Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@03:21:46 GMT

روش خانگی اصلاح افتادگی پلک

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۹۳۱۲۲

روش خانگی اصلاح افتادگی پلک

شل شدن پوست یکی از این تغییرات است که با نشانه‌هایی مانند افتادگی پلک و چین و چروک اطراف چشم براحتی قابل تشخیص است. این عارضه که زیبایی چهره فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد قابل اصلاح است اما بهتر است قبل از اینکه صورت خود را به دست جراحان بسپارید با راه‌های جوان سازی پلک‌ها و اطراف چشم آشنا شوید.

دکتر اکبر بیات می‌گوید: افتادگی پلک به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاهی این عارضه مادرزادی است و گاهی هم آسیب عصب‌های پلک براثر حوادث به افتادگی پلک منجر می‌شود. اما یکی از رایج‌ترین دلایل افتادگی پلک افزایش سن و پیری است که در بیشتر افراد با شل شدن پوست صورت و به‌دنبال آن شل شدن پوست پلک و ایجاد چین‌های زیاد در اطراف چشم همراه است.

این جراح سر و گردن با اشاره به سایر نشانه‌های شل شدن پوست صورت می‌افزاید: افتادگی ابروها، کم شدن چربی زیرچشم و افتادگی گونه نیز از دیگر نشانه‌های پیری صورت است که می‌توان آنها را اصلاح کرد.

وی تأکید می‌کند: افتادگی پلک درجات مختلفی دارد گاهی افتادگی آن قدر کم است که با دقت زیاد قابل تشخیص است اما گاهی هم مشکل آن قدر جدی است که پلک مردمک چشم را می‌پوشاند و علاوه بر تغییر در ظاهر، برای دید بیمار هم مشکل ایجاد می‌کند.

دکتر بیات بر این باور است که برداشتن پوست اضافه بهترین راه اصلاح افتادگی پلک است اما باید دانست که مشکل در چه درجه‌ای از جدیت قرار دارد. متأسفانه بسیاری از افرادی که برای انجام عمل جراحی اصرار می‌کنند مشکل بسیار جدی ندارند و می‌توانند با درمان‌های دیگر از جراحی‌های غیرضروری اجتناب کنند.

عضو آکادمی جراحی پلاستیک صورت اروپا در ادامه خاطرنشان می‌کند: تشخیص درست دلیل افتادگی پلک بسیار اهمیت دارد. برای مثال گاهی در یک معاینه ساده مشخص می‌شود که افتادگی پلک بیمار واقعی نیست و عامل دیگری مانند افتادگی ابرو باعث شده که بیمار احساس کند دچار افتادگی پلک شده است.

در چنین موردی با راهکاری به مراتب ساده‌تر می‌توان به نتیجه مطلوب و مورد نظر بیمار رسید. گاهی هم مشاهده می‌شود چین و چروک‌های عمیق و حتی خفیف اطراف چشم شرایطی را ایجاد می‌کنند که افتادگی ناچیز پلک بسیار شدید‌تر به نظر برسد. در چنین مواردی می‌توان با روش‌های غیرتهاجمی مانند استفاده از بوتاکس عمل جوان سازی اطراف چشم را به گونه‌ای انجام داد که بیمار بی‌نیاز از عمل جراحی تهاجمی، زیبایی خود را به دست بیاورد.

دکتر بیات معتقد است قبل از جوان سازی پلک پایین هم بهتر است امکان اصلاح این عارضه را از راه‌های غیرجراحی بررسی کرد. برای مثال افزایش گودی زیر چشم یا همان ناودان اشکی در نازیبایی پلک پایین مؤثر است. از این‌رو می‌توان با تزریق چربی یا ژل، گودی زیر چشم‌ها را کم کرده و زیبایی و جوانی را به پلک‌های پایین چشم بازگرداند. از سوی دیگر بهتر است قبل از انجام برخی درمان‌های زیبایی همه جوانب را درنظر بگیرید.

برای مثال اگر تمایل به برجسته‌سازی گونه هایتان دارید، بهتر است در این کار افراط نکنید زیرا هرگونه افراط در این زمینه می‌تواند چشم‌ها را نازیبا نشان دهد. وی در خاتمه توصیه می‌کند: هرگز برای انجام عمل‌های جراحی زیبایی اصرار نکنید و به پیشنهادهای غیرجراحی پزشک حاذقی که انتخاب کرده اید

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۹۳۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال وقوع تندر و آذرخش در تهران

به گزارش تابناک، اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: از ظهر امروز (۵ اردیبهشت) در پاره‌ای نقاط به ویژه بخش‌های شمالی و شرقی گاهی وقوع رگبار پراکنده باران با احتمال رخداد تندر و آذرخش پیش‌بینی می‌شود. بر پایه بررسی نقشه‌های پیش یابی و واکاوی الگو‌های همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمانی صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد ملایم تا متوسط پیش‌بینی می‌شود.

امروز (۵ اردیبهشت) با گذر زبانه سامانه بارشی از ظهر تا شب، گاهی افزایش ابر، افزایش باد و در پاره‌ای نقاط به ویژه بخش‌های شمالی و شرقی گاهی وقوع رگبار پراکنده باران با احتمال تندر و آذرخش مورد انتظار است.

در روز‌های پنجشنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) نیز در این بخش‌ها افزایش موقتی ابر و رخداد بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

از فردا تا یکشنبه روند تدریجی افزایش دما در سطح استان مورد انتظار خواهد بود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فرودگاه امام (ره) با بیشینه دمای ۱۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۶ اردیبهشت‌ماه)  صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و طی جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) صاف تا قسمتی ابری، در بعد ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۵  و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه‌های سنجش آلودگی فیروزکوه ۷.۲ میلیمتر، ژئوفیزیک ۲.۸ میلیمتر، آبعلی ۲.۵ میلیمتر، فرودگاه مهرآباد ۲.۴ میلیمتر، چیتگر ۲.۲ میلیمتر، فیروزکوه ۱.۸ میلیمتر، شهریار ۱.۴ میلیمتر، فرودگاه امام (ره) ۱ میلیمتر، دماوند ۰.۸ میلیمتر، شمیرانات ۰.۷ میلیمتر، شرق تهران ۰.۳ میلیمتر و ورامین با ۰.۲ میلیمتر بارش دریافت کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • وضعیت آب و هوا امروز ۷ اردیبهشت/ نیمه شرقی کشور بارانی می‌شود
  • وضعیت آب و هوا امروز ۷ اردیبهشت؛ نیمه شرقی کشور بارانی می‌شود
  • آسمان ابری و بادی تهران در پایان هفته
  • رعدو برق و تندبادهای لحظه‌ای کرمان را فرا می‌گیرد
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوه‌نوردی ممنوع!
  • درباره کنسرت‌های عصر گاهی بانوان و چند چالش
  • پیش‌بینی جوی آرام برای آخر هفته در لرستان
  • احتمال وقوع تندر و آذرخش در تهران
  • رگبار پراکنده باران در تهران
  • پیش‌بینی هواشناسی؛ تهرانی‌ها مراقب باشند