Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم با شکوه آبروی محله گرامی داشت سردار شهید ناصرالدین امیدی عابد و شهدای دهستان بقراطی در روستای بابانظر زادگاه شهید امیدی عابد برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح رزن،این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم در زادگاه این شهید تاثیر گذار در روند پیروزی انقلاب اسلامی و با سخنرانی یکی از همراهان شهید امیدی عابد در پادگان لویزان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر سرتیپ غلامحسین دربندی از همرزمان شهید صیاد شیرازی و همراهان شهید امیدی عابد در این برنامه با شکوه به بیان و تشریح مسائل مهم دفاع مقدس و توانایی های دشمن بعثی پرداخت.

برای آشنایی مردم عزیز با اقدام مهم و تاثیر گذار این شهید بزرگ در راستای پیروزی انقلاب اسلامی مختصری از اتفاقاتی که شهید امیدی عابد در ان به شهادت رسید در ادامه می آید:

شهید ناصرالدین امیدی عابد

نام: شهید ناصرالدین امیدی عابد

نام پدر:امیرعلی

محل ولادت: همدان- شهرستان رزن- روستای بابانظر

تاریخ ولادت:1338

محل شهادت: پادگان لویزان

تاریخ شهادت: 20/09/1357

نحوه شهادت: درگیری مسلحانه با عوامل رژیم طاغوت

مدت عمر: 19سال

محل دفن: بهشت زهرا تهران- قطعه39- ردیف 79- شماره 8

ماجرای حمله شجاعانه به پادگان لویزان در عاشورای سال 57:

در روز عاشورای حسینی،یک درجه دار به نام اسماعیل سلامت بخش و سرباز وظیفه ناصرالدین امیدی عابد که قبلا طرح حمله به پادگان لویزان را ریخته بودند و منتظر فرصت مناسبی بودند،در ساعت 12 ظهر طرح خود را به اجرا گذاشتند.

با سلاحهای آماده خود،از در غربی وارد سالن ناهارخوری پادگان لویزان شدند و عده ی زیادی از افسران و افراد نظامی،امرای ارتش و درجه داران پادگان را مورد تیرباران قرار دادند و در آن روز این دو سرباز به دست و گلوله ی سربازان رژیم شاه به مقام رفیع شهادت نائل شدند.

فرازی از وصیت نامه شهید:

حضور محترم پدر گرامی آقای امیرعلی امیدی عابد برسد،ملاحظه فرمایند.پدر جان،من جان خودم را در راه اسلام و قرآن داده و بیش از این نتوانستم خود را کنترل کنم.ماچند نفر،قصد کشتن چند نفر از افسران گارد را داریم.ما پیروز می شویم.ولی ممکن است کشته شویم و خواهش میکنم ناراحت نباشید،چون باید خیلی خوشحال باشید که پسرتان در این راه کشته شد.البته این نامه را وقت نداشتم بنویسم.اصل مطلب را به هادی گفته ام. باری پدر جان اول خودتان و بعد مادرم و خویشان،یک به یک حلالی بنده را بخواهید.

من در روز عاشورا بعدازظهر ساعت 1 جنگ میکنم.

ناصرالدین امیدی عابد بابانظری

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۹۶۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت شهری شانس گرفته شده از مردم برای دوچرخه ها را دوباره به آنها برگرداند

به گزارش «نماینده»، سید جعفر تشکری هاشمی در دویست و سی و دومین جلسه شورای شهر تهران و پس از ارائه گزارش محله گردی توسط امانی و با اشاره به وضعیت دوچرخه های رها شده در محله جوادیه، گفت: اینکه شهروندان به چه شکل و به چه نحوه‌ای از دوچرخه‌ها استفاده ‌کنند به انتخاب مردم خواهد بود، مهم این است که دوچرخه‌هایی که سرمایه این شهر بودند و اکنون بدون هیچ دلیل منطقی محو شده‌اند و صدها و هزاران میلیارد تومان از اموال این شهر درحال از بین رفتن است را احیاء کنیم.

وی تأکید کرد: مدیریت شهری باید شانس گرفته شده از مردم را دوباره به آنها برگرداند ، به راحتی می‌توان از این دوچرخه‌ها در خیابان‌ها یا حد فاصل مراکز آموزشی و تجاری تا ایستگاههای حمل و نقل عمومی استفاده کرد؛ اما متاسفانه در حالی که این امکانات وجود دارد مردم را محروم کرده‌ایم و حقشان را از آنها سلب کرده‌ایم.

تشکری هاشمی با اشاره به برگزاری مناقصه برای ساماندهی وضعیت دوچرخه ها گفت: گویا چندین مرتبه مناقصه برگزار و برنده نیز مشخص شده؛ اما با گرفتاری در یک سیکل معیوب اداری کار متوقف شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تقاضای من این است که اجازه دهند مردم شهر از امکان دوچرخه سواری استفاده کنند و بارها انجمن‌هایی که مرتبط با دوچرخه هستند به کمیسیون مراجعه کرده‌ و از ما خواستند که مانع استفاده از دوچرخه نباشیم.

وی افزود اخیرا با مدیرعامل محترم سازمان ترافیک جلسه ای در همین خصوص داشتیم که قول دادند در اسرع وقت موانع را مرتفع نمایند.

وی با اشاره به پروژه در حال تکمیل اتصال بزرگراه شهید نواب به بزرگراه شهید تندگویان گفت: آنطور که متوجه شده‌ایم این پروژه مانع دسترسی به محله جوادیه خواهد شد و مشکلاتی را برای اهالی منطقه ایجاد می‌کند باید هرچه سریعتر جلساتی برگزار شود تا مشکلی برای ساکنین ایجاد نشود و اگر قرار است کاری برای مردم انجام دهیم مشکلی برای آنها ایجاد نکنیم و با افتتاح این پروژه زحمتی برای مردم ایجاد نکنیم.

دیگر خبرها

  • در «اندرونی»؛ از جمع گرم حرمسرا تا عکس اینستاگرامی فخرالتاج!
  • مدیریت شهری شانس گرفته شده از مردم برای دوچرخه ها را دوباره به آنها برگرداند
  • ۱۲۰۰ وصیت نامه شهدای استان سمنان چاپ شده است
  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • ببینید | پیام ویژه سردار حاجی‌زاده خطاب به مردم
  • هدیه ویژه فرمانده سپاه تهران به فرمانده کل ارتش
  • ۳۰ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی در همدان برگزار می‌شود
  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • طرح پیشنهادی تعیین وضعیت اراضی پادگان جی به کمیسیون ماده پنج ارسال شد