Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- مراسم عطرافشاني و گلباران مزار شهدا پنج‌شنبه 6 مهر در بهشت‌زهرا (س) با سخنراني حجت الاسلام والمسلمين محمد علي شهيدي نماينده ولي فقيه، معاون رييس جمهور و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري آريا، مراسم عطرافشاني و گلباران مزار شهداي بهشت زهرا (س) همزمان با سراسر کشور با حضور خانواده‌هاي معظم شهدا و ايثارگران و مسئولان بنياد شهيد و امور ايثارگران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين مراسم، نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران پس از قرائت پيام مقام معظم رهبري به مناسبت هفته دفاع مقدس با بيان اينکه در ميان همه واژگان کلمات مقدس زيادي يافت مي‌شوند که مردم با احترام از آنها سخن مي‌گويند، اظهار داشت: اما کلمه «شهيد» از احترام خاص و ويژه‌اي برخوردار است و در قرآن نيز از عظمت با آن ياد مي‌شود.
وي با تشريح جايگاه شهيد در قرآن کريم گفت: شهدا در قرآن کريم کساني هستند که درجه والايي دارند و رستگار هستند ضمن اينکه قرآن کريم در آيه‌اي ديگر مي‌فرمايد «هرگز گمان نبريد، شهدا مرده‌اند بلکه آنها زنده‌اند و نزد خداوند روزي دارند» و در واقع شهيد از ديد قرآن و مکتب اسلام شخصيتي والا دارد که همه با ديده احترام به ايشان مي‌نگرند.
معاون رييس جمهور با اشاره به اينکه انسان‌هاي زيادي به جامعه خود خدمت مي‌کنند، گفت: کسي که برق را اختراع کرد يا اکتشاف و صنعتي به عنوان دستاورد در اختيار جامعه قرار داد، خدمت کرده است اما خدمت شهيد قابل مقايسه با اين خدمات نيست. شهدا در همه زمان‌ها خدمت بزرگي کرده‌اند زيرا شهيد براي جامعه همچون شمعي است که مي‌سوزد و از سوختن او، جامعه روشن مانده است.
رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران به تشييع با شکوه شهيد حججي اشاره کرد و گفت: همانطور که همگان مشاهده کردند، تشييع اين شهيد عزيز با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار شد و رهبر معظم انقلاب نيز بر تابوت شهيد حججي بوسه زدند. رهبر معظم انقلاب در ديدار با خانواده شهيد فرمودند خداوند شهيد حججي را بسيار دوست داشته است که اين چنين باعث تحول و غوغا در جامعه و دل مردم شده است.
وي در انتها خاطرنشان کرد: اگر شهدا نبودند انقلاب اسلامي وجود نداشت و اگر هم بود، معلوم نبود چگونه انقلابي باشد. در حقيقت هويت انقلابي و امنيت امروز خود را مديون تمام شهدا هستيم و براي درک اين امنيت، کافي است نگاهي به وضعيت خاورميانه بياندازيم و به ياد بياوريم، امنيت ايران از خون شهدا است.
گفتني است، مراسم غبارروبي، عطرافشاني و گلباران مزار شهداي سراسر کشور به مناسبت هفته دفاع مقدس همزمان با تهران در سراسر کشور با قرائت پيام مقام معظم رهبري برگزار شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۹۲۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت

پیکر جانباز شهید "حاج محمد ابراهیم پاسبان" در قطعه شهدای تربت جام آرام گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازتربت جام، جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس "شهیدحاج محمدابراهیم پاسبان" پس از 38 سال تحمل درد و رنج ناشی از عوارض بمباران شیمیایی توسط دشمن بعثی به یاران شهیدش پیوست.

پیکر مطهر این جانباز شهید دفاع مقدس صبح امروز از محل تیپ 38 زرهی تا میدان حضرت ولیعصر(عج) شهرستان تربت جام تشییع و پس از اقامه نماز، پیکر مطهر این شهید در گلزار شهدای بهشت نبی(ص) آرام گرفت.

در این محفل معنوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی باگرامیداشت یاد شهدا و ایثارگران و جانبازان، گفت: جانباز 70 درصد دفاع مقدس حاج ابراهیم پاسبان 38 سال با تمحل درد و رنج فراوان با دستگاه اکسیژن نفس می‌کشید.

حجت الاسلام حسن زاده نامقی با اشاره به اینکه شهدا را از دست ندادیم بلکه به دست آوریم افزود: اقتدارنظام جمهوری اسلامی ایران مدیون خون شهیدان ، تلاش شبانه روزی و جانفشانی نیروهای مسلح و حضورمقتدرانه و پشتیبانی مردم در صحنه است .

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • ۲۰۰ عنوان برنامه عقیدتی سیاسی در استان تهران برگزار می‌شود
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • خانواده‌های شهدا سنگربان انقلاب هستند
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است