Web Analytics Made Easy - Statcounter

در روستای دشتک دیشموک از توابع کهگیلویه بزرگ استان کهگیلویه و بویراحمد، مردم از عمق محرومیت در این منطقه به مسئولان گلایه کردند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، روستای دشتک از توابع دیشموک شهرستان کهگیلویه با جمعیت ۴۱۰ نفری و سکونت بیش از ۸۰ خانوار با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند.

قطعی ۲۰ روزه آب شرب روستای دشتک

اهالی روستا گفتند: متاسفانه بیش از ۲۰ روز است که آب شرب آشامیدنی در این روستا وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهین پَرگَر یکی از اهالی این روستا گفت: ۲۰ روزی است که به گفته مسئولان، آب چاه روستا از سطح استاندارد پایین آمده و ما هم اکنون از داشتن آب کافی، محروم هستیم.

وی افزود: نکته قابل توجه این است که الان از رودخانه آب را مستقیم برای مصرف روستا انتقال داده و اینکه از لحاظ بهداشتی تمیز بوده یا نه؛ مشخص نیست.

محرومیت از شبکه دیجیتالی تلویزیون

محمد زمان شفیعی راد در این رابطه اظهار کرد: روستای دشتک و چند روستای حومه از جمله لیراب، تنگ تی، تنگ سوخته، باغکلک، چنگل و موردراز؛ با جمعیتی بیش از ۲ هزار و دویست نفر همچنان از داشتن شبکه تلویزیون دیجیتالی محروم هستند که این امر باعث سوق دادن اهالی روستا به سمت استفاده از ماهواره خواهد بود و خطر بسیاری جدی به ویژه برای جوانان است.

دهیار دشتک گفت: ۲ شبکه از ۴ شبکه تلویزیون دشتک، در بسیاری از اوقات خراب و موقع پخش فوتبال که نیاز مبرم مردم ورزش دوست این منطقه است، قطع هستند.

وی از صداوسیمای مرکز استان خواهش کرد که نسبت به نصب شبکه دیجیتال در این روستاها اقدام شود.

شفیعی راد بیان کرد: این روستا البته دارای خانه بهداشت و همچنین دو مدرسه ابتدایی؛ که قریب ۷۰ دانش آموز ابتدایی در دو مدرسه ۱۵ خرداد و شهید ستاری دشتک به تحصیل می پردازند.

دهیار روستای دشتک، محرومیت روستا از خطوط تلفن ثابت را از دیگر مشکلات منطقه عنوان و متذکر شد: در این منطقه خطوط ماهواره ای پیش بینی شد که متاسفانه پاسخگو هم نیست.

بیکاری نیمی از افراد روستای دشتک

شفیعی راد با بیان اینکه، این روستا یک منطقه مهاجرپذیر است، گفت: البته بیش از ۲۰۰ آقا و خانم در این منطقه محروم بیکار بوده، که باتوجه به آمار جمعیتی؛ تقریبا نصف روستا در انتظار شغل هستند.

دهیار روستای دشتک منبع درآمد مردم روستا را کشاورزی بصورت دیم و دامداری و البته ” یارانه” ذکر و تشریح کرد: کشک، روغن حیوانی و دوغ از محصولات بومی و سوغاتی روستا هستند.

شفیعی راد با بیان اینکه، یک زمین خاکی در روستای دشتک وجود دارد و این روستا در مرکزیت بیش از ۲۵ هزار نفر جمعیت است، نیاز به زمین چمن مصنوعی بصورت جدی احساس می شود.

گزارش: وحید آهنگ

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۹۳۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، مهندس محمد کریمی گفت دولت سیزدهم مصمم است با تمام توان برای رفع محرومیت‌ و آبادانی روستاها ۱۰۰۰۰ (ده هزار) روستا در کشور را در قالب جهاد آبرسانی تامین آب نماید.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای آبرسانی به این روستا گفت: بهسازی و محوطه سازی یک دهنه چشمه ، نصب اتاقک برق ، حفر و تجهیز چاهک پمپاژ همچنین نصب و راه اندازی سیستم گندزدایی آب شرب از جمله کارهایی است که در محل آبگیر انجام شده است.

وی از اقدامات دیگر در جهت بهره‌مندی مردم کهن دژ از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی و پایدار را اجرای چهار کیلومتر شبکه آبرسانی در روستا ، اجرای ۱۲۵۰ متر خط انتقال آب از چشمه به مخزن، نصب و مدفون سازی یک عدد مخزن ذخیره آب به حجم ۵۰ مترمکعب از جنس پلی اتیلن ، خرید انشعاب و اجرای شبکه برق سه فاز ، نصب ۳۵ فقره انشعاب با تجهیزات کامل نظیر کنتور آب و...

مدیرعامل شرکت آبفا استان گفت:این پروژه آبرسانی با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی ارتش جمهوری اسلامی و با هدف تامین آب شرب اهالی این روستا اجرا شده است.

کریمی اعتبار هزینه شده برای این طرح آبرسانی روستایی را پنجاه میلیارد ریال معادل پنج میلیارد تومان اعلام کرد.

قابل ذکر است، روستای کهن دژ از توابع بخش ناغان شهرستان کیار در حدود یکصد کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

گفتنی است، در این آیین بهره برداری آقای حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری ، سرهنگ رحمانی فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی ارتش ، حاج آقا زمانی نماینده ولی فقیه در شهرستان ، ذیلایی فرماندار ‌کیار و دیگر مسئولین استانی و محلی و مردم مهمان نواز کهن دژ حضور داشتند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900035

دیگر خبرها

  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم
  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن
  • بسته شدن مسیر رودخانه قره سو بر اثر سیلاب در روستای دوست بیگلو + فیلم
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر
  • درخواست احداث پل عابر در روستا
  • خروش آبشار فصلی بر اثر بارش‌های اخیر در منطقه کیش انجیرو روستای گوجر + فیلم
  • نجات «سحر» در جدال با سیلاب
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • ۳۲۰۰مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد