Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-19@23:45:29 GMT

برنامه‌ای در تهران برای روز ترجمه در جهان

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۹۳۴۶۵

برنامه‌ای در تهران برای روز ترجمه در جهان

فرهنگ > کتاب - ایسنا نوشت: کانون فرهنگی چوک سه‌شنبه ۱۱ مهر، روز جهانی ترجمه (۳۰ سپتامبر- شنبه هشتم مهر) را گرامی می‌دارد.

همایش روز جهانی ترجمه و جشن دوازدهمین سال فعالیت کانون فرهنگی چوک سه‌شنبه ۱۱ مهر برگزار می‌شود.

به گفته مهدی رضایی دبیر کانون فرهنگی چوک همایش روز جهانی ترجمه (۳۰ سپتامبر- شنبه هشتم مهر) سه‌شنبه ۱۱ مهر ساعت ۱۷ در سالن همایش‌های کانون ادبیات ایران به نشانی خیابان مفتح جنوبی، روبه‌روی ورزشگاه شیرودی، کوچه اردلان برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در این‌باره گفت: «با توجه به استقبال خوب علاقه‌مندان به ادبیات و هنر از برگزاری روز جهانی داستان در سال‌های گذشته، برخی اصرار دارند دیگر روزهای جهانی در رابطه با ادبیات و هنر را هم برگزار کنیم و ما هم تلاش کردیم در روز جهانی ترجمه همایشی با حضور اهالی هنر و ادبیات داشته باشیم. با توجه به نزدیکی روز جهانی ترجمه با جشن دوازدهمین سال فعالیت کانون فرهنگی چوک هر دو برنامه را در یک روز برگزار می‌کنیم.»

دبیر کانون فرهنگی چوک درباره برنامه‌های این کانون در همایش روز جهانی ترجمه توضیح داد: «ما در این برنامه از مریوان حلبچه‌ای مترجم فعال و جوان در حوزه ادبیات و هنر تقدیر خواهیم کرد و هدف‌مان این است که نگاه‌ها را به سوی مترجمان فعال و جوان جلب کنیم. برخی از مترجمان جوان نسبت به برخی مترجمان پیشکسوت آثار بیشتری را ترجمه کرده‌اند که به لحاظ کیفی نیز درخور توجه هستند. علی عبداللهی، شاعر و مترجم نیز در این مراسم درباره اهمیت روز جهانی ترجمه و فعالیت‌های مریوان حلبچه‌ای سخنرانی خواهد کرد.»

رضایی افزود: «خوشحالیم که ۱۲ سال مداوم در خدمت ادبیات و هنر ایران بوده‌ایم و رکورددار انتشار ماهنامه الکترونیکی هستیم که اکنون شماره ۸۶ آن منتشر شده است. به یاری خدا، فعالیت‌های ما برای برگزاری همایش‌های ادبی بیشتر از قبل خواهد بود.»

58242

کلید واژه‌ها : ادبیات ایران - ادبیات جهان - ادبیات - بازار ترجمه -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۹۳۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه گسترده رسانه‌ای توسط نوجوانان در محلات اردبیل ایجاد می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون ظهر چهارشنبه در نشست هم اندیشی الزامات تحقق شعار سال و تبیین نقشه مهندسی استان اردبیل، اظهار کرد: ایجاد شبکه گسترده رسانه‌ای توسط نوجوانان در سطح محلات با محوریت مساجد می‌تواند جنگ رسانه‌ای دشمنان را خنثی و فعالیت‌های گسترده اقدامات فرهنگی را به مردم نشان دهد.

وی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی سواد رسانه‌ای در سال ۱۴۰۲ با هدف ایجاد این شبکه رسانه‌ای با حضور بیش از ۱۵۰ نفر محقق شد، ادامه داد: تلاش خواهیم کرد در سال جاری نیز این دوره آموزشی با حضور اساتید کشوری برگزار شود، همچنین شهدای مدافع حرم استان اردبیل در یادواره شهدای منتسب به کانون‌های مساجد به صورت کشوری معرفی خواهند شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: برگزاری برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت از دیگر دغدغه‌های کانون‌های مساجد است که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته نیازمند تعامل بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی برای پیشبرد اهداف در جذب نوجوانان و جوانان به مسجد هستیم.

آمون افزود: هم اکنون بیش از ۱۳۷ پایگاه قرآنی در سطح مساجد استان اردبیل به همت کانون‌ها فعال است که رقابت‌های قرآنی به صورت محلی، منطقه‌ای، شهرستانی، استانی و کشوری برای بازتاب برنامه‌های معنوی این پایگاه‌ها در سال جاری برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کارهای اقتصادی و کارآفرینی، فعالیت‌های فرهنگی و هنری نیازمند پیوست اقتصادی هستند تا بتواند جلوه‌های بهتری از تکنولوژی و امکانات را برای نوجوانان و جوانان در بستر مساجد فراهم کند.

کد خبر 6081013

دیگر خبرها

  • سفرای ایران از فرصت نمایشگاه کتاب تهران در توسعه دیپلماسی فرهنگی استفاده کنند
  • چرا نوجوان ایرانی هری‌پاتر می‌خواند، اما کتاب ایرانی نه؟
  • فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است
  • استان فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • شبکه گسترده رسانه‌ای توسط نوجوانان در محلات اردبیل ایجاد می‌شود
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت مناسبی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند است
  • دیدار احمدوند و سفیر هند در آستانه نمایشگاه کتاب تهران