Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۲۸۴.۲۸ دلار رسید. بهای معاملات این بازار در سپتامبر ۲.۸ درصد کاهش داشته که بزرگترین کاهش ماهانه از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون و بزرگترین کاهش ماهانه از نوامبر سال گذشته است.

با اینهمه طلا در سه ماهه سوم سال میلادی جاری حدود ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد رشد قیمت داشته است.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۲۸۷.۷۰ دلار رسید.

به گفته یوئیچی ایکه میزو، تحلیلگر بانک "آی سی بی سی استاندارد" توکیو، طلا عمدتا تحت تاثیر حرکت قیمت دلار آمریکا قرار دارد و تا زمانی که تحولات خاصی در ارتباط با کره شمالی روی ندهد، معاملات روز جمعه آرام خواهد بود.

دلار روز جمعه در برابر سبدی از ارزهای بزرگ افزایش یافت. این ارز در معاملات روز گذشته به بالاترین قیمت یک ماه گذشته صعود کرده بود.

به گفته ادوارد مایر، تحلیلگر شرکت INTL FCStone، طلا در کوتاه مدت به دلیل دورنمای افزایش نرخ‌های بهره به خصوص در آمریکا و احتمالا در انگلیس و اروپا، برای افزایش قیمت با مانع روبرو خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، طلا به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا فوق العاده حساس است زیرا نرخ‌های بهره بالاتر، هزینه نگهداری این فلز که سوددهی ندارد را افزایش می‌دهد و رقابت آن با دارایی‌هایی مانند سهام را دشوار می‌کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۷ درصد رشد کرد و به ۹۳۵.۰۵ دلار رسید. بهای معاملات این فلز در سه ماهه سوم ۱۱ درصد و از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون ۳۸ درصد رشد قیمت داشته است.

هر اونس پلاتین برای تحویل فوری، با ۰.۱ درصد کاهش، به ۹۱۸.۴۰ دلار رسید. این فلز در سپتامبر ۷.۱ درصد کاهش قیمت داشته که بدترین عملکرد ماهانه از مارس است.

هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۱۶.۸۰ دلار رسید. این فلز در سپتامبر ۴.۴ درصد کاهش قیمت داشته اما در سه ماهه سوم ۱.۴ درصد افزایش پیدا کرد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۹۲۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین افزایش هفتگی قیمت دلار

آفتاب‌‌نیوز :

دلار در هفته گذشته پس از غافلگیری صعودی کوچک، اما نگران‌کننده تورم ایالات‌متحده که در مورد پیش‌بینی‌ها بر روی کاهش نرخ بهره ایالات‌متحده تردید ایجاد کرد، در برابر سبدی از ۶ ارز اصلی ۱.۶ درصد افزایش یافت. این افزایش ارزش در حالی رخ داد که سیاست‌گذاران اروپایی نشانه‌های کاهش نرخ بهره طی چند ماه آینده را اعلام کرده بودند.

دلار در برابر ین به بالاترین سطح در ۳۴ سال گذشته و به ۱۵۳.۶۹ رسید. این ارز، روز جمعه به بالاترین سطح پنج ماهه در برابر یورو رسید و در اوایل آغاز بازار آسیا نزدیک به این سطوح معامله شد.

به نظر می‌رسد که واکنش اولیه ارز‌ها بیشتر بر اساس انتظارات کاهش نرخ فدرال رزرو است تا واکنش ایران به رژیم صهیونیستی که باعث سقوط بازار‌های سهام، بیت‌کوین و نفت شد.

ایران درباره واکنش به رژیم صهیونیستی هشدار داده بود و در آخر هفته هواپیما‌های بدون سرنشین و موشک‌ها را در تنبیه این رژیم به دلیل حمله به کنسولگری خود در دمشق، پرتاب کرد.

شاخص‌های اصلی وال استریت در روز جمعه کاهش یافتند و هفته‌ای که با تورم و آمار‌های مشاغل داغ‌تر از حد انتظار پیش می‌رفت، سرمایه‌گذاران را مجبور کرد تا انتظارات برای زمان‌بندی کاهش نرخ بهره را محدود کنند.

پس از ارائه گزارش قیمت‌های مصرف‌کننده (CPI) داغ‌تر از حد انتظار، سرمایه‌گذاران پیش‌بینی‌ها را روی کاهش فدرال رزرو کاهش دادند و شروع چرخه تسهیل را به ماه سپتامبر موکول کردند.

بازدهی ۲ ساله خزانه‌داری آمریکا در روز پنجشنبه از پنج درصد گذشت و آخرین بازدهی آن در ۴.۹ درصد بود.

یورو در هفته گذشته بیشترین کاهش درصد هفتگی خود را از اواخر سپتامبر ۲۰۲۲ به ثبت رساند، در حالی که استرلینگ بیشترین کاهش درصد هفتگی خود را از اواسط جولای داشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا بازهم امروز افزایش یافت
  • چرایی افزایش قیمت در بازار طلای جهانی
  • طلای جهانی دوباره پر کشید
  • بزرگترین افزایش هفتگی قیمت دلار
  • طلای جهانی بازهم رکورد زد
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • ترس رژیم صهیونیستی عامل افزایش قیمت در بازار طلای جهانی
  • رمز تثبیت قیمت سکه در بازار
  • از بازار طلا و سکه تهران چه خبر؟
  • قیمت طلای جهانی در اوج