Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@15:17:01 GMT

از چند سالگی می‌توان خون اهدا کرد؟

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۹۱۵۱۲

از چند سالگی می‌توان خون اهدا کرد؟

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا،دکتر بشیر حاجی‌بیگی ، با اشاره به سن اهداکنندگان خون در کشور، گفت: افراد می‌توانند از سن 18 تا 60 سالگی اقدام به اهدای خون کنند. در این زمینه در کشور ما میزان اهدای خون در افراد 18 تا 25 سال 17 درصد، 26 تا 35 سال 38 درصد، 36 تا 45 27 درصد، 46 تا 55 سال 15 درصد و در افراد 56 تا 60 سال سه درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بنابراین بیشتری میزان اهددای خون در کشور از سوی افراد 26 تا 35 سال انجام می‌شود، افزود: همچنین تنها سه درصد از افراد 56 تا 60 سال کشور کار اهدای خون را انجام می‌دهند.

دو شرط اهدای خون

حاجی‌بیگی ادامه داد: باید توجه کرد که بر اساس استانداردها از هر فرد سالم بالای 50 کیلوگرم و در سنین بالای 18 سال، 10.5 سی‌سی یا میلی‌لیتر به ازای هر کیلوگرم وزن بدن، خون گرفته می‌شود. از طرفی هم حجم هر کیسه خون اهدایی 450 سی‌سی یا میلی‌لیتر است که البته 63 سی‌سی یا میلی‌لیتر ماده ضد انعقاد خون نیز داخل هر کیسه وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به موضوع نذر خون در ایام محرم، گفت: همه ساله با فرا رسیدن ماه محرم مردم کشورمان با توجه به اعتقادات مذهبی‌شان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند. خواهش ما این است که در راستای تکریم ارباب رجوع و حفظ کیفیت در کار اهدای خون، مردم از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر اهدای خون را انجام دهند و همه روزه جهت اهدای خون به مراکز ما مراجعه کنند تا کارکنان ما بتوانند با وقت کافی جوابگوی اهدا کنندگان خون باشند. باید توجه کرد که در مراکز انتقال خون، کیفیت نباید فدای کمیت شود.

حاجی بیگی از مردم خواست که با توجه به نیاز مبرم بیمارستان‌های کشور به پلاکت جهت مصرف بیماران مبتلا به سرطان و بیماری‌های خونریزی دهنده ارثی، در ایام محرم به جای اهدای خون کامل، پلاکت‌شان را به روش پلاکت فرزیس اهدا کنند. بر این اساس مردم در هنگام مراجعه به مراکز اهدای خون فقط پلاکت خود را اهدا می‌کنند و بقیه اجزای خون نظیر گلبول‌های سفید و قرمز به خونشان بازمی‌گردد.

وی با بیان اینکه در ایام محرم خواستار حضور جوانان و عزاداران امام حسین(ع) برای اهدای خون در سراسر کشور هستیم، گفت: باید توجه کرد که سن اهدای خون در کشور بین ۱۸ تا ۶۰ سال است.

وی تاکید کرد: هر ساله میزان مراجعه مردم جهت اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در سراسر کشور پنج تا شش برابر نسبت به روزهای معمولی افزایش می‌یابد. حال با توجه به اهمیت کیفیت خون‌های اهدایی و تضمین کیفیت آنها توسط سازمان انتقال خون، خواهش ما این است که در این ایام مردم با داشتن صبر و حوصله کافی، به همکاران ما در جهت گرفتن خون‌های اهدایی کمک کنند و نذر خون خود را در طی روزهای ماه محرم و صفر انجام دهند و مراجعات‌شان را تنها به روزهای عاشورا و تاسوعا منحصر نکنند.

گفتنی است که در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی مرکز انتقال خون وصال تهران نیز فعال است. این مرکز در روز تاسوعا از ساعت 8 الی 24 و در روز عاشورا از ساعت 7 الی 22 فعال است. ۷۰۵

روزهای تاسوعا و عاشورا اهدای خون ماه‌های محرم و صفر سازمان انتقال خون نذر خون کیفیت خون سن اهدای خون دکتر بشیر حاجی بیگی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۹۱۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسی ها آماده و سرحال برای دربی کرمان (عکس)

به گزارش ورزش سه، تیم فوتبال مس رفسنجان تمرینات خود را برای دیدار با گل‌گهر سیرجان پشت سر می‌گذارد و مباحث تاکتیکی و فنی را زیر نظر محرم نویدکیا دنبال می‌کنند.

بازیکنان مس رفسنجان زیر نظر کادرفنی این تیم ابتدا به گرم کردن بدن‌های خود پرداختند و پس از آن با کاورهای رنگی به کارهای تاکتیکی پرداختند.

محرم نویدکیا و دستیارانش عملکرد بازیکنان را با دقت زیادی دنبال می‌کردند و نکات فنی را به آنها گوشزد می‌کردند.

بازیکنان این تیم با انگیزه بالایی که دارند و نتایج خوبی که کسب کردند تمرین با نشاطی را پشت سرگذاشتند و با شرایط خوبی که دارند آماده دربی حساس کرمان می‌شوند.

در ادامه تصاویری از تمرین مس رفسنجان را مشاهده می‌کنید:

دیگر خبرها

  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم
  • هدف از اهدا جایزه ملی جوانی جمعیت پایش و ارزیابی علاقمندان است
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • وزیر کار: تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟
  • مسی ها آماده و سرحال برای دربی کرمان (عکس)
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیست‌ها معطوف باشد