Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - معاون وزیر و رییس سازمان امور دانشجویان گفت: تابستان امسال با حمایت دولت دوازدهم از طریق صندوق رفاه دانشجویان تحولی بزرگ در بازسازی خوابگاه های دانشجویی انجام شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مجتبی صدیقی در جلسه رئیس و مسئولان دانشگاه جیرفت با بیان اینکه در دوره اول دولت تدبیر و امید شناخت خوابگاه های فرسوده در دستور کار قرار گرفت اظهار کرد: تابستان سال جاری با حمایت دولت دوازدهم از طریق صندوق رفاه دانشجویان و با روحیه جهادی تحولی بزرگ در بازسازی خوابگاه های دانشجویی انجام شد و تمامی خوابگاه های سطح پنج کشور به سطح چهار ارتقا پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه این دولت تلاش خود را برای ارتقای سطح تمامی خوابگاه های دانشجویی می کند تصریح کرد: در حال حاضر یک هزار و 20 خوابگاه دانشجویی در کشور فعال هستند و 320 خوابگاه نیز تحت نظارت دانشگاه ها مدیریت می شوند.
صدیقی با بیان اینکه 260 هزار نفر ظرفیت خوابگاه دانشجویی مجردی در کل کشور وجود دارد خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه ظرفیت خوابگاه ها باید به 700 هزار نفر برسد که به طور جدی پیگیر انجام آن هستیم.
وی افزود: 200 خوابگاه در سطح کشور با مشارکت بخش خصوصی در حال ساخت است که تکمیل این طرح ها به ارتقای ارائه خدمات دانشجویی در این زمینه کمک می کند.
صدیقی همچنین با بیان اینکه یک هزار و 280 میلیارد ریال در 6 ماه ابتدایی سال جاری تسهیلات به دانشجویان پرداخت شد که این میزان در نیمه دوم امسال افزایش پیدا می کند اظهار کرد: از این مبلغ 830 میلیارد ریال وام به دانشجویان دکتری و 450 میلیارد ریال به سایر دانشجویان اختصاص پیدا کرده است.
وی تصریح کرد: 21 نوع وام توسط صندوق رفاه دانشجویان پرداخت می شود و در سال جاری میزان وام ها 20 تا 25 درصد افزایش یافته است.


** توجه ویژه صندوق رفاه دانشجویان به ارتقای سطح خدمات خود در منطقه محروم جنوب استان کرمان
مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، از توجه ویژه این صندوق به ارتقای سطح خدمات خود در منطقه محروم جنوب استان کرمان خبرداد.
ذوالفقار یزدان مهر در نشست با مسئولان دانشگاه جیرفت با بیان اینکه اعتبار خوبی برای بهسازی و تجهیز خوابگاه های دانشگاه جیرفت اختصاص یافته که در این راستا یک بلوک خوابگاهی به صورت بنیادی بهسازی شده است.
وی افزود: با تخصیص اعتبار از سوی صندوق رفاه دانشجویان همه بلوک های خوابگاهی دانشگاه جیرفت تجهیز و بهسازی می شوند.
وی با بیان اینکه وام های بنیاد علوی را به سمت دانشگاه های واقع در مناطق محروم سوق داده ایم اظهار کرد: در این راستا آمادگی داریم به توسعه خدمات رفاهی صندوق رفاه د انشجویان در دانشگاه جیرفت کمک کنیم.
یزدان مهر با بیان اینکه صندوق رفاه دانشجویان برنامه های مناسبی برای دست یابی به اهداف برنامه ششم توسعه دارد، خاطرنشان کرد: در برنامه پنجم توسعه محدودیت احداث خوابگاه داشتیم اما با تلاشی که در وزارتخانه صورت گرفت در برنامه ششم مجوز احداث خوابگاه دانشجویی اخذ شد و می توانیم با اعطای تسهیلات ارزان قیمت به دانشگاه ها و با مشارکت بخش خصوصی در زمین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، خوابگاه احداث کنیم.
وی افزود: در بخش ورزش دانشجویی نیز همانگونه که در سال گذشته یک اتاق تندرستی به دانشگاه جیرفت اختصاص یافت اگر فضای مناسب وجود داشته باشد می توانیم یک اتاق دیگر را در این راستا برای رفاه هر جه بیشتر دانشجویان تجهیز کنیم.
فراهنگ ** 7561 **1440 دریافت کننده: سارا کریمیان** انتشار: گلشن

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۹۴۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی در یاسوج خبر داد و گفت: از این مبلغ تاکنون تنها ۳۵ میلیارد تومان تخصیص یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سیدعلی احمدزاده در بازدید محمدعلی زلفی گل وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری از مجتمع کلاس‌های درسی دانشگاه مادر کهگیلویه و بویراحمد گفت: 100 میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی اختصاص یافته که از این مبلغ تاکنون فقط 35 میلیارد تومان تخصیص یافته که در صورت تزریق اعتبار لازم پروژه‌های در دست اجرا سرعت می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه با حمایت وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و با کمک اعتبارات استانی پروژه‌های دانشگاه یاسوج سرعت می‌گیرند، عنوان کرد: مجتمع درسی دانشگاه یاسوج با زیربنای پنج هزار و 800 متر مربع و پیشرفت 90 درصدی نیازمند 50 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل است.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: ضرورت دارد این مجمع کلاسی مهرماه به بهره‌برداری برسد و در اختیار دانشجویان قرار گیرد که از سازمان برنامه و بودجه تقاضا داریم اعتبار لازم را اختصاص دهد.

احمدزاده همچنین در مراسم کلنگ‌زنی دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج گفت: این پروژه با 50 میلیارد تومان اعتبار اولیه اجرای آن آغاز شد و البته اعتبارات دانشگاه یاسوج به خوبی دیده نشده بود

وی با بیان اینکه با تدبیر وزیر علوم 50 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت خوابگاه متاهلی در حال احداث اختصاص یافت، یادآور شد: مجوز ساخت دومین خوابگاه متاهلی داده شده و 50 میلیارد تومان اعتبار هم برای دومین خوابگاه دانشگاه در نظر گرفته شد.

احمد زاده با اشاره به اینکه اعتبارات دانشگاه پیش از این 100 میلیار تومان بود که سر جمع به 200 میلیارد تومان افزایش یافت، ادامه داد: خوابگاه متاهلی در حال ساخت دانشگاه یاسوج  با زیربنای 2 هزار و 620 متر مربع و با 35 واحد در 4 طبقه در حال احداث است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم در آیین کلنگ زنی دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج گفت: امیدواریم این پروژه که از اعتبارات سفر دور دوم رئیس جمهور به استان است هر چه سریعتر به بهره‌برداری برسد و مامن امنی برای تحصیل دانشجویان متاهل باشد.

محمدعلی زلفی گل ضمن قدردانی از اقدامات پیشین سیدعلی احمدزاده در راه‌اندازی دانشگاه قم و دانشگاه حضرت معصومه(س) اظهار داشت: استاندار کهگیلویه وبویراحمد یک چهره دانشگاهی است که قطعا در تخصیص های اعتبارات سفر رئیس جمهور نگاه ویژه‌ای به دانشگاه یاسوج دارد.

زلفی گل با بیان اینکه هر چه نگاه به علم و دانش متفاوت‌تر باشد سرعت توسعه و رشد استان ارتقاء می یابد، گفت: خیر و برکت توسعه و رشد کمی و کیفی دانشگاه متوجه خود استان خواهد بود.

وزیر علوم در ادامه از خوابگاه متاهلی در حال ساخت دانشگاه یاسوج با زیربنای 2 هزار و 620 مربع و با 35 واحد در 4 طبقه از اعتبارات وزارت  ساخته می‌شود بازدید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • بافت تاریخی کرمان سرمایه مادی و معنوی است
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل علوم پزشکی وام تحصیلی دریافت کردند
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان