Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسی‌الرضا ثروتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس استان تهران درباره عملکرد دولت در حوزه اقتصاد اظهار کرد: دولت هنوز سیاست اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری را به‌طور کامل اجرا نکرده است.

وی ادامه داد: دولت تلاش دارد کارهایی انجام دهد اما شاید بلد نیست یا نمی‌تواند این سیاست‌ها را اجرا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه نرخ نقدینگی سه برابر شده است، تصریح کرد: ارزش پول ملی کاهش پیدا کرده و سال گذشته بنا به تولید و صادرات نفت بیشتر رشد اقتصادی کشور مربوط به نفت بوده است و امسال این رشد را 6 درصد اعلام کردند که ملموس نیست.

ثروتی با تأکید بر اینکه دولت در بحث اشتغال‌زایی و کاهش نرخ بیکاری آمار دقیقی ارائه نداده است، اضافه کرد: 6 ماه از سال گذشت و حداقل باید 500 هزار نفر اشتغال ایجاد یا این مقدار به بیمه‌شدگان اضافه می‌شد که آمارها، این رشد را نشان نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بحث‌هایی مربوط به برجام امروز بیان می‌شود، تصریح کرد: خدا را شکر که وزیر امور خارجه ما هم فهمید که مذاکره با آمریکا فایده ندارد؛ رئیس‌جمهور هم به عینه دید که با وجود این همه حسن نیت به غربی‌ها، باز هم گرگ‌های بین‌المللی علیه نظام جمهوری اسلامی موضع‌گیری کردند.

این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه چیز قابل‌توجهی در برجام به دست نیاوردیم، رئیس‌جمهور، وضع آب و هوا را هم به برجام متصل کرد؛ خسارت محضی نصیب کشور شد و تقریباً ادعای دولت در رشد اقتصادی خاموش و جزئی بوده و بهبود وضع معیشت مردم را نشان نمی‌دهد و نمی‌توان گفت تولید بهبود یافته است.

ثروتی با تأکید بر اینکه اراده‌ای در دولت برای ساماندهی واردات نمی‌بینیم، تصریح کرد: این همه فهرست واردات در کنار قاچاق کالا در سایت‌ها منعکس می‌شود؛ چرا دولت به این مشکلات اعتنایی نمی‌کند؟

وی با اشاره به اینکه چرا دولت برای رفع مشکلات اقدامی نمی‌کند، افزود: مگر جلوگیری از واردات کالاهای دارای تولید مشابه داخلی از وظایف دولت نیست؛ چرا آن را انجام نمی‌دهند؟ دولت به این موارد و در مجموع ابعاد اقتصاد مقاومتی اعتقادی ندارد.

این کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: عواملی در دولت وجود دارد که برخی از آن سوءاستفاده می‌کنند و از ناحیه این واردات درآمد دارند؛ الان هم قاچاق کالا و هم تخلفات گمرک فراوان است و هم دیدیم که اعلام قیمت روی کالاها را هم برداشتند.

وی با بیان اینکه وقتی برچسب قیمت از کالاها برداشته شود، همه چیز به هم می‌ریزد، تصریح کرد: روی قیمت‌ها کنترلی وجود ندارد؛ چون رقابت سالم و کامل نیست و به همین دلیل، تقریباً مردم ارزانی نخواهند دید و گرانی مشکلات زیادی ایجاد می‌کند.

ثروتی با تأکید بر اینکه سازمان حمایت از مصرف‌کننده با این‌ همه ساختمان و هزینه نتیجه کارش صفر است، اظهار کرد: این همه واردات کالای خارجی داریم؛ در صورتی‌ که تولیدکنندگان ما مشکلات زیادی دارند.

انتهای پیام/ی

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۹۲۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مقتضای اصل در مجراهای مختلف شک در مسائل اعتقادی

به گزارش خبرنگار مهر، کرسی علمی ترویجی با موضوع مقتضای اصل در مجراهای مختلف شک در مسائل اعتقادی به همت دانشگاه قرآن و حدیث برگزار می‌شود.

مهدی نصرتیان عضو هیأت علمی دانشگاه قرآن و حدیث به عنوان ارائه دهنده به ایراد سخنرانی می‌پردازد و ناقد جلسه حجت الاسلام مهدی ساجدی عضو هیأت علمی دانشگاه قرآن و حدیث است همچنین مدیریت این نشست بر عهده حجت الاسلام محمد رنجبر حسینی عضو هیأت علمی دانشگاه قرآن و حدیث خواهد بود.

زمان برگزاری سه‌شنبه، ۴ اردیبهشت، ساعت ۱۳ در محل قم، دانشگاه قرآن و حدیث، طبقه ۲، سالن جلسات است.

علاقمندان می‌توانند به صورت مجازی و از طریق اینجا در این نشست شرکت کنند.

کد خبر 6085040 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است
  • اقتصاد ایران تا اطلاع ثانوی، نفتی، رانتی و دستوری است
  • بررسی مقتضای اصل در مجراهای مختلف شک در مسائل اعتقادی
  • ناکامی رئیسی در مبارزه با فساد و عمل به وعده‌های انتخاباتی‌اش به روایت میرلوحی /اسم ۲ کارشناس اقتصادی دولت را نام ببرید؟
  • عباس عبدی بررسی کرد؛ تفاوت سه سال اول دولت رئیسی با روحانی
  • درآمد خالص ملی سرانه در دولت روحانی ۳۰ درصد کم شد/ در دولت رئیسی ۱۴ درصد بهبود یافت
  • عباس عبدی: شاخص‌های ۳ سال اول دولت رئیسی عقب‌تر از ۳ سال اول دولت روحانی است
  • لزوم بازنگری برخی مسائل پیش روی رشد اقتصاد در استان تهران
  • شاخص های ۳ سال اول دولت رئیسی عقب تر از ۳ سال اول دولت روحانی است /سندچشم انداز ۲۰ ساله ایران ناکام بود