Web Analytics Made Easy - Statcounter

تور آشنایی با جاذبه های گردشگری ارومیه به مناسبت روز جهانی گردشگری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد .

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی  صبح امروز دراین تور معاون گردشگری استان  و کارشناسان این معاونت و تعدادی از مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری ارومیه  بهمراه خبرنگاران استان حضور داشتند تعدادی از آثار تاریخی ارومیه به حاضرین معرفی شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این تور ابتدا حاضرین از موزه باستان شناسی ارومیه بازدید و سپس با حضور در روستای نمونه  گردشگری سیر ارومیه از کلیسای تاریخی موجود دراین روستا بازدید کردند و حاضرین در مراسم افتتاح بازارچه صنایع دستی که در محوطه موزه مردم شناسی ارومیه قرارگرفته است شرکت کرده و در انتهای این تور نیمروزه با حضور درمسجد جامع این شهرستان ضمن اقامه نماز ظهر و عصر ؛ با تاریخ و قدمت این مسجد باشکوه آشنا شدند .

حسین امامی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در این تور با بیان اینکه مسجد جامع به عنوان یکی از نماد های فرهنگی هر شهری مطرح است افزود: بازسازی و مرمت مسجد جامع ارومیه از اولویت های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و امیدواریم با رفع مشکل وضو خانه و سرویس های بهداشتی و نیز انجام مرمت های لازم، این مسجد به  که یکی ازقدمی ترین مساجد شهر است به عنوان پایگاه نمازی برای عموم مردم به ویژه کسبه بازاری به شکوه اولیه خود بازگردد .

در ادامه این تور، غرفه های فروشگاهی و نمایشگاهی صنایع دستی در محل حیاط موزه مردم شناسی ارومیه واقع در میدان انقلاب باحضور معاون گردشگری و معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افتتاح شد .

افسانه رنجبر، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در آیین افتتاح این غرفه ها با اشاره بر اینکه تعداد 4 غرفه از غرفه های این نمایشگاه با اعتبارات استانی در این محل احداث شده است که در آینده ای نزدیک نیز تعداد 4 غرفه دیگر از محل اعتبارات ملی به این غرفه ها اضافه خواهد شد افزود: امیدواریم این بازارچه با استقبال مردم رونق یافته محل مناسبی برای عرضه محصولات هنرمندان استان باشد .

وی ادامه داد: غرفه های فروشگاه در حال حاضر مشتمل بر سراجی چرم، زیور آلات سنتی، تراش سنگ و ماکوک بافی یا رودوزی های سنتی است که در آینده نزدیک با افزایش غرفه ها محصولات دیگری نیز در این فروشگاه ها عرضه خواهد شد .


انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۹۲۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه

با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه و تعدادی دیگر از مسئولان، یک باب هتل در ارومیه افتتاح شد.

این هتل با  ۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با اشتغال‌زایی برای پنج نفر احداث شده و دارای ۳۲ اتاق با ۷۸ تخت اقامتی است.

کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد

با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عملیات احداث هتل و تله‌کابین پیست اسکی خوشاکو ارومیه  آغاز شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه اظهار کرد: این پروژه در راستای توسعه مسیر گردشگری سبز سرو_اشنویه اجرا می‌شود و دارای یک خط تله‌کابین به طول یک هزار و ۳۰۰ متر  و یک هتل با ۷۰ تخت اقامتی است که افتتاح این پروژه در توسعه گردشگری استان تاثیر مهمی خواهد داشت.
 
مرتضی صفری افزود: نزدیکی به مرز سرو و وجود جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آبشارهای سوله‌دوکل و سلوک، پیست اسکی خوشاکو، آب گرم هفت‌آباد و ... از جمله ظرفیت‌های سیلوانا هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد
  • استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از غرفه صنایع‌دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • هنرمندان صنایع دستی در اکسپو ۲۰۲۴/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه