Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان آئین تشییع پیکر مطهر 2 تن از شهدای گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس با حضور اقشار مختلف مردم در بهبهان و زادگاه سردار شهید عبدالعلی بهروزی برگزار شد.

پیکر مطهر این شهدا همزمان با هفتمین روز از ماه محرم میهمان مردم شهیدپرور بهبهان شد که اهالی دیار سردار شهید خیراله جنت‌شعار به گرمی از این مسافران کربلا استقبال کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم تشییع 2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس از شهر بهبهان آغاز شد و خانواده‌های معظم شهدا به جای پدران و مادران این شهدا برای آنها به سوگواری و عزاداری پرداختند.

پس از برگزاری آیین تشییع، پیکر این 2 شهید با حضور گسترده مردم استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد برگزار شد و پس از آن در دانشگاه آزاد بهبهان آرام گرفت.

یکی از این شهدا در سن 16 سالگی در عملیات محرم و منطقه شرهانی به شهادت رسید و شهید دیگر نیز جوانی 25 ساله است که در عملیات والفجر 4 و منطقه عملیاتی پنجوین آسمانی شد.

پیکر مطهر این شهدای گمنام روز چهارشنبه از معراج شهدای اهواز پادگان شهید محمودوند به شهر بهبهان و دیار سردار سرلشکر مجید بقایی منتقل شد و مورد استقبال اهالی این شهر قرار گرفت.

آئین استقبال از پیکر مطهر این 2 شهید گمنام از میدان شهدای مدرسه پیروز آغاز شد و همشهریان شهید مدافع حرم احسان فتحی چم‌خانی پیکر این شهدا را در برگرفتند.

شهید گمنام واحد بهبهان

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۹۲۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسل جدید ورزش ایران باید با سیره و منش شهدای ورزشکار آشنا شوند

به گزارش خبرنگار مهر، طبق مصوبه سال ۱۴۰۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی، اول اردیبهشت سالروز تولد شهید ابراهیم هادی در تقویم رسمی کشور به عنوان روز «شهدای ورزشکار» نامگذاری شده است.

به همین مناسب امروز امروز شنبه اول اردیبهشت جامعه ورزشکار با حضور در بهشت زهرا و گلزار شهدای ورزش، این ضمن بزرگداشت این روز، یاد و خاطره تمام شهدا و به ویژه شهدای ورزشکار را گرامی داشتند.

در این مراسم که با حضور خانواده شهدا برگزار شد، محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی المپیک، مناف هاشمی و مهین فرهادی زاد دبیرکل و نایب رییس کمیته ملی المپیک، محمدرضا داورزنی عضو هیات اجرایی، سید حسن طباطبایی رییس فدراسیون کاراته و ... حضور داشتند.

قهرمانان امروز، قهرمانان دیروز را بشناسند

مهدی میرجلیلی رییس سازمان بسیج ورزشکاران هم از افراد حاضر در مراسم امروز بود. او در این مراسم با اشاره به اینکه سالروز تولد شهید ابراهیم هادی به عنوان روز «شهدای ورزشکار» نامگذاری شده است، گفت: ورزش ایران ۵ هزار شهید در دوران دفاع مقدس و ۷۳۵ ورزشکار را هم به عنوان شهدای مدافع حرم تقدیم انقلاب کرده است. این تعداد شهید ورزشکار برای ما فرصت و غنیمت است.

وی در مورد هدف از برگزاری این مراسم تصریح کرد: هدف ما از برگزاری این نوع مراسمات این است که قهرمانان امروز با قهرمانان دیروز آشنا شوند، پیوند بخورند و سیره و منش شهدا را به خوبی بشناسند و آن را در زندگی خود جاری کنند.

میرجلیلی تاکید کرد: برای این روز برنامه های زیادی جهت اجرا در سراسر کشور پیش بینی شده است که تجلیل از خانواده شهدا، عطرافشانی گلزار شهدا و ... از جمله آنها است.

ورزشی ها تا پای جان در مسیر شهدا هستند

همچنین در این مراسم علی احدی مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه یاد و خاطره شهدای ورزشکار و به ویژه شهید ابراهیم هادی که اول اردیبهشت سالروز شهادت او به نام «شهدای ورزشکار» نامگذاری شده است را گرامی می داریم، گفت: جامعه ورزش دور هم شدند تا نشان دهند مقام شهدا را همیشه تجلیل می‌کنند.

احدی تاکید کرد: جمعیت خوبی از ورزشی‌ها در این مراسم حاضر بودند و پیمان بستند تا پای جان در مسیر شهدا باشند.

در حاشیه مراسمی که امروز در گلزار شهدای بهشت زهرا برگزار شد از خانواده شهدای ورزشکار تجلیل شد.

کد خبر 6083147

دیگر خبرها

  • مناف هاشمی: افتخارآفرینان اصلی شهدا هستند
  • نسل جدید ورزش ایران باید با سیره و منش شهدای ورزشکار آشنا شوند
  • مراسم روز شهدای ورزشکار برگزار شد
  • شمار شهدای غزه از مرز ۳۴ هزار تن گذشت
  • برگزاری کنگره ۴۰۰ شهید روحانی مازندران
  • کنگره ۴۰۰ شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود
  • دانشگاه آزاد زرند درصدد ایجاد فضای فرهنگی در جوار مرقد شهداست
  • دیدار دانشگاهیان دانشگاه آزاد رودهن با خانواده شهید
  • گچساران میزبان اجلاسیه شهدای ارتش استان
  • دانشگاه آزاد آبادان میزبان نشست سراسری مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان