Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - استانها - ايرنا - خطيبان نماز جمعه سراسر کشور با اشاره به اهميت و جايگاه واقعه عاشوراي حسيني و ضرورت حفظ شان و منزلت امام حسين (ع) در عزاداري ها گفتند: عزاداري ها بايد ايمان و معرفت مردم را ارتقا دهد.

تاکيد بر حفظ شان و منزلت شهداي کربلاي حسيني (ع) با پرهيز از هرگونه تحريف در واقعه عاشورا، دسيسه هاي دشمنان در تجزيه کردستان عراق و حضور پرشور مردم در آيين تشييع پيکر شهيد حججي، مهمترين محورهاي سخنان امام جمعه اين هفته در سراسر کشور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امامان جمعه همچنين ضمن محکوم کردند هرگونه اقدام تروريستي تکفيري و تجزيه طلبي در کشور مسلمان عراق، بر مشهود بودن دست آمريکا و صهيونيست ها در همه پرسي کردستان عراق تاکيد کردند.
آنان گفتند که همه پرسي کردستان عراق توطئه استکبار براي ايجاد اسرائيل جديد است
امامان جمعه سراسر کشور همچنين ضمن تقدير از حضور مردم شهيد پرور کشورمان در تشييع پيکر شهيد حججي، اين حضور باشکوه را برگرفته از روحيه انقلابي و ديني جوانان امروز ايران اسلامي در دفاع از ارزش هاي ديني و معنوي عنوان کردند.
بخش هايي از خطبه هاي برخي از مراکز استانها که از سوي خبرنگاران ايرنا مخابره شده، به شرح زير در اختيار مخاطبان قرار مي گيرد:
** زاهدان
نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: شور و عشق به امام حسين (ع) براي هميشه در قلوب مسلمانان جاري و ساري است و خاموش شدني نيست.
عشق به امام حسين (ع) براي هميشه در قلوب مسلمانان ساري و جاري است
آيت الله عباسعلي سليماني در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته زاهدان اظهار داشت: عاشورا درس بزرگ و چکيده دين و اسلام ناب است و بايد از قيام اباعبدالله (ع) پيام ايستادگي و ايثار بياموزيم.
نماينده مقام معظم رهبري در امور اهل سنت استانهاي سيستان و بلوچستان و کرمان افزود: در دوره هاي مختلف تاريخي اتفاق هاي مهمي رخ داد و انسان هاي زيادي جان خود را از دست دادند اما هيچ يک مانند قيام سرور و سالار شهيدان ماندگار نشد.
امام جمعه زاهدان بيان کرد: همه ساله دلدادگان امام حسين(ع) با تجمع بيش از 20 ميليوني که در هيچ جاي دنيا سابقه ندارد عشق و ارادت خودشان را به اين امام همام ابراز مي دارند.
نماينده مردم سيستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه کربلا بزرگترين قيام ماندگار تاريخ بشريت است، گفت: حرکت انقلابي امام حسين(ع) با تکيه بر ارزش هاي الهي و ديني ماندگار شد.
** ساري
نماينده ولي فقيه در مازندران و امام جمعه ساري انقلاب اسلامي را تکرار عاشورا دانست و گفت: پيروي از اين فرهنگ متعالي بزرگ ترين عامل مانايي اين انقلاب است.
آيت الله نورالله طبرسي در خطبه هاي نماز جمعه ساري خروج بر حاکميت با توکل به خداوند و امر به معروف و نهي از منکر را از شباهت هاي دو قيام عاشورا و انقلاب اسلامي دانست و افزود : امام خميني (ره) و رهبر معظم انقلاب در مقام فرزند خلف و شاگرد مکتب امام حسين (ع) در مقابله با منافقين و کفار همواره عامل ظفرمندي اين نهضت حسيني بوده اند.
وي با بيان اينکه امام حسين (ع) پيش از واقعه کربلا اعلام فرمودند که خونشان فرامکاني و فرا زماني است و با گذشت زمان توطئه منافقان فراموش نمي شود ، ادامه داد : عاشورا سند پر افتخار عالم بشريت و برتري شيعه نسبت به ساير مذاهب است و دشمنان انقلاب براي کم رنگ کردن اين قيام سترگ تلاش هاي بيهوده اي کرده اند.
**شيراز
امام جمعه شيراز به تشييع پيکر شهيد حججي و حضور با شکوه مردم اشاره کرد و گفت: اين يک تحول ، يک دگرگوني ، يک فراز ، يک بلند شدن و يک اوج گرفتن در زندگي اجتماعي بود که پديدار شد.
آيت الله اسدالله ايماني در خطبه هاي نمازجمعه شيراز با طرح اين پرسش که چه شد يک جوان کمتر از سي سال يک کشور ، منطقه و حتي شخصيت هاي نخبه جهان را تحت تأثير خودش قرار داد ؟ گفت: رهبر معظم انقلاب به اين سئوال جواب گفتند اخلاص ، هر کجا اخلاص باشد آنجا عزت است ، آنجا همه چيز است.
امام جمعه شيراز افزود: عامل دوم نيت پاک ، عامل سوم کار را به موقع انجام دادن ، عامل چهارم جامعه به اين کار نيازمند شدن و نياز داشتن بود که اين عوامل چهارگانه شهيد محسن حججي را حجت بر جامعه قرار داد.
وي همچنين با گراميداشت تاسوعا و عاشورا ي حسيني گفت : تاسوعا و عاشورا وظايفي را به عهده ما مي گذارد که بايد به اين وظايف توجه لازم را داشته باشيم ، تاسوعا و عاشورا مظهر مقاومت و ايستادگي است .
** بجنورد
نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي و امام جمعه بجنورد گفت: عزاداري ها بايد ايمان و معرف مردم را در باره قيام اباعبدالله حسين(ع) و ياران باوفايش آنگونه که بوده ارتقا دهد.
حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي در خطبه هاي آيين سياسي و عبادي نماز جمعه بجنورد اظهار کرد: مداحان در آيين هاي سوگواري حسيني خالصانه عزاداري کنند و مطالي به مداحي ها اضافه نکنند که در اسلام وجود ندارد.
وي افزود: هيچ وقت نبايد وسيله رسيدن به هدف، نامقدس باشد اگر هدف مقدس است بايد وسيله هم مقدس باشد.
امام جمعه بجنورد گفت: عزاداري خوب است اما اگر مداحان دروغ و غلو در آيين هاي سوگواري اباعبدالله حسين(ع) براي گرياندن مردم بگويند به طور قطع گناه بزرگ مرتکب شده اند.
وي با بيان اينکه بايد در عزاداري ها دقت و و سواس بيشتري داشته باشيم، اظهار کرد: به فرموده رهبري، سخنراني ها بايد بگونه اي باشد که مردم را با اهل بيت علاقه مند کند و اين علاقه و محبت را استحکام ببخشد.
** کرمانشاه
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: شهداي جان برکف و غيرتمند انقلاب اسلامي، دفاع مقدس و مدافع حرم، بصيرت عاشورايي و ولايتمداري خود را از حضرت ابوالفضل العباس (ع) الگو گرفته اند.
آيت الله مصطفي علما در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته کرمانشاه، با تسليت فرا رسيدن ايام عزاداري سرور و سالار شهيدان حضرت امام حسين (ع)، اظهار کرد: به فرموده امام راحل (ره) هرچه داريم از محرم و صفر است.
وي با بيان اينکه در شب و روز عاشورا صحنه هاي زيبايي خلق شد، افزود: يکي از اين صحنه ها اعلام وفاداري حضرت عباس (ع) به امام حسين (ع) بود و با شجاعت کم نظير خود درس وفاداري را به جهانيان آموخت.
آيت الله علما خاطرنشان کرد: حضرت سيدالشهدا (ع) امام عصر خود بود و حضرت ابوالفضل (ع) نيز با تبعيت محض و وفاداري مطلق به ايشان، درس ولايتمداري را به ما آموخت.
** قم
خطيب نماز جمعه شهر مقدس قم گفت: برگزاري همه پرسي در کردستان عراق توطئه شوم استکبار جهاني براي ايجاد اسرائيل جديد در قلب کشورهاي اسلامي منطقه و نا امن کردن جهان اسلام است.
آيت الله سيد محمد سعيدي درخطبه هاي اين هفته نماز جمعه قم در مصلاي قدس افزود: هم زمان با درهم پيچيده شدن طومار داعش در کشورهاي اسلامي منطقه، استکبار به رهبري رژيم صهيونيستي و آمريکا به دنبال اجراي توطئه اي قديمي است تا با استقلال کردستان عراق به نام آزادي اقوام، ناامني فراگيري را در منطقه ايجاد کند.
وي بيان کرد: کردهاي شجاع و غيور نبايد اجازه دهند دشمنان به خصوص رژيم صهيونيستي به نام آنان چنين توطئه اي را رقم زند.
وي ادامه داد:همه کشورهاي جهان بخصوص همسايگان عراق بايد باقدرت در برابر اين توطئه شوم ايستادگي کنند چرا که اگر اين آتش افروخته شود دامن همه را خواهد گرفت.
همه پرسي استقلال کردستان عراق با وجود مخالفت هاي بين المللي، منطقه اي و دولت مرکزي اين کشور ، دوشنبه هفته گذشته برگزار شد.
سعيدي در ادامه با اشاره به شروع همزمان سال تحصيلي با ايام محرم گفت: جويندگان علم و دانش بايد کار خود را با نام امام حسين (ع) آغاز کنند و عاشورايي در راه علم قدم بردارند تا آينده کشور ساخته شود.
وي دربخش ديگري از سخنان خود همچنين به شرکت باشکوه مردم درمراسم تشييع پيکر شهيد حججي اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب نيز در مراسم تشييع اين شهيد حضور پيدا کردند و او را از رويش هاي انقلاب دانستند که حجت خداوند براي نسل امروز است.
** خرم آباد
نماينده ولي فقيه در لرستان گفت: فجايعي که امروز توسط داعش در منطقه به وقوع مي پيوندد چيزي جز جنايات لشکر يزيد را در ذهن مسلمانان تداعي نمي کند.
آيت الله سيد احمد ميرعمادي در خطبه هاي نماز عبادي سياسي جمعه در مصلي الغدير شهرستان خرم آباد٬ با تاکيد بر اهميت عبرت آموزي از نهضت عاشورا اظهار کرد: مهمترين درسي که مي شود از واقعه کربلا آموخت٬ درس صبر و مقاومت و زير بار ظلم و زور نرفتن است.
به گفته وي نداي هيهات من الذله امام حسين(ع) تا روز قيامت چراغ روشني بخش راه مسلمانان و آزادگان در سراسر جهان خواهد بود و نمونه بارز عمل کردن واقعي به اين پيام٬ شهيد محسن حججي بود.
آيت الله ميرعمادي گفت: شهيد حججي سمبل صلابت٬ مقاومت و ايستادگي در برابر دشمن است که توانست جلوه اي کوچک از عظمت امام حسين(ع) را با شهادت خود به جهان نشان دهد.
** اراک
نماينده ولي فقيه در استان مرکزي گفت: توطئه جداسازي اقليم کردستان عراق بدعتي ننگين و خطر بزرگ براي منطقه خاورميانه محسوب مي شود.
توطئه جداسازي اقليم کردستان عراق خطري در منطقه خاورميانه است
آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي در خطبه هاي نمازجمعه در اراک افزود: اين توطئه با حمايت دولت آل سعود و به درخواست رژيم صهيونيستي در حال عملياتي شدن است و در راستاي اين اقدام مخالفت مجامع بين المللي نيز وجود دارد.
وي اظهار کرد: همه پرسي اقليم کردستان عراق هم بر خلاف قانون اساسي اين کشور و دولت مرکزي آن و مغاير با خواست کشورهاي همسايه است.
امام جمعه اراک گفت: آثار مخرب اين دسيسه کشورهاي ترکيه، ايران و سوريه را درگير خواهد کرد بنابراين سران منطقه خاورميانه بايد بکوشند اين بدعت ننگين، شکل نگيرد.
آيت الله دري نجف آبادي، در بخش ديگري از سخنانش اظهار کرد: شهادت محسن حججي به دست داعش به عظمت عزاداري هاي محرم افزوده است و اين شهيد والا مقام با شهادتش پيام بزرگي به جا گذاشت و مردم نيز با حضور گسترده در آيين تشييع وي نشان دادند ولايتمدار و بصير هستند.
** سنندج
امام جمعه سنندج با بيان اينکه ايام محرم سالروز شهادت عزيزترين فرزند پيامبر(ص) است، گفت: واقعه کربلا و مصيبت عاشورا هيچگاه از يادها و اذهان مسلمانان فراموش نخواهد شد و براي همگان پند آموز است.
ماموستا عبدالرحمن خدايي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته سنندج ضمن تسليت فرا رسيدن ايام سوگواري امام حسين(ع) اظهار کرد: هر انسان آزاده و بيداري از واقعه عاشورا اندوهگين مي شود چرا که فرزند پيامبر (ص) در مظلومانه ترين شرايط به شهادت رسيد.
وي امام حسين (ع) را الگويي بزرگ براي همه مسلمانان و انسان هاي آزاده و با ايمان خواند و افزود: را، روش و منش امام حسين (ع) براي هميشه تاريخ ماندگار و چراغ راه هدايت جامعه اسلامي است.
ماموستا خدايي با بيان اينکه واقعه کربلا دل هر انسان آزاده و دوستدار خاندان نبوت را به درد مي آورد، تاکيد کرد: هر کس پيامبر (ص) را دوست دارد بايد فرزندان ايشان را نيز دوست داشته باشد.
** کرج
نماينده ولي فقيه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به تحولات منطقه خاورميانه گفت: پيروزي هاي جبهه مقاومت در عراق و سوريه در برابرتکفيري ها سبب نگراني آمريکا و صهيونيست ها شده است.
پيروزي هاي جبهه مقاومت سبب نگراني آمريکا و صهيونيست ها شده است
آيت الله سيد محمد مهدي حسيني همداني در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه کرج افزود: براين اساس آمريکا و رژيم اشغالگر قدس درپي ايجاد يک جبهه جديد در منطقه هستند.
وي از سران کردستان عراق خواست، بزاري براي رژيم کودک کش اسراييل غاصب و آمريکا نشوند.
وي با اشاره به برگزاري همه پرسي در کردستان عراق افزود:پيروزي هاي اخير حزب الله در برابر داعش سبب شد تا رژيم اشغالگر صهيونيست به فکر باز کردن جبهه جديدي در منطقه براي دستيابي به اهداف پليدش باشد.
حسيني همداني افزود:کشورهاي اروپايي بدانند که اگر از هم اکنون چاره انديشي نکنند همانگونه که داعش به اروپا بازگشت منتظر مشکلات ديگر باشند.
نماينده ولي فقيه در استان البرز در بخش ديگري از سخنان خود به شهادت شهيد محسن حججي اشاره کرد و گفت: شهادت اين شهيد گرانقدر و حضور گسترده مردم در مراسم تشييع وي رويش تازه انقلاب و ارزش هاي ديني شد .
** زنجان
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان گفت: حکومت باطل مهم ترين منکر جامعه و حکومت حق نيز به عنوان مهم ترين معروف است.
حجت الاسلام علي خاتمي، در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته زنجان با بيان اينکه حکومت حق اصلي ترين مساله است، به هدف و فلسفه قيام عاشورا اشاره کرد و افزود: امام حسين (ع) اعتقادات و عقايد خود را به عنوان تابلو ماندگار در مقابل بشريت آن زمان، آينده و تاريخ قرار داده است.
وي با تاکيد براينکه حضرت سيدالشهدا(ع) به درستي دشمن خود را مي شناخت و خوب مي دانست که آنان به هيچ اصل و اصول اخلاقي پايبند نيستند و به راحتي تهمت و افترا مي زنند، اظهار کرد: امام حسين (ع) به همين خاطر براي پيشگيري از مسائل اعتقادات خود را در معرض قضاوت فکر و انديشه مردم قرار داد.
حجت الاسلام خاتمي به آثار و تبعات تبليغات مسموم دشمنان اشاره کرد و افزود: گاهي تبليغات مسموم و منفي آنقدر خطرناک هستند که حتي نور زهرا (ع) نيز براي دفاع از خود مجبور مي شود بگويد من هم مسلمانم، نماز مي خوانم و به الله، نبوت، پيامبر و بهشت و جهنم، معتقد هستم.
** مشهد
امام جمعه مشهد گفت: تشييع باشکوه شهيد حججي نشان داد همچنان ذائقه مردم شهادت مي باشد و علاقه آنان به انقلاب و نظام اسلامي مستحکم و استوار است.
آيت الله سيد احمد علم الهدي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: تشييع اين شهيد سرافراز اسلام بي نظير بود. از ابتداي انقلاب تاکنون جز تشييع پيکر مطهر امام راحل چنين تشييع با عظمتي برگزار نشده بود. استقبال و حضور مردم به حدي بود که واشنگتن پست رسانه آمريکايي اعلام کرد تشييع رزمنده ايراني نه تشييع شهيد بلکه يک نماد و الگو بود و جريانهاي استکباري هم از اين مراسم متحير شدند.
وي ادامه داد: در برابر کساني که مي گويند مردم ذائقه ديني ندارند و روحيه تجمل پرستي، رفاه طلبي و خوش گذراني يافته اند اين تشييع ثابت کرد هنوز ذائقه مردم در اين کشور انقلاب، شهادت و دين است. نياز جامعه به اين نوع شهادت در آن بود که به جهانيان اعلام کنيم هنوز ذائقه شهادت به صورت گسترده در اين ملت وجود دارد.
نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي گفت: بر خلاف عده اي که در کشور تحليل مي کننده سفره انقلاب و دين جمع شده و ملتي مادي داريم که بايد رفاه آنان را تامين کنيم و ديگر به انقلاب و دين و شهادت کار نداشته باشيم، اينگونه نيست و اينان جامعه و مردم را نشناخته اند. اين افراد به صرف اينکه با يک مشت عناصر ولنگار و خوشگذران مرتبط هستند تصور مي کنند همه جامعه عناصر بي بندو بار خيابانها و يا يک سلسله عناصر رفاه طلب و ماده پرست هستند که فقط به دنبال مکيدن خون ضعفا و بيچاره ها مي باشند اما اين جامعه ما نيست.
وي افزود: تشييع جنازه شهيد حججي ثابت کرد گرايش شهادت طلبي بسيار قوي است و اين مردم مستحکم در پشت انقلاب و نظام ايستاده اند.
** شهرکرد
نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد گفت: گروه تکفيري داعش بداند هزاران توطئه او در گذشته از سوي مسلمانان خنثي و آنچه قوي تر مي شود مقاومت اسلامي ملت ايران است و هيچ ترسي به اين مقاومت وارد نشده است.
حجت الاسلام محمدعلي نکونام در خطبه هاي نمازجمعه شهرکرد اظهار کرد: ملت هاي مسلمان به خصوص ايران استوارتر از گذشته در مقابل داعش و استکبار جنايتکار ايستادگي مي کنند و مقابله با استکبار و دشمنان اسلام به شهدايي چون محسن حججي نياز است.
به گفته وي، جهاد مستمر تا شهادت، اخلاص، عبادت، ايمان قوي و روحيه ناآرام در برابر حوادث دنيا از خصوصيات منحصربه فرد شهيد حججي بود که او را ماندگار کرد.
امام جمعه شهرکرد تصريح کرد: ارزش ها و دستاوردهاي دوران دفاع مقدس برگرفته از نهضت کربلاست.
** بوشهر
آيت الله غلامعلي صفايي بوشهري در خطبه هاي نماز جمعه بوشهر افزود: تجزيه، قطعه قطعه کردن، در مقابل هم قراردادن، تضعيف قدرت منطقه اي خاورميانه و ايجاد داعشي رسمي براي تشنج وهرج و مرج از هدفهاي طرح خودمختاري کردستان است.
وي ادامه داد: آمريکا و اروپا با اقدامهاي جنايتکارانه خود همواره به دنبال چپاول و استعمارگري هستند و سابقه اي ننگين در تاريخ بشريت دارند و هيچگاه قدمي براي تعالي بشريت برنمي دارند.
خطيب جمعه بوشهر گفت: اعتماد به اين خائنان اعتماد و تکيه به جنايت است به همين دليل رهبر معظم انقلاب همواره اعتماد نکردن به استکبار جهاني و انگليس را مورد تاکيد قرار مي دهند و مذاکره با آنان را بدون ارزش مي دانند.
** اردبيل
امام جمعه موقت اردبيل گفت: راي گيري استقلال در اقليم کردستان عراق ورواج ملي گرايي افراطي در منطقه دسيسه دشمنان اسلام مي باشد.
حجت الاسلام محمد علي فروغي در خطبه هاي نماز جمعه اردبيل افزود: دشمن مي خواهد با ايجاد کشورهاي کوچک در خاورميانه زمينه هاي حضور استثماري خود در منطقه را بيشتر از گذشته فراهم کند.
وي بيان کرد: تحرکات اخير در اقليم کردستان عراق در راستاي عملي کردن طرح خاورميانه جديد است که آمريکايي ها سال ها پيش آن را طرح کردند.
او تاکيد کرد: که آمريکا و رژيم صهيونيستي در پشت ماجراي راي گيري در اقليم کردستان عراق مي باشند اما مردم منطقه نخواهند گذاشت دسيسه آنها شکل عملي به خود بگيرد.
فروغي با اشاره به تشييع باشکوه پيکر شهيد مدافع حرم حججي گفت: وقي خدا کسي را عزيز مي کند تمام دنيا در برابرش سر به تعظيم فرود مي آورد.
** اصفهان
نماينده ولي فقيه در استان اصفهان گفت: دست آمريکا و رژيم صهيونيستي در همه پرسي اقليم کردستان عراق مشهود است زيرا آنها به دنبال ايجاد مکمل و همراهي براي رژيم اشغالگر قدس در اين قسمت هستند.
آيت الله سيد يوسف طباطبايي نژاد در نماز جمعه اين هفته که در مصلاي امام خميني (ره) شهر اصفهان برگزار شد، گفت: متاسفانه کردهاي عراق نيز به نقش صهيونيسم و آمريکا در ايجاد تفرقه و اختلاف در منطقه توجهي ندارند.
وي ادامه داد: آمريکا و رژيم صهيونيستي وقتي ديدند که از طريق داعش نمي توانند کاري از پيش برند و به اميد خدا تا 2 ماه ديگر بساط داعش برچيده خواهد شد، به دنبال ايجاد مشکل ديگري در منطقه هستند.
نماينده ولي فقيه در استان اصفهان تصريح کرد: کشورهاي اروپايي نيز بدانند همانگونه که داعش براي آنها مشکل آفرين شد، حمايت از کردهاي عراق نيز براي آنها مشکل آفرين خوهد شد.
وي ادامه داد: مخالفت کشورهاي منطقه و حتي مخالفت ظاهري سازمان ملل نيز به واسطه خطري است که ممکن است براي هر کشوري داشته باشد.
در حال تکميل ...
تهرام/ 1200/ تنظيم و انتشاردهنده: علي شريفي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۹۵۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین جلسه کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۳ با حضور، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار فرجی پور جانشین و معاونین قرارگاه سایبری کشور، سعید رحیمی معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات این سازمان و معاونین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرکل حوزه وزارتی، روسای سازمان‌ها، شرکت‌های تابعه و اپراتور‌های تلفن همراه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار جلالی به تحلیل جامعی از عملیات افتخارآمیز نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تحرکات ددمنشانه رژیم صهیونیستی و نتایج و آثار راهبردی این عملیات در تغییر معادلات نظامی منطقه پرداخت.

وی در ادامه با توجه به ماهیت کارکردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به تبیین تهدیدات متصور در این حوزه و ضرورت انجام اقدامات برای افرایش پایداری و تاب آوری زیرساخت‌های این حوزه پرداخت.

در ادامه گزارشی از اقدامات پدافند غیرعامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی مسئولان وزارت ارتباطات ارائه شد.

بررسی آخرین وضعیت و پیش‌بینی تهدیدات و اجرای اقدامات فوری برای امن‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و ارتباطات حداقلی در زمان بحران، اتخاذ تدابیر لازم برای ارتقای امنیت و صیانت از مراکز، حوضچه‌ها و خطوط ارتباطی مهم، اجرای طرح نظارت هوشمند و تصویری و ضرورت انجام اقدامات فوری و اولویت‌دار برای ارتقا امنیت سکوها، خدمات‌رسان‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی و برگزاری مستمر رزمایش‌ها به ویژه رزمایش‌های شبکه ملی اطلاعات از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت(ع)
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند