Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@12:39:59 GMT

عصر شعر ترنم اشک و حماسه در زابل برگزار شد

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۹۳۳۰۱

زاهدان - ایرنا - عصر شعر ترنم اشک و حماسه با حضور شاعران منطقه سیستان و به همت حوزه هنری سیستان و بلوچستان پنجشنبه شب در دفتر امام جمعه زابل برگزار شد.

به گزارش ایرنا امام جمعه زابل در این آیین گفت: شاعران با هنرنمایی و واژه ها دلها را کربلایی می کنند.
حجت الاسلام علی اکبر کیخا اظهار داشت: هنرمندان با قلم و مفاهیم ژرف شعر خود می توانند در جامعه فرهنگ ساز شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از تلاش های احمد نهتانی از نخستین بنیانگذاران نوحه سیستانی تقدیر کرد و گفت: هویت فرهنگ سیستانی باید در جامعه حفظ شود در غیر این صورت به راحتی دستخوش تهاجم فرهنگی می شود.
امام جمعه زابل از نشست ماهانه خود با شاعران منطقه سیستان خبرداد و گفت: برنامه های فرهنگی با حضور شاعران و هنرمندان باید در مصلی ها برگزار شود.
حجت الاسلام کیخا با اشاره به ایام حزن و اندوه محرم اظهار داشت: پس از گذشت سالها از واقعه عاشورا روز به روز به عاشقان اباعبدالله(ع) افزوده می شود.
وی بیان کرد: مردم ولایتمدار سیستان نخستین کسانی بودند که بعد از شهادت امام حسین(ع) قیام کردند.
رئیس حوزه هنری سیستان و بلوچستان در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: عصر شعر ترنم اشک و حماسه به همت واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی این استان به مناسب ماه محرم و هفته دفاع مقدس در زابل برگزار شد.
محسن ذوالفقاری افزود: در این آیین شماری از شاعران منطقه سیستان اشعار خود را در موضوعات شور و شعور حسینی، دفاع مقدس، استکبار ستیزی در دفاع مقدس، ایثار و شهادت طلبی، امتداد دفاع مقدس و جبهه مقاومت، خواندند.
وی بیان کرد: حوزه هنری سیستان و بلوچستان اشعار عصر شعر ترنم اشک و حماسه را در قالب کتاب در آینده چاپ می کند.
وی از میزبانی دفتر امام جمعه زابل در برگزاری آیین عصر شعر ترنم اشک و حماسه تقدیر کرد.
به گزارش ایرنا در پایان از طرف حوزه هنری سیستان و بلوچستان اثری نفیس از احمد بستانی هنرمند این استان به امام جمعه زابل اهدا شد.
7317**3213 خبرنگار: حامد غلامی **انتشاردهنده: اکبر نوری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۹۳۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در «گنج‌های پنهان»

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان گفت: به‌مناسبت هفته نکوداشت اصفهان تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در ویژه برنامه «گنج‌های پنهان» انجام شد.

جواد کشانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: محله دستگرد یکی از محله‌های هنرمندپرور شهر اصفهان است که هنرمندان و فرهیختگان این محله نه‌تنها در منطقه ۱۳، بلکه در کل شهر، استان و حتی کشور شهرت دارند.

وی افزود: در میان این هنرمندان، شاعران گرانقدری در این محله زیسته‌اند که کلام و اشعار ظریف و دل‌نشینی دارند.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: بر همین اساس بر آن شدیم تا به مناسبت هفته نکوداشت اصفهان، در ویژه برنامه «گنج‌های پنهان محله» که با حضور هنرمندان و شاعران استانی در فرهنگسرای دستگرد برگزار شد، با زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شاعران درگذشته همچون مرحوم انواری و مرحوم وحید دستجردی، از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد تجلیل کنیم که این برنامه با حضور شهروندان و هنرمندان برگزار شد.

کد خبر 748477

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در «گنج‌های پنهان»
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟
  • مدیران حوزه کارگری در نماز جمعه سیستان و بلوچستان پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • ۳٠ درصد قبولی در رشته‌های پزشکی و علوم پزشکی مربوط به زابل است
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • تسهیل امر مسکن و مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است
  • شهرستان مهر میزبان شاعران
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در زابل