Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه تروریستی الشباب امروز (جمعه) اعلام کرد، نیروهایش در سومالی با استفاده از خودروهای بمب گذاری شده و تفنگ به یکی از پایگاه‌های ارتش در اطراف موگادیشو پایتخت این کشور حمله کرده، جان ۱۷ سرباز را گرفته و کنترل این پایگاه و یکی از شهرهای نزدیک آن را به دست گرفتند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ساکنین این منطقه و مقامات سومالی نیز وقوع این حمله را تایید کرده اما هیچ جزئیاتی را خصوص تعداد تلفات منتشر نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبد العزیز أبو مصعب، سخنگوی بخش عملیات نظامی گروه تروریست الشباب امروز گفت: پس از نماز صبح دو تن از "مجاهدین گروه ما" به پایگاه نظامی بریره با خودروهای بمب گذاری شده حمله کردند. ما ۱۷ سرباز را کشته و هفت کامیون مملوء از مسلسل را تصرف کردیم.

وی افزود: سربازان دیگر این پایگاه به طرف جنگل فرار کردند و ما در حال حاضر کنترل این پایگاه و روستا را بر عهده داریم.

بریره در ۵۰ کیلومتری جنوب غرب موگادیشو واقع است.

الشباب قصد داد تا دولت موگادیشو را سرنگون و تفسیر خود از اسلام را در این کشور اعمال کند. سومالی از سال ۱۹۹۱ درگیر جنگ بوده است.

الشباب که یک گروه مرتبط با القاعده است در سال ۲۰۱۱ میلادی از پایتخت سومالی بیرون رانده شد اما همچنان به اهداف امنیتی و دولتی و همچنین غیرنظامیان حمله می‌کند. آنها همچنین نیروهای حافظ صلح اتحادیه آفریقا را هدف قرار می‌دهند.

علی نور معاون استاندارد منطقه شبلی سفلی واقع در جنوب سومالی یعنی جایی که شهر بریره در آن واقع است، وقوع این درگیری را تایید کرد، اما جزئیاتی را در خصوص تلفات آن مطرح نکرده است..

ساکنان بریره نیز وقوع این حمله را تایید کردند.

پسندیدم 0

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۹۳۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش اعطا شد

در آیین گرامی داشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در پایگاه شکاری شهید عبدالکریمی بندرعباس، شال و بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش اعطا شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ارتش، در آیین گرامی‌داشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای در پایگاه شکاری شهید عبدالکریمی بندرعباس و با حضور امیر سرتیپ دوم خلبان محسن حیدریان رئیس هیات پهلوانی و زورخانه‌ای ارتش، شال و بازوبند پهلوانی به امیر دریادار فرهاد فتاحی فرمانده ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعطا شد.

در این مراسم همچنین، مهدی دوستی استاندار هرمزگان، سردار جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان و سرهنگ خلبان اردشیر مقدم جانشین فرمانده پایگاه شکاری شهید عبدالکریمی نیز شال و بازوبند پهلوانی دریافت کردند.

امیر خلبان محسن حیدریان فرمانده پایگاه شکاری شهید عبدالکریمی در این مراسم، از شهدا به عنوان پهلوانان واقعی این آب و خاک یاد کرد که امروز کشور در سایه امنیت حاصل از رشادت و خون مطهر آنان بستری برای آرامش مردم است.

وی همچنین از همه رزمندگان غیور سپاه و ارتش و نیروی انتظامی نیز به عنوان دلاورانی یاد کرد که با مجاهدت و تأسی به شهدا، همواره دشمن را ناکام گذارده و امنیت ایران را تضمین کرده اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • کشته شدن ۲ نفر از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله اسرائیل
  • ببینید | آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب
  • بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش اعطا شد
  • نیویورک تایمز: ارتش اسرائیل به عمد امدادگران را هدف قرار می‌دهد
  • کشته شدن ۲ تروریست در حمله پهپادی در اطراف زاهدان
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست کشته شدند
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • استطاعتِ ۱۵۰ متقاضی حج رد شد