Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در آئین سیاسی ـ عبادی نماز جمعه با بیان اینکه هر آنچه انسان را از هلاکت دنیا و آخرت نجات می‌دهد عنوان شده است، عاشورا را دانشگاه انسانیت دانست و اظهار کرد: متاسفانه دانشگاه با عظمت عاشورا را به درستی نتوانسته‌ایم درک کنیم و مفاهیم آن را به کار بندیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تقابل حق و باطل در عرصه، دو نمایشگاه بزرگ را ترسیم می‌کند، افزود: در جبهه حق همه فضیلت‌ها بسیار روشن سنجیده می‌شود و متقابلا در جبهه باطل همه عوامل شقاوت‌ها تجسم کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه رهبر انقلاب اسلامی فرمودند «پیروزی ما در سال 57 انفجار نور بود»، گفت: امام(ره) فرموده‌اند انقلاب ما در مقابل نهضت عاشورا مانند یک شمع در برابر خورشید است.

وی با بیان اینکه ما از ترسیم نهضت و انقلاب عاشورا عاجز هستیم، خاطرنشان کرد: نتوانسته‌ایم از نهضت عاشورا مصداق بارز و روشنی را به مردم عرضه کنیم و بعد به مرحله عمل برسیم.

طه‌محمدی با اشاره به اینکه علامه مجلسی داستانی را در این رابطه بیان می کند که اگر این داستان را به خوبی و سلیس بیان کنیم مصداق بسیار خوبی خواهد بود، افزود: امام حسین(ع) بزرگ‌پرچمدار آزادی نه یک نفر بلکه عموم بشریت است و همه را از قید و بند اسارت و نه اسارت مادی بلکه اسارت فکری و اخلاقی نجات می‌دهد.

وی با اشاره به امروز کودکان میانمار در مقابل پدرانشان کشته می شوند آن هم به خاطر مسائل پوچ و بی‌ارزش، افزود: انسانیت در اینجا مرده و کسی به فکر نیست.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مهر و محبت امام معصوم به بندگان خدا به اندازه دو برادر تنی است، گفت: محبت امام حسین(ع) نسبت به امت مانند مادری نسبت به فرزند شیرخوار.

وی با تاکید به اینکه نباید نسبت به سرنوشت بشر بی‌تفاوت بود، افزود: آنقدر دنیاپرستی جلوه کرده که اخلاق، رفتار، فامیل و ... را نادیده می‌گیریم.

طه‌محمدی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) برای رفع مشکلات مردم تلاش می‌کرد، گفت: برای امام حسین (ع) سینه می‌زنیم در کنار آن باید مشکلات مردم را مورد توجه قرار دهیم و در صدد رفع آنها برآییم.

وی با اشاره به اینکه در حدیثی آمده کافر سخاوتمند به بهشت سزاوارتر است از مسلمان بخیل، افزود: شیعه نباید تجمل‌پرست و دنیاپرست باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه باید دید شهید حججی در باطن خود چه با خدا داشت که دنیا را زیر و رو کرده است، افزود: او اهل دنیاپرستی نبود و از جان، مال و ... خود گذشت.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و ضرورت رفع آن افزود: دولت، مردم را و مردم، دولت را در این امر مقصر می‌دانند در صورتی که باید با همیاری هم برای رفع مشکلات کوشید.

طه‌محمدی با بیان اینکه امام حسین (ع) باعث نجات بشریت شد، گفت: برخی کلیسای خانگی تشکیل می‌دهند و اسلام را بد جلوه می‌دهند؛ اگر کمی به برادر دینی و خواهر دینی خود توجه کنیم، دنبال دین و فرقه دیگر نمی‌روند.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) سفینه نجات و مصباح‌الهدی بود، افزود: سفینه‌النجاة تنها در این دنیا نبوده و فرد را از اسفل درجات جهنم هم نجات می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند عزاداری ما را تحریف کنند و به سمت و سوی دیگری ببرند، گفت: باید مراقب ترفندهای دشمن بود.

وی با بیان اینکه هنوز غائله داعش پایان نرسیده، تجزیه عراق را پیش کشیده اند، افزود: کسانی در ظاهر می گویند عراق نباید تجزیه شود و در باطن کار خود را انجام می‌دهند.

طه‌محمدی با اشاره به اینکه بارزانی خبیث از اسرائیل تشکر کرد و این یعنی آنها دست‌نشانده اسرائیل هستند، گفت: می‌خواهند اسرائیل دیگری ایجاد کنند که باید هوشیار بود.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۹۴۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوترش حماس و اسرائیل را به آتش‌بس فراخواند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، گوترش امروز سه‌شنبه با اشاره به اینکه وضعیت غزه روز به روز بدتر می‌شود، از سران رژیم صهیونیستی و حماس که در حال حاضر در مذاکرات فشرده برای دستیابی به توافق آتش‌بس شرکت می‌کنند، خواست به توافق دست یابند.

او در گفتگو با خبرنگاران در نیویورک گفت: به خاطر مردم غزه، به خاطر اسرا و خانواده‌های آنها در اسرائیل، و به خاطر منطقه و کل جهان، دولت اسرائیل و رهبری حماس را قویا تشویق می‌کنم که اکنون به توافق برسند.

دبیرکل سازمان ملل ابراز نگرانی کرد که بدون توافق، «جنگ، با همه پیامدهای آن چه در غزه و چه در سراسر منطقه، به طور تصاعدی بدتر خواهد شد.»

گوترش در خصوص برنامه رژیم صهیونیستی برای تجاوز به رفح بیان کرد که حمله نظامی به آنجا وضعیت غیرقابل تحملی خواهد داشت و جان هزاران غیرنظامی دیگر را می‌گیرد و صدها هزار نفر را مجبور به فرار می‌کند.

وی اضافه کرد که علاوه بر این، تأثیر مخربی بر فلسطینیان غزه خواهد داشت و پیامدهای جدی در کرانه باختری اشغالی و در سراسر منطقه خواهد داشت.

آنتونیو گوترش همچنین از همپیمانان رژیم صهیونیستی نیز دعوت کرد این رژیم متقاعد کنند به رفح حمله زمینی نکند.

او در اینباره گفت: «همه اعضای شورای امنیت و بسیاری از دولت‌های دیگر به وضوح مخالفت خود را با چنین عملیاتی اعلام کرده‌اند. من از همه کسانی که بر اسرائیل نفوذ دارند می‌خواهم هر کاری که در توان دارند برای جلوگیری از آن انجام دهند.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «اسکله شناور غزه» ظاهر انسانی و باطن نظامی
  • آموزش علوم پزشکی از کلاس درس تا عرصه
  • احتمال استفاده رژیم صهیونیستی از «بمب خلأ» در جنگ غزه
  • گوترش حماس و اسرائیل را به آتش‌بس فراخواند
  • نتانیاهو: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • دستاورد‌های اطلاعاتی گرانقیمت ایران پس از عملیات «وعده صادق»
  • آمریکا تصاویر اولیه از اسکله موقت در سواحل غزه را منتشر کرد
  • مصر: راه حل نظامی در «رفح» مردود است
  • نتانیاهو احتمالا بازداشت شود