقدر شما بيشتر درگير اين مسائل باشيد، بيشتر وقت تان تلف خواهدشد. اگر اين موارد براي تان پيش آمد، از کنار آن بگذريد و به کارتان ادامه دهيد.
10. صبور باشيد
يکي از امتيازات مهم اين سرويس ها براي مسافران قيمت هاي بسيار مناسب آن است. بنابراين در طول روز حتما برايتان پيش خواهدآمد که سفري را قبول کنيد و با نگاه به مسير و زماني که بايد براي آن صرف کنيد، با خود فکر مي کنيد که انجام اين سفر برايتان به صرفه نيست. يکي از مهم ترين راه هاي کسب درآمد در اين سيستم ها صبور بودن است.
صبور باشيد و بدون نااميدي و ناراحتي به کارتان ادامه دهيد. در انتهاي روز و در پايان ساعات کاري خود نگاهي به درآمدي که کسب کرده ايد بيندازيد. خواهيدديد که با کار متناسب با هدف درآمدي که مي خواستيد داشته باشيد، حتي با وجود سفرهاي ارزاني که رفته ايد، درآمد مورد نظرتان را کسب کرده ايد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۹۰۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام مشخصات تاکسی‌های برقی/ سقف تعداد تاکسی‌های برقی متناسب با زیرساخت شهر‌ها

مسعود شفیعی در تشریح مصوبات یکصد و نود و دومین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور گفت: در این جلسه که با حضور اعضای شورای عالی در محل وزارت کشور تشکیل شد، موضوع مشخصات خودرو‌های برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی مورد بحث و بررسی قرار گفت و نهایتا تصمیمات لازم اتخاذ شد.

وی افزود: پیرو تصویر ضوابط وسایل نقلیه برقی برای خدمت در ناوگان تاکسی شهری در این جلسه بر اساس توجیهات ارائه شده توسط اتحادیه با عنایت به نبود تجربه‌ای قبلی از عملکرد خودرو‌های برقی و لزوم احتیاط در بهره‌برداری از آنها، اتحادیه حمل و نقل مسافری کشور با کمک پژوهشکده خودرو، سوخت و محیط زیست دانشگاه تهران ضمن بررسی مشخصات مصوب، پیشنهاداتی را مطرح کردند.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور ادامه داد: در این پیشنهادات آمده خودرو‌های برقی معرفی شده باید شرایط اخذ شماره انتظامی برای خودرو‌های شخصی را داشته باشند. همچنین خودرو‌های برقی معرفی شده باید سایر الزامات مربوط به خودرو‌های مناسب احتراقی را درخصوص ناوگان تاکسی شهری احراز کنند و در بحث ضوابط پیشران خودرو، مشخصات ارائه شده ملاک عمل قرار گیرد.

تعیین سقف تعداد تاکسی‌های برقی متناسب با زیرساخت شهر‌ها

وی تأکید کرد: احراز انطباق شرایط خودرو با ضوابط مصوب از طریق دبیرخانه شورای عالی ترافیک صورت خواهد پذیرفت. همچنین مقرر شد سقف تعداد ناوگان تاکسی برقی در هر شهر و تعداد پروانه صادره برای این نوع ناوگان مناسب با زیرساخت‌های ایجاد شده خصوصا تعداد ایستگاه‌ها و رابط شارژ که از سوی شهرداری‌های ذی‌ربط به دبیرخانه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور اعلام می‌شود، توسط این شورا تعیین خواهد شد. اعضای شورای عالی بر ضرورت ارائه کلیه خدمات پیشتیبانی این ناوگان توسط خودروسازان ذی‌ربط خصوصا باطری‌های به کار رفته حداقل به مدت ۱۰ سال از تاریخ واگذاری تأکید کردند.

مدیر کل دفتر حمل و نقل وزارت کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود درخصوص ممیزی ناوگان حمل‌ونقل دانش‌آموزی نیز گفت: بر اساس مواد «۸» و «۳۸» آیین‌نامه اجرایی حمل و نقل دانش‌آموزی، ضوابط و علائم ممیزی ناوگان حمل‌ونقل دانش‌آموزان مطابق بند دوم از مصوبه یکصد و چهل و ششمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور معتبر و ملاک عمل خواهد بود.

وی افزود: پیرو پیشنهادات دفتر ارزیابی‌های اقتصادی و مدیریت بهره‌وری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی درخصوص هماهنگ‌سازی فرایندی هر چه بیشتر بین مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک با مطالعات جامع شهرسازی و بر اساس مباحث مطرح شده، مواردی به تصویب شورای عالی ترافیک کشور رسید. با عنایت به وجود ترس و پیچیدگی‌های فنی فرایندی در نحوه برقراری این هماهنگی جهت تحقق همزمانی انجام این دو نوع مطالعات؛ مقرر شد کمیته مشترکی با حضور نمایندگان شورای عالی معماری و شهرسازی شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به بررسی و ارائه راهکار‌های عملیاتی که بتواند ضمن توجه جدی به ملاحظات شهری در تصمیمات کمیسیون ماده پنج شورای عالی شهرسازی و معماری زمینه انجام همزمان مطالعات جامع و حمل‌ونقل شهری را با مطالعات جامع شهرسازی به صورت فرایندی تدوین و جهت پیاده‌سازی، پیشنهاد نمایند.

شفیعی تأکید کرد: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در راستای تکمیل هر چه سریع‌تر پروژه منوریل قم، پس از ارائه گزارشی از ظرفیت فعلی پیشرفت این پروژه و مروری بر مصوبات قبلی شورای عالی ترافیک درخصوص شبکه ریلی شهر قم، مواردی درخصوص اقدامات مدیریت شهری قم در راستای تسریع در فعالیت‌سازی پروژه و همچنین زمینه‌سازی در تأمین واگن‌ها و مجوز‌های مربوطه از طرف سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و سازمان برنامه و بودجه مورد تأکید قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • اعلام مشخصات تاکسی‌های برقی/ سقف تعداد تاکسی‌های برقی متناسب با زیرساخت شهر‌ها
  • درخواست بایرن از هواداران: همه قرمزپوش باشید!‏
  • واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط یک تاکسی: راننده متخلف شناسایی و پروند به هیات انضباطی ارسال شد
  • (ویدئو) واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب یک تاکسی
  • برخورد با یک راننده تاکسی به دلیل حمل عجیب بار + عکس
  • ورود شورای رقابت به نرخ گذاری تاکسی‌های اینترنتی به صلاح نیست
  • واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط یک تاکسی
  • حرکت عجیب و خطرناک راننده تاکسی در تونل + فیلم
  • حال ناخوش رانندگان تاکسی در گرگان