Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماز باشکوه جمعه این هفته با حضور نمازگزاران عزادار حسینی در مصلاهای سراسر استان هرمزگان برگزار گردید که ائمه جمعه استان در خطبه های خود به زوایای عبرت بخش عاشورای حسینی و سایر موضوعات سیاسی- اجتماعی اشاره کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛نماز جمعه امروز با شرکت احاد مردم استان هرمزگان در مصلاهای سراسر استان برگزار گردید که ائمه جمعه استان به تبیین زوایای عبرت بخش عاشورای حسینی پرداختند و در خطبه های خود به تشییع با شکوه شهید حججی،جنایت علیه مسلمانان میانمار و سایر موضوعات سیاسی- اجتماعی اشاره کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت بندرعباس/ائمه بهترین الگوی در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر

حجت الاسلام حسینی پور امام جمعه موقت شهر بندرعباس امر به معروف و نهی از منکر را بالاترین درجه یک مسلمان دانست و به امامان و انبیاء، مولای متقیان امام علی (ع) را بهترین شخص در انجام امر به معروف و نهی از منکر دانست.

حجت الاسلام حسینی پور اشاره کرد؛ کم کم به تاسوعا نزدیک می شویم و همه ما در سوگ سالارشهیدان حسین ابن علی هستیم و دست های خود را برای آن امام به بالا خواهیم برد و مراسمی در خور و شان آن امام به مانند سال های گذشته و پر رنگ تر از ایام گذشته انجام می دهیم و روز عاشورا را با پرچم های حسین و یارانش به بالا خواهیم برد تا شهر بندرعباس شهر محبین حضرت عباس (ع) را به همگان بشناسیم، اول خودمان و بعد به دیگران.

وی افزود: آنچه که مهم است این است که هیچ گاه ماه حزن انگیر محرم از ذهن ها خارج نخواهد شد، چرا که مردم ما مدافع ارزش های این انقلاب هستند و به هیچ وجه در این امور سستی نخواهند کرد، کلامی که بنیان گذار کبیر انقلاب به درستی خطاب کرده بودند، این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

امام جمعه موقت بندرعباس یاد نیروهای جان بر کف این انقلاب که شربت شهادت نوشیدند و برای حفظ حریم جامعه خود راهی جنگ شدند و با سرافرازی سینه سپر کردند و خود را در برابر توپ و گلوله دشمن قرار دادند، همچون شهید حججی را گرامی داشتند،

امام جمعه پارسیان/ردپای صهیونیسم در اخراج مسلمانان از میانمار وجود دارد

حجت الاسلام میرزایی امام جمعه پارسیان در خطبه های این هفته نماز جمعه پارسیان، با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: اولین درس کربلا هدایت و بصیرت است و نامه امام به مردم بصره، این پیام را به روشنی می رساند که درس عاشورا ، درس بصیرت افزایی است.

میرزایی با اشاره به تشییع با شکوه پیکر شهید حججی اظهار کرد: بسیاری از مردم دنبال رازی بودند که شهید حجحی را در دلها قرار داد و مقام معظم رهبری با تأکید بر چهار خصوصیتاخلاص، نیت خوب، به موقع حرکت کردن و نیاز جامعه به این گونه شهادت ها، پاسخ ان را دادند.

وی ادامه داد: شهید حججی با شجاعت کربلایی، کلام امام را تفسیر کرد که مرگ با عزت از زندگی با ذلت بهتر است و در مقابل دشمن جگر خوار سر تعظیم فرود نیاورد.

امام جمعه پارسیان با اشاره به حوادث میانمار، عنوان کرد: نحوه برخورد با مسلمانان در میانمار و اخراج آنها از سرزمینشان نشان از رد پای صهیونیست ها دارد و لذا مسلمانان میانمار نباید اولویت خود را ترک سرزمینشان قرار دهند چرا که تضمینی برای بازگشت آنها با توجه به ماهیت نژاد پرستانه آنها مانند صهیونیسم وجود ندارد.

میرزایی ادامه داد: بعد از شکست پروژه تکفیری ها و احساس خطر برای رژیم صهیونیستی، پروژه میانمار و اقلیم کردستان را راه اندازی کردند و جدا سازی اقلیم کردستان نشان داد که دشمن نمی خواهد بحران در منطقه تمام شود چرا که به دنبال حاشیه امن برای صهیونیسم است.

وی از استاندار جدید برای استقرار برخی اداراتی که در پارسیان وجود ندارد درخواست صدور مجوز و همکاری را کرد و پیگیری موضوع را از مسئولان شهرستانی خواستار شد.

امام جمعه حاجی اباد/ مستکبران و صهیونیسم از گسترش تفکر حسینی (ع) واهمه دارند

حجت الاسلام مختاری امام جمعه حاجی آباد در خطبه های نماز جمعه با تسلیت ایام سوگواری سید الشهدا اظهار کرد: حضرت امام حسین(ع) مقتدای آزادیخواهان عالم است و نهضتی برپایی عدالت و مبارزه با ظلم و ستم جهانی است و نهضت امام حسین(ع) اسلام را زنده کرد.

مختاری افزود: امروز ترس جهان استکبار و استبداد و صهیونیسم از گسترش تفکر حسینی (ع) است، انها از اسلام مقاومت تا سر حد شهادت و در راه دین و هدف از همه چیز گذشتن هراس دارند.

وی افزود: اسلامی که امام حسین(ع) زمینه سازش بوده است لرزه براندام دشمن انداخته و این اسلام بستر ساز ظهور و ریشه کن کننده ظلم و استبداد در دنیا است.

امام جمعه حاجی آباد، از مردم تهران، اصفهان مشهد که در مراسم تشیح پیکر پاک بی سر شهید حججی حضور داشتند تشکر کردند و افزود: شهید حججی شهید عرصه امنیت و مدافع حرم ال الله است.

مختاری در بخش دیگر سخنان خود به هفته نیروی اتظامی اشاره کردند و افزود: هفته نیروی انتظامی فرصتی مناسب برای تجلیل از خدمات فراوان این نیرو که کار بزرگ انها حفظ امنیت در محیط جامعه است.

امام جمعه کیش/ارزش های حسینی در عزاداری ها رعایت شود

حجت الاسلام حسن علیدادی امام جمعه کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه کیش با توصیه به رعایت هرچه بیشتر تقوی الهی در زندگی با اشاره به اینکه عاشورای حسینی عبرت ها و درسهای فراوانی در خود دارد اظهار کرد: یکی از مهمترین درس ها و عبرت های عاشورا این است که در جامعه به ظاهر اسلامی که گروهی مسلمان نما در آن هستند امام معصوم در محاصره قرار گرفته و با بی رحمانه ترین شکل و فجیع ترین حالت به شهادت می رسد.

وی با تصریح بر اینکه گاه جایگاه انسان ها عوض می شود افزود: این مسلمان نما ها کسانی بودند که تا دیروز در اردوگاه امیرالمومنین (ع) فتنه ها را پشت سر گذاشته بودند اما در فتنه بزرگ تری که علی (ع) پیش بینی کرده بودند در اردوگاه دشمن قرارگرفته و با پسر علی(ع) جنگیدند.

امام جمعه کیش تاکید کرد: متوجه باشیم انقلاب و جمهوری اسلامی ما که یک کربلای کوچک در امتداد کربلای حسینی است حتما در معرض فتنه های رنگارنگ دشمن قرار دارد و باید مراقب باشیم فتنه ها ما را نلغزاند و در خود فرو نبرد.

وی با بیان اینکه پیام عاشورا این است که برخی در فتنه کربلا دچار لغزش شده و کسانی که قلبشان تا دیروز رای پیروزی اسلام ناب می تپید تا در رکاب علی (ع) که مظهر عدالت است شمشیر بزنند در واقعه کربلا در خیمه های دشمن قرار گرفته و با فرزند علی(ع) وارد نبرد شده و در مقابل همه ارزش های اسلام ایستادند.

خطیب جمعه کیش با تاکید بر اینکه امروز برخی در تلاش هستند تا ابعاد سیاسی عاشورا در عزاداری ها و سخنرانی های بازگو نشود تصریح کرد: نمی دانم چرا در جامعه اسلامی که به نبوت، امامت و رسالت معتقد هستند با چه استدلالی می خواهند حوادث امامت، رسات و نوبت در زمان خود محبوس و محدود شود.

وی با اشاره به وجود انسان های مظهر تقوی و عدالت و انسان های فاجر و فاسد، با وفا و بی وفا در تاریخ که دو روی یک سکه هستند ادامه داد: هردوی این گروه ها در جامعه اسلامی وجود دارند و همان کسانی که تا دیروز در مقابل اسلام شمشیر می زدند و طفل شیرخواره را شهید می کردند و سرهای دلیرمردان کربلا را بریده و بر نیزه می کردند امروز نیز همان کارها را انجام می دهند و سرها را بریده و بدن ها را آتش می زنند.

علیدادی با اشاره به استقبال پرشکوه مردم از شهید حججی و تشیع پیکر شهید در شهرهای مختلف کشور با حضور گسترده مردم شهید پروز ایران اسلامی افزود: با مشاهده این استقبال پرشکوه از بدن بی سر شهیدی که همواره در تلاش بود تا گمنام در راه امام حسین (ع) و اسلام مبارزه کند امروز انسان را به یاد کربلا وسرهای بی سر شهدایی می اندازد که مظلومانه پس از روزها مخفیانه به خاک سپرده شدند.

وی تاکید کرد: شهیدحججی گوشه کوچکی از آنچه در کربلای حسینی واقع شده بود را در زمان ما به تصویر کشید و این اتفاق را با تقدیم جان و هدیه سر خود در راه اسلام به نمایش گذاشت.

خطیب جمعه کیش همچنین با اشاره به هجرت امام خمینی(ره) از عرایق به پاریس که پیروزی انقلاب را در شتاب جدی تری قرار داد افزود: دشمنان به خیال خام خود امام راحل(ره) را در نجف در میان اساتید نام آشنا قراردادند تا گمنام بماند اما امام (ره) با شکوه هر چه بیشتر به میهن بازگشت و مردم تا پای جان در حمایت از امام، انقلاب و جمهوری اسلامی ایستادگی کردند.

وی همچنین با بزرگداشت یاد و خاطره فرماندهان شهید دفاع مقدس، شهید فلاح، فکوری، نامجو و کلاهدور که جان خود را فدای ارزش های اسلام و انقلاب اسلامی کردند شهادت شهید هاشمی نژاد و رحلت آیت الله صافی اصفهانی را به جامعه اسلامی تسلیت گفت.

امام جمعه کیش در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته کیش با تاکید بر خصوصیت های فتنه که حضرت علی(ع) از آن به عنوان فتنه ای بزرگ یاد کرده است افزود: حضرت علی(ع) بر فتنه ای بزرگتر از خوارج اشاره کرده و هشدار داده و می فرمایند« این فتنه ای است که در آینده ظلم آن خانه هایتان را فرا می گیرد و برخی به خاطر از دست دادن دین و برخی به خاطر از دست دادن دنیایشان در آن حسرت می خورند.«

وی دومین خصوصیت این فتنه را از زبان امام علی (ع) واژگون جلوه دادن اسلام دانست و افزود: آن ها اسلام را واژگون جلوه داده و تحریف شده در اختیار مسلمانان قرار می دهند.

سومین خصوصیت فتنه به گفته امام جمعه کیش حلال جلوه دادن حرام ها و حلال نمایاندن برخی حلال ها در جامعه اسلامی توسط فتنه گران است.

حجت الاسلام علیدادی تاکید کرد: خصوصیت چهارم فتنه به فرمایش حضرت علی (ع) این است که خواص جامعه را که اهل بصیرت هستند از بین می برند تا طرح نفاق خود را با تمام قدرت پیاده کنند.

امام جمعه کیش همچنین با تاکید بر حفظ ارزش های اسلامی در عزاداری های حسینی اظهار کرد: نباید خارج از خط حسین (ع) عزاداری کنید.

وی با بیان اینکه برخی عزاداری ها درست نیست افزود: برخی در اجرای ارزش های اسلامی مانند عزاداری در دامن ضد ارزش ها افتاده و با حرکت های غیرمعمول و غیرمعقول ارزش های اسلامی را خدشه دار می کنند.

خطیب جمعه کیش خاطر نشان کرد: خط فتنه همواره به دنبال این است که اسلام را واژگون نمایش دهد تا خط اسلام واژگون شود.

امام جمعه سیریک/هرگونه اقدام جدایی طلبانه که خلاف قانون و موجب آشوب و اختلاف در منطقه است،‌ را به شدت محکوم میکنیم

حجت الاسلام و المسلمین حسن حیدری امام جمعه شهرستان سیریک در خطبه های نماز جمعه شهرستان در مسجد جامع صاحب الزمان(ع) شهر بندر سیریک گفت: موضع نظام مقدس جمهوری اسلامی، در قبال همه پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق واضح است،‌ ما هرگونه اقدام جدایی طلبانه که خلاف قانون و موجب آشوب و اختلاف در منطقه است،‌ به شدت محکوم میکنیم و مردم اقلیم کردستان بدانند که همه این سیاست ها و تنش ها کار امریکایی جنایتکار و اسرائیل غاصب و آدم کش است.

وی ابراز کرد:یکی از عبرت های حادثه کربلا، ترس از مکافات عمل است مردم کوفه که مقابله ولی خدا ایستادند، طولی نکشید که به سزای عمل خویش رسیدند و این یعنی اینکه ظلم هیچگاه پایدار نخواهد ماند و ظالم به مکافات عمل خویش خواهد رسید.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری گفت: بر اساس آیات قرآن، عاقبت نیکی و بدی انسان به خود او بر میگردد و خداوند نسبت به اعمال انسان ها آگاه است و اجر عمل صالح را ضایع نمیکند.

امام جمعه شهرستان سیریک تصریح کرد: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و لازم است مسئولان نسبت به شرکت در مراسماتی که به این عنوان برگزار میشود‌اهتمام بیشتری داشته باشند و خود را وامدار شهدا بدانند.

وی با بیان اینکه در قضیه برجام، هر حرکت غلط نظام سلطه با عکس‏العمل نظام مقدس جمهورى اسلامى ایران روبرو و مواجه خواهد شد اظهار کرد: موضع ما نسبت به اصل مذاکره مثبت است ‌ولی لازم است مسئولان در مذاکرات دقت کنند تا راه های کارشکنی را به روی دشمن ببندند.

حجت الاسلام حیدری در آستانه هفته نیروی انتظامی، از فرمانده و پرسنل خدوم نیروی انتظامی تشکر کرد و افزود: حفظ امنیت وظیفه اصلی نیروی انتظامی است نیروی انتظامی وظیفه دارد در عین حفظ اقتدار، با مردم مهربان باشد تا مردم نیروی انتظامی را پناهگاه خویش بدانند و از وجود نیروی انتظامی احساس امنیت داشته باشند.

امام جمعه شهرستان سیریک اضافه کرد: ان شاء‌الله اقشار مختلف مردم در مراسم باشکوه تاسوعا و عاشورای حسینی حضور گسترده داشته باشند و نیروی انتظامی را در حفظ امنیت یاری کنند و اگر موارد مشکوکی دیدند،‌حتما نیروی انتظامی را در جریان قرار دهند.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۹۵۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آثار شهید مطهری عقل را تسلیم و دل را راضی می‌کند

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین در دیدار فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) و جمعی از فرماندهان که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه و شهادت شهید مطهری انجام شد، گفت: برخی از بزرگان دینی ما وقتی صحبت می‌کنند عقل ما را تسلیم کرده و شبهات ذهنی ما را برطرف می‌کنند، اما نمی‌توانند دل ما را قانع کنند، برخی عرفا نیز وقتی مطالبشان را می‌شنویم دلمان قانع شده، اما عقلمان تسلیم نمی‌شود، در آثار شهید مطهری یک اکسیر خدایی وجود دارد که هم عقل را تسلیم و هم دل را راضی می‌کند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: هر کس به هر اندازه با کتب استاد مطهری و بیانات نورانی ایشان آشنا باشد، کاملاً این اثرگذاری را حس می‌کند، فرمایشات رهبر حکیم انقلاب نیز این‌گونه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: نقش قرآن در شخصیت و آثار شهید مطهری بسیار تماشایی است، یعنی به راحتی می‌توان متوجه شد که این آثار مربوط به یک اندیشمند و متفکر قرآنی است، نگاه ایشان به تفسیر قرآن، نگاهی نو به قرآن است.

وی عنوان کرد: مجموعه مقالات ایشان درباره حقوق زن در اسلام بسیار خواندنی است، همچنین برای مثال آنهایی که می‌آمدند بین ایران و اسلام تقابل ایجاد کنند، شهید مطهری به این شبهات پاسخ می‌دادند، برای جوانان ما داستان راستان را نوشتند و در حوزه‌های دیگر نیز ورود داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی تأکید کرد: ایشان سهمی برای هر روزشان از قرائت قرآن در نظر داشتند، این استمرار و ارتباط با قرآن در ایشان باعث شد آثارشان عطر و بوی قرآن را گرفته و نشاط و سرسبزی قرآن را داشته باشد، این نشاط به کسانی که آثار ایشان را مطالعه می‌کنند هم انتقال پیدا می‌کند.

امام جمعه قزوین گفت: نقشی که نهج‌البلاغه در شخصیت شهید مطهری داشته خیلی مهم است، ایشان در مقدمه سیری در نهج‌البلاغه از استاد خود میرزاعلی شیرازی نام برده‌اند که فوق‌العاده جذب کلاس‌های ایشان شده بودند، شهید مطهری مرید استاد خود و استادشان هم مرید ایشان شده بود، یعنی هر دو گوهر همدیگر را شناخته بودند، تلاقی این دو دریای بابرکت چقدر روزی و برکت نصیب ما مردم کرد.

وی یادآور شد: قرآن زیرساخت اعتقادی و زیرساخت سیاسی ما را فراهم می‌کند، این شعاری نیست، امروز مسئله اول دنیا درگیری با یهود و صهیونیست‌ها است، یک موقع ما روی تحلیل شخصی خودمان می‌گوییم یهودیان چه کسانی هستند، یک موقع هم تحلیل قرآنی می‌کنیم، اگر قرآن در این مورد موضع ما را مشخص نکند تحلیل‌هایمان نادرست می‌شود، نوسان پیدا می‌کند و غیرواقعی می‌بینیم، اما وقتی به سراغ قرآن می‌رویم، قرآن به ما می‌گوید باید توجه داشته باشید که بدترین دشمن شما یهودیان هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: این معنا در آیه ۸۲ سوره مائده آمده است، خدای متعال در این آیه می‌فرماید «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُوا وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَى ذَلِکَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّیسِینَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا یَسْتَکْبِرُونَ»، یعنی (مسلماً یهودیان و کسانى را که شرک ورزیده‏‌اند دشمن‏ترین مردم نسبت به مؤمنان خواهى یافت و قطعاً کسانى را که گفتند ما نصرانى هستیم نزدیک‌ترین مردم در دوستى با مؤمنان خواهى یافت زیرا برخى از آنان دانشمندان و رهبانانى‏‌اند که تکبر نمى‌‏ورزند).

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی عنوان کرد: همچنین در این آیه آمده آنهایی هم که با یهودیان همراهند، مثل یهودیان دشمنان مسلمانان هستند، مانند مسیحی صهیونیست‌هایی مثل بایدن که خودشان هم اقرار به صهیونیست بودن می‌کنند.

وی بیان کرد: سپس خداوند به ما می‌فرماید مبادا اشتباه کنید و مسیحیان را مانند یهودی‌ها ببینید، مسیحیان صهیونیست مانند یهودیان هستند، اما همه مسیحیان که صهیونیست نیستند، خدای متعال در همین آیه می‌فرماید آنهایی که مسیحیان واقعی هستند و به مسیحی بودن خودشان افتخار می‌کنند، دوستان مسلمانان هستند، اینها اهل عبادت و ذکر هستند، اینان مستکبر نیستند، این یعنی دسته قبلی مستکبر بودند.

امام جمعه قزوین گفت: بنابراین خدا دو قطبی مستضعفان و مستکبران را برای ما درست می‌کند، کدام استاد می‌تواند به این زیبایی جایگاه سیاسی و مبانی اعتقادی را برای ما ایجاد کند؟

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: حال ببینیم در این دو قطبی، سمت و سوی خدا متعال در کجاست، خدای متعال در آیه ۵ سوره قصص می‌فرماید «وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ»، یعنی (و خواستیم بر کسانى که در آن سرزمین فرو دست‏ شده بودند منت نهیم و آنان را پیشوایان مردم گردانیم و ایشان را وارث زمین کنیم).

وی عنوان کرد: خدای متعال در این آیه می‌فرماید که همراه با مستضعفان است، همه اینها زیرساخت‌های سیاسی ما هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اظهار کرد: همچنین خدای متعال در آیه ۲۷ سوره حدید می‌فرماید «ثُمَّ قَفَّیْنَا عَلَى آثَارِهِمْ بِرُسُلِنَا وَقَفَّیْنَا بِعِیسَى ابْنِ مَرْیَمَ وَآتَیْنَاهُ الْإِنْجِیلَ وَجَعَلْنَا فِی قُلُوبِ الَّذِینَ اتَّبَعُوهُ رَأْفَةً وَرَحْمَةً وَرَهْبَانِیَّةً ابْتَدَعُوهَا مَا کَتَبْنَاهَا عَلَیْهِمْ إِلَّا ابْتِغَاءَ رِضْوَانِ اللَّهِ فَمَا رَعَوْهَا حَقَّ رِعَایَتِهَا فَآتَیْنَا الَّذِینَ آمَنُوا مِنْهُمْ أَجْرَهُمْ وَکَثِیرٌ مِنْهُمْ فَاسِقُونَ»، یعنی (آنگاه به دنبال آنان پیامبران خود را پى ‏درپى آوردیم و عیسى پسر مریم را در پى آنان آوردیم و به او انجیل عطا کردیم و در دل‌هاى کسانى که از او پیروى کردند رأفت و رحمت نهادیم و، اما ترک دنیایى که از پیش خود درآوردند ما آن را بر ایشان مقرر نکردیم مگر براى آنکه کسب خشنودى خدا کنند با این حال آن را چنانکه حق رعایت آن بود منظور نداشتند پس پاداش کسانى از ایشان را که ایمان آورده بودند بدان‌ها دادیم ولى بسیارى از آنان دستخوش انحرافند).

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خدای متعال در این آیه می‌فرماید در دل پیروان واقعی حضرت عیسی (ع) رأفت، رحمت و رهبانیت را قرار داده‌ام، مسیحیان نیز نباید در مسیحیت خودشان در جا بزنند، پیغمبرشان به آنها نشان داده که مسیحیت مسیر عبور بوده و محل ماندگاری نیست.

وی بیان کرد: خدای متعال در آیه ۶ سوره صف راجع به حضرت مسیح (ع) فرمود رسولی را برای بخشی از قوم بنی‌اسرائیل فرستادم، اما به پیامبر (ص) ما فرموده که بگو ایهالناس! من پیامبر جمیع شما هستم، راجع به تفاوت حضرت مریم (س) و حضرت زهرا (س) نیز همین معنا مطرح است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: هم در رابطه با حضرت مریم (س) و هم در رابطه با حضرت زهرا (س) گفته شده که سیده نساء العالمین هستند، ائمه اطهار (ع) در رابطه با این مسئله فرمودند حضرت مریم (س) سیده زنان عالم زمانه خودش بود، اما حضرت فاطمه (س) سیده زنان عالم از ابتدا تا انتهای خلقت است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی تأکید کرد: بنابراین فرزند مریم (س) رسول بنی‌اسرائیل است و مربوط به یک زمان و مقطع است، اما پیامبر ما رحمه للعالمین است، فاطمه (س) نیز مانند پدرش از ابتدا تا انتهای خلقت برای بانوان رسالت جهانی دارد.

وی عنوان کرد: در آیه ۶ سوره صف آمده که حضرت مسیح (ع) می‌فرماید من تورات که قبل از من آمده را تصدیق می‌کنم و بشارت به آمدن پیامبر خاتم می‌دهم که نام او احمد است، این هم نشان می‌دهد که مسیحیان باید از این مسیر عبور کنند و به پیغمبری که پیامبرشان آمدن او را بشارت داده بپیوندند، چرا که مسلمانی به معنای عالی‌ترین سطوح تحصیلات است.

امام جمعه قزوین یادآور شد: بنابراین حضرت عیسی (ع) به پیروان خود می‌گوید که شما باید به پیغمبر خاتم بپیوندید، این فرمان حضرت عیسی (ع) امروزه خیلی جدی گرفته می‌شود، یکی از تحلیلگران آمریکایی می‌گفت در امریکا سالیانه بین ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر مسلمان می‌شوند، این یک معجزه عجیب است که در حال رخ دادن است، اینها پیش‌درآمد‌های ظهور است که در حال مشاهده آنها هستیم.

وی عنوان کرد: بدون تردید می‌دانیم آینده جهان متعلق به حاکمیت قرآن، معارف قرآنی و معارف اهل بیت (ع) است، اگر این گونه نبود دانشمند بزرگی مانند جرج جرداق مسیحی تمام عمرش را پای کتاب صوت العداله الانسانیت درباره امیرالمؤمنین (ع) نمی‌گذاشت، اینها به این معناست که همه عالم فهمیده‌اند که جهان در آینده با این اندیشه اداره خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی بیان کرد: باید رصد کنیم ما در زمینه حفظ، تفسیر و همه حوزه‌های قرآنی در چه رتبه‌ای هستیم، فرصت‌های قرآنی استان را بررسی کنیم، البته اجمالاً همه اینها را می‌دانیم، الحمدلله استان قزوین موقعیت برجسته‌ای در حوزه قرآن در سطح کشور دارد.

امام جمعه قزوین گفت: خدای متعال در آیه ۸۲ سوره اسراء می‌فرماید «وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ وَلَا یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إِلَّا خَسَارًا»، یعنی (و ما آنچه را براى مؤمنان مایه درمان و رحمت است از قرآن نازل مى‌کنیم ولى ستمگران را جز زیان نمى‏‌افزاید).

وی تأکید کرد: مطابق این آیه اگر کسی به پدر و مادرش بی‌احترامی کرد، اما آیات مربوط به احترام به پدر و مادر را خواند یا اگر کسی اهل ربا بود، اما آیات مربوط به ربا را خواند، قرآن بر خسارت او می‌افزاید.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: هر چقدر خالصانه، صادقانه و مخلصانه پای قرآن باشیم، مطابق آیه ۲ سوره بقره خواهد شد که خدای متعال در این آیه می‌فرماید (این کتاب باعظمتی است که شک در آن راه ندارد و مایه هدایت پرهیزکاران است).

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی یادآور شد: خدای متعال در آیه ۱۱۹ سوره توبه می‌فرماید «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَکُونُوا مَعَ الصَّادِقِینَ»، یعنی (ای کسانی که ایمان آورده‌اید! از خدا پروا کنید و با صادقان باشید صادقانی که کامل‌ترینشان پیامبران و اهل بیت رسول بزرگوار اسلام هستند).

وی اظهار کرد: اگر شرک، ریا و هر چیزی که موجب عدم صداقت، حلالیت و انسانیت است، از انسان دور باشد، انسان پاک می‌شود، آنهایی که خود را مطهر نکنند قرآن دست رد به سینه‌شان می‌زند، امیدواریم دل‌هایمان را از کینه، بدی، بدخواهی نسبت به دیگران، لقمه حرام، کلام بد و نیت ناشایست پاک کنیم تا زمینه نزول قرآن در جانمان فراهم شود.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: آیات قرآن مانند فرشتگان هستند، خدای متعال در آیه ۳۰ سوره فصلت می‌فرماید فرشتگان و آیات قرآن در دل‌های کسانی که در راه خدا استقامت می‌ورزند راه پیدا می‌کنند، اگر دلی ناپاک بود شیاطین به آن نفوذ می‌کنند، خدای متعال در آیه ۲۲۱ و ۲۲۲ شعراء می‌فرماید شیاطین بر دل دروغگویان گنهکار نازل می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خدا ان‌شاءالله دل‌های ما را طوری قرار بدهد که محل نزول آیات الهی و محل نزول فرشتگان باشد و بتوانیم پیشکسوتان عرصه علم، دانش، شهادت، شهامت و شجاعت را اسوه خود بدانیم و راه آنها را ادامه دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • قدردانی از ۴۳ استاد سرآمد آموزشی استان کرمان
  • آثار شهید مطهری عقل را تسلیم و دل را راضی می‌کند
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • یادواره‌های شهدا، دشمن‌ستیزی را در دلها زنده نگه می‌دارد
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • مطهری امام