Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه استان مرکزی در خطبه های نماز جمعه این هفته با محکوم کردن مسئله همه پرسی کردستان عراق، این ماجرا را به ضرر مردم عراق و به نفع اسرائیل، آمریکا و انگلیس دانستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به دیار آفتاب؛ خطیبان جمعه استان مرکزی با تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، بر اهمیت نماز اول وقت تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ائمه جمعه استان مرکزی در خطبه های نماز جمعه این هفته با محکوم کردن مسئله همه پرسی کردستان عراق، این ماجرا را به ضرر مردم عراق و به نفع اسرائیل، آمریکا و انگلیس دانستند.

امامان جمعه استان تجزیه طلبی کردستان را عاملی برای ایجاد درگیری های نژادی در منطقه و اقدامی خلاف قوانین بین المللی عنوان کردند.

در ادامه مشروح بیانات ائمه جمعه استان مرکزی را می خوانید.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق بدعتی شوم در جهت اهداف اسرائیل/حضور در مراسم‌ عزاداری‌ حسینی، صحنه‌ای از قدرت اسلامی

به گزارش دیار آفتاب؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان اراک ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی گفت: هدف امام حسین(ع) احیای حق بود و به همین خاطر سالار شهیدان پیروز میدان تقوی است.

وی افزود: اگر در هر کاری تقوی ملاک باشد به طور قطع پیروزی حاصل می‌شود. ماه‌های محرم و صفر کلاس تقوی و عشق به محمد و آل محمد(ص) است و ما هر چه خود را به اهل بیت(ع) نزدیک‌تر کنیم به عالم نور و تقوا خود را نزدیک کرده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: اسلام و تشییع دین عقلانیت است. در همه کارها اساس بر عقل و اخلاص و معرفت و صفا است همه سعی کنیم در مراسم عزاداری‌ها، هیئات، مداحی‌ها و سخنرانی موازین شرعی، اخلاق اسلامی رعایت شود.

مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی، صحنه‌ای برای نمایش قدرت ملی و اسلامی

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه عزاداری‌ها باید به معنای واقعی عزاداری شرعی، اخلاقی و براساس آداب دینی و شرعی باشد، گفت: از کارهایی که باعث سوء استفاده دشمنان و خرافه نشان دادن مذهب می‌شود بپرهیزیم، مکتب امام حسین(ع) عالی‌ترین مکتب‌ها و عالی‌ترین جلوه‌ها است. حضور یکپارچه در مراسمات عزاداری بسیار مهم است در حقیقت با حضور خود قدرت ملی و اسلامی را به رخ جهانیان می‌کشیم.

وی بر اقامه نماز اول وقت تاکید کرد و گفت: فراموش نکنیم که هدف اصلی نهضت امام حسین(ع) چه بود؟ شعار و شعور دینی، انقلابی و وفاداری خود را به امام حسین(ع) با اقامه نماز اول وقت به نمایش بگذاریم.

امام جمعه اراک تصریح کرد: حضور عزادارن حسینی در مراسم‌های تاسوعا و عاشورا به مانند اربعین، پیام قدرت اسلام را به جهان مخابره می‌کند. امیدواریم که امسال هم مراسم عزاداری امام حسین(ع) شور و شعور بیشتری داشته باشد و به واسطه همزمانی این ایام با مراسم تشییع شهید مدافع حرم شهید حججی بر میزان عشق به امام حسین(ع)، حضور مردم و عظمت انقلاب و شهادت در راه خدا و آمادگی جوانان غیرتمند برای فداکاری بیافزاید.

شهید حججی حجت خداوند در مقابل چشم همگان شد

آیت‌الله دری نجف‌آبادی به شهادت شهید حججی اشاره کرد و گفت: داعشی‌ها تصور کردند که پیروز میدان هستند ولی در نظام عالم دیدیم که این شهید چه غوغایی در جهان به پا کرد و دل‌های بسیاری را مجذوب خود کرد.

وی افزود: شهید حججی حجت جدیدی بر همه به ویژه جوانان غیرتمند ما شد. این شهید والامقام با مقاومت و شهادت خویش باعث شادمانی ملت ما و شادمانی امام زمان(عج) شد و شهید شاخص و حجت برای ما شد.

همه پرسی اقلیم کردستان در جهت اهداف اسرائیل است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به همه پرسی اقلیم کردستان عراق گفت: توطئه‌ همه پرسی اقلیم کردستان عراق از مدت‌ها قبل در منطقه از سوی دشمنان دنبال می‌شد و سعی کردند در روزهای اخیر آن را اجرایی کنند که این توطئه برخلاف قانون اساسی و برخلاف نظر مجلس ملی عراق، برخلاف دستورات دادستانی و دولت مرکزی است و اقدامی نامشروع است.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی این اقدام را بدعت پی ننگین برشمرد و گفت: از دولت عراق و مراجع عالیقدر و مجامع بین‌المللی می‌خواهیم که اجازه ندهند این بدعت شوم که خطری برای منطقه و در جهت خواست اسرائیل جنایتکار و با پول‌های آل‌سعود است در منطقه پا بگیرد. این توطئه این برخلاف مصالح منطقه و امت اسلام است.

۲۵ میلیارد تومان از معوقات کارگران هپکو و آذرآب واریز شد/همه باید در کار و تولید نقش داشته باشیم

وی به مشکلات دو واحد تولیدی آذراب و هپکو اشاره کرد و گفت: مشکلات و اعتراضات کارگری که در هفته‌های اخیر شاهد آن بودیم خوشبختانه با پیگیری‌های مسئولان، روز گذشته رفع شد و حدود ۲۵ میلیارد تومان از خزانه دولت به حساب کارگران واریز شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: ما و مسئولان استان نظرمان بر این بود که این دو واحد صنعتی بایستی سرپا بایستند و تبدیل به زمین و اوراق نشوند. گرفتار آینده آونگان نشوند. امیدواریم از روز دوشنبه هم کارگران با جدیت وارد میدان کار و تلاش شوند.

وی خاطرنشان کرد: اعتراضات و مشکلاتی که در هفته گذشته صورت گرفت در شأن مردم اراک و کارگران این واحدهای تولیدی نبود؛ هرچند ضعف‌هایی وجود دارد ولی همه باید در کار و تولید نقش داشته باشیم و اگر می‌خواهیم چرخ این واحدها بچرخد احتیاج به کار و تلاش مضاعف دارد.

امام جمعه دلیجان:

شهید حججی نماد مقاومت و عزت عاشوایی جوان ایرانی در برابر ظلم است

به گزارش دیار آفتاب؛به نقل از پیام دلیجان؛ حجت الاسلام محمد تقی کرامتی امام جمعه دلیجان در خطبه های این هفته نماز جمعه دلیجان امر به معروف و نهی از منکر را پیام مهم قیام امام حسین (ع) عنوان کرد و گفت: درس اصلی مکتب عاشورا این بود که زیر بار ظلم و ستم طاغوتیان نرویم.

کرامتی به جایگاه ویژه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و افزود: در صورتی که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مورد بی توجهی قرار گیرد سایر فروعات دین هم در خطر قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه اقامه نماز یکی دیگر از اهدافی بود که امام حسین(ع) و یاران ایشان برای آن تا پای جان جنگیدند و شهید شدند اظهار کرد: هیات های مذهبی باید به این موضوع توجه داشته باشند و نمازها را در اول وقت اقامه کنند.

امام جمعه دلیجان بیان کرد: امسال نماز ظهر عاشورا برای اولین بار به صورت باشکوه در مقابل مسجد جامع دلیجان برگزار خواهد شد و امیدد است این اقدام در سال های بعد هم تداوم داشته باشد.

کرامتی به تشییع با شکوه شهید حججی در شهرهای مشهد، تهران و اصفهان اشاره کرد و گفت: حضور پرشور ملت ایران در تشییع شهید حججی نماد قدردانی از شهدا است.

امام جمعه دلیجان اضافه کرد: حضور میلیونی مردم در تشییع شهید حججی نشان داد که مردم در مبارزه با دشمنان خسته نشده اند و راه شهدا را ادامه خواهند داد.

وی شهید حججی را نماد مقاومت و عزت عاشوایی جوان ایرانی در برابر ظلم عنوان کرد و افزود: شهید حججی نشان داد که برای دفاع از اسلام و کشور معطوف به مرزهای جغرافیایی نمی شود.

امام جمعه دلیجان با اشاره به مسئله همه پرسی کردستان عراق خاطرنشان کرد: علیرغم مخالفت کشورها این همه پرسی برگزار شد، در حالی که این حرکت به نفع مردم عراق نیست و جز ضرر و زیان چیزی عاید مردم نمی شود.

امام جمعه آشتیان:

همه پرسی کردستان تکه ای از پازل طرح خاورمیانه جدید از سوی استعمار است

به گزارش دیار آفتاب؛ به گزارش سفیرآشتیان؛ حجت الاسلام غلامرضا نیشابوری امام جمعه آشتیان در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: امام حسین(ع) سبک زندگی عزت مندانه را به انسان ها آموخت، ارزشهایی که امام حسین(ع) از خود بجای گذاشت، فرا تاریخی است و برای تمام ملتها سرمشق زندگی و مبارزه است.

وی افزود: در راس آرمان های امام حسین(ع) یاد خدا، رضایت خداوند و فداکاری در راه خداوند است، اولیای خدا و مومنین واقعی برای خود هیچ شان و جایگاهی در مقابل خداوند قائل نیستند.

شرط سربازی در رکاب امام زمان(عج) فداکاری و آمادگی در راه خداوند است

نیشابوری اظهار کرد: شرط سربازی در رکاب امام زمان(عج) فداکاری و آمادگی برای گذشت در راه خداوند از همه چیز است لذا در دعای عهد همواره توفیق شهادت در رکاب امام زمان(عج) را از خداوند طلب می کنیم.

امام سجاد(ع) یاد شهدای کربلا را زنده نگه داشت

امام جمعه آشتیان با اشاره به شهادت امام زین العابدین(ع) گفت: امام سجاد(ع) با گریه و دعا چهل سال یاد و خاطره شهدای کربلا را زنده نگه داشتند و اجازه ندادند یاد شهدا به فراموشی سپرده شود، کتاب صحیفه سجادیه گنجینه ارزشمندی از آن حضرت است که ما از آن غفلت داریم.

وی با تقدیر و تشکر از ایثار و فداکاری آزادگان دفاع مقدس گفت: انقلاب اسلامی دستاورد مبارزات مردمی است که از جان و مال و زندگی خود گذشتند و آزادگان سهم مهمی در دفاع مقدس دارند.

اسرای جنگ تحمیلی، اسارت را به دانشگاه تبدیل کردند

نیشابوری افزود: اسرای ما مانند اسرای کربلا، دشمن را رسوا کردند، آن ها با تحمل سختی های اسارت و روحیه بالا صلابت خود را به رخ دشمنان کشیدند، آزادگان ما اسارت را تبدیل به دانشگاه کردند و انواع دانش ها و مهارتها را یاد گرفتند، آزادگان انسانهای مجاهد و وفادار به ولایت هستند.

امام جمعه آشتیان با اشاره به تشییع جنازه مطهر شهید حججی گفت: تشییع جنازه این شهید با حضور رهبر معظم انقلاب حال و هوای دیگری به خود گرفت، مقام رهبری چهار علت اخلاص، نیت پاک، حرکت به موقع را دلیل برجسته شدن این شهید دانست.

وی با اشاره به نطق وقیحانه و ابلهانه ترامپ در سازمان ملل گفت: ترامپ چهره ای خشونت طلب و جنگ افروز از آمریکا به دنیا نشان داد ما اگر میلیاردها هزینه می کردیم نمی توانستیم چهره واقعی آمریکا را این طور به دنیا نشان دهیم، ملت ما یکبار دیگر چهره واقعی آمریکا را شناخت.

عصبانیت ترامپ ناشی از شکست سیاسی در منطقه خاورمیانه است

نیشابوری ادامه داد: چهره ای که ترامپ از آمریکا نشان داد همان چهره ای است که آمریکا در ۴۰ سال گذشته داشته است و آن را مخفی می کرد، عصبانیت ترامپ از شکست سیاسی آمریکا در عراق، سوریه، افغانستان و یمن است.

امام جمعه آشتیان اظهار کرد: هدف آمریکایی ها امتیازگیری از ایران است آن ها می خواهند با فشار آوردن باب مذاکره را باز کنند. مسئولین ایرانی هرگز مذاکره نخواهند کرد.

وی از مواضع انقلابی و عزت مندانه رئیس جمهور ایران تشکر کرد و گفت: مردم انتظار دارند رئیس جمهوری همواره این گونه مواضع انقلابی و شجاعانه بگیرد.

پشت پرده همه پرسی کردستان عراق، رژیم صهیونیستی و شیطان بزرگ آمریکا است

نیشابوری با همه پرسی در اقلیم کردستان عراق گفت: این حرکت علاوه بر اشکالات قانونی باعث تجزیه کشورها می شود، پشت پرده این همه پرسی رژیم صهیونیستی و شیطان بزرگ آمریکاست.

امام جمعه آشتیان بیان کرد: هدف از این طرح نا امن کردن کل منطقه است، طرح تکه تکه کردن کشورها در دستور کار بیگانگان در منطقه خاورمیانه است، هدف از این طرح تضعیف مقاومت و تقویت حضور اسرائیل در منطقه است.

وی خاطر نشان کرد: این طرح در راستای طرح خاورمیانه بزرگ آمریکا و موجب بی ثباتی این منطقه است، همه پرسی در اقلیم کردستان خودزنی و خودکشی سیاسی است و دولت های منطقه بویژه دولت مرکزی عراق زیر بار نخواهند رفت.

امام جمعه ساوه:

حمایت آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی از تجزیه طلبی کردستان عراق خلاف قوانین بین المللی است

به گزارش دیار آفتاب؛به نقل از نارخبر، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی، امام جمعه ساوه در خطبه نمازجمعه این شهر گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید بر معرفی اسلام ناب دارند و مهمترین شاخصه های اسلام ناب، رهبری الهی و ظلم ستیزی است.

وی با بیان اینکه اسلام مخالف ظالم و طرفدار مظلوم است، افزود: باید اسلام ناب را معرفی کنیم و اسلام خنثی و لیبرال را افشا کنیم.

حسینی با اشاره به جنایات میانمار بیان کرد: کشتار مسلمانان میانمار یک کابوس حقوق بشری است، آیا نباید مسلمانان فریاد حسینی بکشند و اقدامی شایسته برای نجات آنها کنند؟

وی ادامه داد: انسان های باتقوا شرافت و کرامت اخلاقی خود را زیر پا نمی گذارند.

خطیب نماز جمعه ساوه با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضای مجلس خبرگان اظهار کرد: ایشان همه را به اقامه دین دعوت کردند که از وظایف انبیاء بزرگ الهی بوده است.

حسینی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر مغالطه در بهشت اجباری تصریح کرد: کسی مردم را به اجبار به دین وارد نمی کند، اما به این بهانه نباید همه چیز را رها و افسارگسیختگی را ترویج کرد.

وی ادامه داد: یکی از فلسفه های حکومت اسلامی اجرای شریعت الهی، امر به معروف و نهی از منکر و زنده کردن یاد خدا است.

امام جمعه ساوه گفت: وظیفه حکومت اسلامی هموار ساختن، تشویق و ترغیب به فضایل اخلاقی و بهشتی شدن و جلوگیری از فساد و تباهی اخلاقی جامعه است.

وی افزود: طبق قانون اساسی امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی مسئولان است.

حسینی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب بر انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن حوزه های علمیه تاکید دارند.

طبق قوانین بین المللی هیچ کشوری حق حمایت از تجزیه طلبی ندارد

این کارشناس حقوق بین الملل گفت: طبق قوانین بین المللی هیچ کشوری حق حمایت از تجزیه طلبی ندارد ولی آمریکایی ها با تزویر این اقدام را انجام می دهند.

وی با اشاره به حمایت تنها سه کشور آمریکا، انگلیس و اسراییل از تجزیه طلبی افزود: آقای بارزانی طرح اسراییلی را اجرا می کند، دشمنان پس از شکست داعش به دنبال تنش سازی دیگر در همسایگی ایران هستند.

امام جمعه ساوه بیان کرد: همه کشورهای سازمان ملل، شورای امنیت و کشورهای منطقه این اقدام را محکوم کردند چراکه این حرکت، خلاف قانون عراق است و حتی خود ترکمن ها و اعراب این منطقه انتخابات را تحریم کردند.

وی برخی سخنان حامیان تجزیه طلبی و فتنه انگیزی را ابلهانه یا خیانت دانست و افزود: تمامی کشورها جز این سه کشور مخالفت خود را با این تجزیه اعلام کردند ولی بعضی اساتید فتنه به حمایت از این تجزیه طلبی قلم زدند. این روسیاهی و خیانت به ایران فراموش نمی شود.

حسینی تاکید کرد: در ایران اسلامی همه اقوام با اتحاد و مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می کنند و حفظ تمامیت ارضی همسایگان در همین راستا و سیاست صلح آمیز ایران است.

مسئولان ساوه اختلافات را کنار گذاشته و برای ساوه تلاش می کنند

امام جمعه ساوه با تشکر از مردمی که نگران اختلافات اخیر بین مسئولان شهرستان شده بودند، گفت: ما مسئولین حق نداریم اختلاف سلیقه های خودمان را به جامعه بکشانیم و بنده به سهم خودم به عهدم نسبت به دفاع از نظام و رهبری پایبند هستم و سعی می کنم کمتر اختلافات را مطرح کنم.

وی افزود: اختلافات موجب عقب ماندگی ساوه شده است و لازم است که برای پیشرفت ساوه متحد شویم.

حسینی با اشاره به دیدار با نمیانده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: در این دیدار بر رابطه پدر و پسری تاکید شد و در خداست کردم تا که به حوزه های علمیه ساوه توجه بیشتری شود.

وی ادامه داد: طی جلسه ای که با نماینده مردم ساوه و زرندیه ترتیب داده شد، تاکید شد تا همه دستگاه های اداری و نظامی به یکدیگر کمک کرده تا مسایل شهر حل شود.

عزم مسئولین برای حل مشکلات کارگران ساوه

خطیب نماز جمعه ساوه اظهار کرد: تمامی مسئولان شهرستان و همچنین مدیر کل دادگستری استان مرکزی از شرکت های پروفیل صفا، لاستیک پارس و مابقی بازدید داشتند و با مشکلات کارگران از نزدیک آشنا شدند.

وی ادامه داد: عزم مسئولین شهرستان پیگیری و حل مشکلات کارگری است.

امام جمعه تفرش:

رمز عزت مندی شهید حججی ها در اتصال آنها به فرهنگ عاشورا است

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از ندای تفرش، حجت الاسلام نعمت الله خدامی امام جمعه تفرش در خطبه های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته در تفرش گفت: همانا تقوای الهی کلید هر درب بسته، ذخیره آخرت و سبب آزادی از هر بردگی و نجات از هر هلاکتی است.

خدامی با اشاره به پیامهای تفسیری آیه چهارم سوره حمد اظهار کرد: خداوند همیشه بر هر امری احاطه دارد؛ مالکیت انسان اعتباری ولی مالکیت خداوند نهایت تسلط و قاهریت است. در روز قیامت نسبتها و خویشاوندی ها از بین می روند. برای کفار، مال و ثروت و فرزندان سودی ندارد. زبان اجازه عذر تراشی و فکر، فرصت تدبیر ندارد وآنجا تنها راه نجات خداست.

وی با تشریح لفظ دین در قرآن، افزود: دین در قرآن به معنای مجموعه قوانین آسمانی، عمل، اطاعت، حساب و جزاء بیان شده است. در سوره حمد، آیه «مالک یوم الدین» که نوعی هشدار است بعد از بیان رحمانیت و رحیمیت خداوند در آیه قبل بیان می شود. مشخص می شود که بشارت و انذار باید در کنار هم باشند و قیامت، جلوه ی رحمت بزرگ و بی نظیر خداوند است.

امام جمعه تفرش در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: هسته ی تقوا این است که آنچه را که نمی دانیم بیاموزیم و آنچه را که می دانیم به کار ببندیم.

خدامی با اشاره به قیام حضرت سیدالشهدا(ع) اظهار کرد: قیام حضرت سیدالشهدا(ع) برای ادای تکلیف، امر به معروف و نهی از منکر و احیای سنت، سیره و روش رسالت و امامت بود.

وی با اشاره به آثار اخلاقی و تربیتی عاشورا ادامه داد: از مهمترین آثار اخلاقی و تربیتی عاشورا، ایجاد اخلاق حسنه در جامعه، احساس گناه مردم از عملکرد نادرست خود، افزایش محبوبیت خاندان وحی و رهایی مردم از جهالت و ضلالت بوده است.

خطیب نماز جمعه تفرش همچنین آثاری نظیر بقای شریعت اسلام، احیای اسلام ناب محمدی، دمیدن روح استقامت و آزادی خواهی، مبارزه با ظلم و ظالم، اصلاح امت جد پیامبر(ص)، بدعت ستیزی و باطل ستیزی، احیای مکتب شهادت، عمل به تکلیف در هر شرایطی، پیوند حماسه و عرفان، افشای باطل، امر به معروف و نهی از منکر به عنوان وظیفه اجتماعی، افشای جریان نفاق، ایجاد وحدت بین مسلمان واقعی، شناساندن مسئله امامت و ولایت و نقش آن در جامعه را از آثار سیاسی و اجتماعی واقعه عاشورا عنوان کرد.

خدامی با بیان این مطلب که در مدلهای جعلی اسلام مانند وهابیت، برخلاف فرهنگ عاشورا معرفی می شود، اضافه کرد: اگر عاشورا با آن همه فرهنگ آن زنده نگاه داشته شود، به این مملکت، مردم و جهان اسلام هیچ آسیبی نمی رسد.

وی با اشاره به جدایی کردستان عراق ادامه داد: وهابیت سعودی و گروههای تروریستی اخیرا در کردستان عراق به تفرقه بین مسلمین می اندیشند و توطئه های دشمنان را در بلاد اسلامی اجرا می کنند.

امام جمعه تفرش با بیان این مطلب که حکمت عزت شهید حججی ها، تقویت جریان و تفکر مومن انقلابی است، گفت: رمز عزیز شدن شهید حججی ها در اتصال آنها به فرهنگ عاشورا است. همچنین فرهنگ حسینی عامل اصلی پیروزی های ۸ سال دفاع مقدس، نبرد با دشمن و دفاع از حریم ولایت، استقامت در برابر زورگویی، تجاوز، کینه توزی آمریکا و صهیونیستها و غرب است.

خدامی تاکید کرد: اگر مدیران کشور در مدیریت و دیپلماسی خود با فرهنگ همراه با عقلانیت، حکمت و عزت مداری از جنس عاشورایی عمل کنند دشمنان همچنان عقب نشینی می کنند.

وی خاطر نشان کرد: ظلمهای بزرگ مانند جنایت در میانمار و سکوت سران کشورهای اسلامی نشات گرفته از دور شدن از فرهنگ عاشورا است. «کل یوم عاشورا» در حقیقت یعنی مقابله همیشگی با ابرقدرتهای بدعهدی همانند آمریکا است.

امام جمعه محلات:

استقلال اقلیم کردستان غده‌ای سرطانی را در منطقه ایجاد خواهد کرد

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از پایگاه خبری صبح محلات، حجت الاسلام مهدی ربانی امام جمعه شهر محلات در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر محلات با اشاره به در پیش بودن تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: همه ما به عنوان مسلمان شیعه باید در مسئله تاسوعا و عاشورای حسینی، تعظیم شعائر را در دستور کار قرار دهیم و هر چه بیشتر به جایگاه این مراسمات توجه کنیم تا تاثیرات مثبت و فراوانی در جنبه‌های فردی و اجتماعی بگذارد.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ محرم، سالروز شهادت امام سجاد(ع) است، گفت: ایشان در کنار حضرت زینب(س) پیام رسانان اصلی پیام کربلا هستند و شرکت در مراسم عزا و بزرگداشت قیام امام حسین(ع)، اقدامی در راستای حرکت حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) برای پیام رسانی قیام کربلا به گوش جهانیان است.

همه پرسی اقیلم کردستان دسیسه استکبار جهانی برای ایجاد تنش دائمی در منطقه است

ربانی در بخش دیگری از سخنان خود در تحلیل سیاسی رخداد‌های روز با اشاره به برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان بیان کرد: استکبار جهانی و صهیونیست‌ها با یک نقشه دائمی بر علیه مسلمانان در تلاش هستند تا کشورهای اسلامی را تجزیه کنند چراکه در این صورت ایجاد تفرفه در میان مسلمانان ساده‌تر خواهد بود.

امام جمعه محلات، ایجاد تنش و به جان هم انداختن مسلمانان در این منطقه حساس را از دیگر اهداف استکبار جهانی دانست و اظهار کرد: امروز توطئه استکبار جهانی در ایجاد و تقویت داعش در منطقه به شکست انجامیده و داعش به زودی نابود خواهد شد و این رخدادی است که به هیچ وجه از طرف استکبار قابل قبول نیست.

استقلال اقلیم کردستان غده‌ای سرطانی را در منطقه ایجاد خواهد کرد

خطیب جمعه محلات با تشبیه جدایی اقلیم کردستان به غده ای سرطانی برای ایجاد تنش دائمی در منطقه گفت: سخنان سخیف و هتاکانه ترامپ در سازمان ملل بر علیه ایران به دلیل ناراحتی از جبهه مقاومت به رهبری ایران و شکست پروژه داعش است و همگان باید بدانند دشمن دائما به دنبال توطئه چینی است و برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان نیز یکی دیگر از توطئه‌های استکبار با هدف تجزیه و ایجاد تفرقه در کشورهای اسلامی است.

وی افزود: شاید بحث جدایی کردستان از عراق خواست مردم کرد باشد اما طرح این موضوع در این زمان صحیح نبود و تمامی محالفت‌ها با این همه پرسی که غیر قانونی نیز برگزار شد برای جلوگیری از شروع یک جنگ دیگر در منطقه است.

ربانی با اشاره به عدم خاتمه کامل جنگ با داعش گفت: هنوز بسیاری از ویرانی های حاصل از جنگ میان عراق و سوریه بازسازی نشده است که موضوع همه پرسی کردستان مطرح می شود. طرح این موضوع در شرایط کنونی دسیسه استکبار است و تنها کسی که از این اتفاق استقبال کرده رژیم صهیونیستی است. تنها هدف استکبار جهانی از ایجاد تفرقه در میان مسلمانان و تنش در منطقه تامین امنیت رژیم صهیونیستی است.

اخلاص و نیت پاک، شهید حججی را تاریخ ساز کرد

خطیب جمعه محلات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشییع پیکر شهید مدافع حرم محسن حججی و بیانات رهبری در خصوص این شهید بیان کرد: اخلاص و نیت پاک این شهید مدافع حرم موجب ایجاد این شور و هیجان در کشور شد. تشییع باشکوه این شهید باعث ایجاد همدلی در جامعه شد.

امام جمعه محلات همچنین در بخشی از خطبه‌ی اول نماز جمعه این هفته شهر محلات با اشاره به برخی از درس‌های قیام امام حسین(ع) و تاثیر این درس‌ها بر انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: تلاش برای برپایی حکومت اسلامی در مقابل حکومت ظلم، صبر و استقامت در مقابل سختی‌ها، بزرگداشت فرهنگ ایثار و شهادت، دفاع از ولی خدا در هر حال و توجه به پیروزی تاریخ ساز در مقابل شکست ظاهری مهمترین درس‌های قیام امام حسین(ع) است که در دوران مبارزه برای پیروزی انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و همچنین در راه مبارزه با دشمنان اسلام در دفاع از حرم اهل بیت(ع) بسیار به آن توجه شده است.

امام جمعه فرمهین بیان کرد؛

اسرائیل و آمریکا تنها حامیان همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از فراهان خبر؛ حجت الاسلام فیض کرمیان، امام جمعه فرمهین در خطبه های این هفته نماز جمعه فرمهین، گفت: تاسوعا و عاشورای حسینی بهترین زمان برای تقرب به ذات اقدس الهی است.

وی با بیان اینکه عاشورا جنگ بین حق و باطل است، افزود: در قلب همه انسانها خشنودی خدا و هوای نفسانی وجود دارد، اگر هوای نفسانی بر انسان غلبه کند به سوی باطل روی می آورد. منشا واقعه عاشورا هم این بود که یزیدیان نتوانستند در جهاد اکبر بر هوای نفسانی خود غلبه کنند.

فیض کرمیان اظهار کرد: بر خلاف جریان فتنه که در آن حق و باطل بر افراد مشتبه می شود، در عاشورا حق و باطل به صورت واضح مشخص بود و سیدالشهدا(ع) از زمان خروجش از مدینه با بیان حقایق حجت را بر همه تمام کرد.

امام جمعه فرمهین گفت: در عاشورا افرادی که در مقابل امام حسین(ع) صف آرایی کردند به درستی می دانستند که سیدالشهدا(ع) حق است اما امام خود را تنها گذاشتند.

وی روز عاشورا را روز حزن و اندوه دانست و افزود: روز عاشورا برای حزن و اندوه و گریه است. حزن و اندوه برای مصیبت‌هایی که به خانواده اهل بیت(ع) در این روز و ماه وارد شده است، مصیبت عظیمی است که هرگز فراموش نمی­‌شود.

صلابت شهید حججی در لحظه اسارت و شهادت؛ ویژگی بارز این شهید برگوار

امام جمعه فرمهین با بیان اینکه جنگ بین حق و باطل ادامه دارد، اظهار کرد: امروز هم که امام زمان(عج) در پس پرده غیبت است، حق و باطل نمایان است، اما به حق عمل نمی شود و اربابان که به دنبال مادیات و سیم و زر دنیا هستند حق را زیر پا می گذارند.

فیض کرمیان بیان کرد: مردم مظلوم میانمار نمونه ای از حق هستند که زیر یوغ گروه باطل تنها به دلیل مسلمانان بودنان، مورد ظلم وستم هستند.

امام جمعه فرمهین با اشاره به استقبال گسترده ملت ایران از شهید حججی بیان کرد: شهید حججی ها زیاد هستند اما آنچه این شهید را شاخص کرد، صلابت این شهید در لحظه اسارت و شهادت است.

همه پرسی کردستان عراق غیر قانونی است

وی با اشاره به همه پرسی غیر قانونی کردستان عراق گفت: این مسئله فتنه جدید آمریکا در منطقه است، پس از این که آمریکا از داعش ناامید شد به دنبال تجزیه کردستان عراق است.

فیض کرمیان ادامه داد: آمریکا در راستای اهداف شوم خود می خواهد این منطقه را مرکزی برای رژیم صهیونیستی قرار دهد، همه کشورها به جز آمریکا و اسرائیل با این مسئله مخالفت کرده اند.

جدایی اقلیم کردستان از عراق چالشهای زیادی به دنبال دارد

به گزارش دیار آفتاب؛به نقل از پایگاه خبری شازند ما، حجت الاسلام یعقوبی، امام جمعه موقت شازند در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) گفت: باید تلاش کنیم تا بعد از چهارده قرن پیروان راستین اهل بیت(ع) باشیم و در این مسیر ثابت قدم بمانیم و با حمایت از حجت الهی، نسبت به اسلام شکرگذار باشیم.

وی با اشاره به اینکه شرط رشد و تعالی، بندگی خداست، افزود: جوانان هیئتی و حسینی ویژگی ها و خصلتهایی دارند که می توان به عبد و بنده خدا بودن آنها اشاره کرد.

امام جمعه موقت شازند ادامه داد: بالاترین مظهر بندگی خدا، نماز است؛ اول باید نماز خواند و بعد در هیأت عزای امام حسین حضور یافت.

یعقوبی تصریح کرد: دومین شاخصه یک جوان هیأتی، ولایتمداری و ثابت قدمی در راه دین است؛ جوان حسینی، باید هیأتی باشد و هیأتی بماند و ثابت قدم باشد و بعد از ایام عزاداری نیز رهرو راه امام حسین(ع) باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع همه پرسی اقلیم کردستان عراق اشاره و عنوان کرد: هر اقدامی که اختلاف و تفرقه در آن باشد، مضموم بوده و دین آن را رَد می‌کند.

امام جمعه موقت شازند یادآور شد: این اقدام اقلیم کردستان در تضاد با قانون اساسی کشور عراق است و چالش های زیادی را به دنبال خواهد داشت.

یعقوبی گفت: اقلیم کردستان میان ۴ کشور که مخالف با استقلال آن هستند قرار گرفته است. این اقلیم راه ارتباطی با خارج نداشته و به آبهای آزاد راه ندارد؛ در این میان تنها رژیم صهیونیستی موافق همه پرسی و جدایی اقلیم کردستان است.

وی خاطرنشان کرد: پر واضح است که هنگامی که رژیم کودک کش و اشغال گری چون رژیم صهیونیستی موافق موضوعی باشد قطعا به ضرر مسلمانان و کشورهای اسلامی است و از این تفرقه و دوگانگی منتفع می شود.

امام جمعه خمین بیان کرد؛

دست های اسرائیل و آمریکا؛ پشت پرده موضوع جدایی کردستان عراق/شهید حججی، اگویی برای تمام جوانان مسلمان

به گزارش دیار آفتاب؛به نقل از خمین نیوز؛ به گزارش پایگاه خبری خمین نیوز، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، امام جمعه شهرستان خمین در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به تشییع با شکوه شهید مدافع حرم، محسنی حججی، گفت: شهید حججی یک مومن و مجاهد بود که خداوند مقام شهادت را به وی عطا کرد و همانطور که مشاهده شد، جامعه را متحول کرد.

وی با اشاره به وصیتنامه شهید حججی، اظهار کرد: این شهید در وصیتنامه خود حضرت علی اکبر را الگوی خود قرار داد و به شهادت رسید و حال این شهید الگویی برای همه جوانان است.

حسینی در ادامه به مسئله استقلال کردستان اشاره و بیان کرد: توطئه استقلال کردستان عراق از جانب آمریکا و انگلیس است که به دلیل ضعیف شدن داعش در منطقه، این توطئه را برپا کردند.

وی با اشاره به حمایت آشکار اسرائیل از موضوع جدایی کردستان عراق، افزود: آمریکا و انگلیس به طور پنهانی از این توطئه حمایت می‌کنند.

خطیب نماز جمعه خمین در بخشی دیگر از سخنان خود، به سالروز هجرت امام خمینی(ره) از عراق به فرانسه اشاره کرد و افزود: امام خمینی(ره) زمانی که به فرانسه تبعید شدند، نه تنها دست از مبارزه برنداشتند بلکه فرانسه به مکانی برای مخابره فرمایشات امام به دنیا تبدیل شد.

حسینی همچنین با اشاره به اهمیت نماز در عزاداری‌ها اشاره و بیان کرد: نماز اول وقت امام حسین(ع) و یاران باوفایش در ظهر عاشورا در زیر تیرباران دشمن، نشان از اهمیت نماز است پس مسئولین هیئت‌ها باید این را به اعضای هیئت متذکر شوند و به برپایی نماز اول وقت اهتمام بورزند.

وی همچنین به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: عزاداری‌ها باید اسلامی باشد و این موضوع را نیز باید متذکر شد که این همان به جای آوردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

حسینی همچنین به شهادت امام سجاد(ع)، سالروز شهادت روحانی مبارز هاشمی‌نژاد و همچنین شهادت ولی‏الله فلاحی، موسی نامجو، جواد فکوری، یوسف کلاهدوز و محمدعلی جهان‏آرا اشاره کرد.

امام جمعه کمیجان:

عراق با این همه پرسی درگیر جنگ نژادی عمیقی می شود

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از سلام کمیجان؛ حجت‌الاسلام مقدسی‌پور امام جمعه کمیجان در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته کمیجان با تاکید بر مسئولیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه؛ گفت: ضرورت امر به معروف و نهی از منکر بر هیچکس پوشیده نیست. امر به معروف و نهی از منکر بر پایه دو رکن اساسی «مسئولیت» و «نظارت» قرار دارد.

حجت الاسلام مقدسی پور بیان کرد: نظارت های رسمی در بخش های اداری، قضایی، سیاسی عالما و عامدا صورت میگیرد. اگر از امر به معروف تعبیر«نظارت» می کنیم، این نظارت در جایی است که وقتی افراد با ترک معروف یا انجام منکر به صورت اتفاقی رو به رو می شوند وظیفه نظارتی ایجاب می کند که امر به معروف و نهی از منکر کنند.

وی در ادامه افزود: اگر در جایی انسان به صورت طبیعی با ترک معروف یا ارتکاب منکری مواجه شود نباید بی تفاوت از کنار آن بگذرد.

امر و نهی غیر مستقیم؛ راهکاری موثر و عملی برای اصلاح جامعه

امام جمعه کمیجان امر و نهی غیر مستقیم و تدریجی را راهکاری موثر و عملی در امر به معروف و نهی از منکر دانست و بیان کرد: گاهی مستقیم شخص خاصی را امر و نهی می کنیم که مشکل این شیوه آن است که با نوعی مقاومت روانی از ناحیه فرد امر و نهی شونده رو به رو می شود. چنانچه امر به معروف و نهی از منکر با صحیح ترین و بهترین روش ارتباط صورت نگیرد، نتیجه معکوس می دهد.

حجت الاسلام مقدسی پور تصریح کرد: در دعوت کردن مردم به خیر و نیکی ها باید از شیوه استمرار و تدریج بهره جست. اصولا اصلاح، تربیت، ارشاد و هدایت امری تدریجی و فرایندی گام به گام است.

مجلس خبرگان رهبری؛ مرکزی برای اداره ی راهبردی انقلاب اسلامی

خطیب نماز جمعه کمیجان با اشاره به توصیه های مهم رهبر انقلاب به اعضای مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از درخواست های رهبر معظم انقلاب در کنار سابر وظایف خبرگان رهبری، نگاه کلان و راهبردی به انقلاب و مسیر انقلابی بود.

وی در ادامه افزود: نقاط قوت و توانایی های مجلس خبرگان رهبری سبب شده است که رهبری از این مجلس بخواهند در مساله اداره کلان و راهبردی انقلاب اسلامی به کمک و همراهی رهبری انقلاب وارد شوند.

میدان دفاع و مقاومت مدافعان حرم؛ تکرار حماسه کربلا

حجت الاسلام مقدسی پور حضور مدافعان حرم در سوریه را تکرار حماسه کربلا دانست و تصریح کرد: مدافعان حرم یک تشکل گسترده نظامی شیعی در سوریه و عراق است که با هدف مقابله با حملات تروریست های تکفیری و جلوگیری از تخریب حرم و مرقد اهل بیت(ع) به ویژه حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) است.

امام جمعه کمیجان بیان کرد: یکی از حوادثی که عزم رزمندگان شیعه را برای دفاع از حرم های مقدس در سوریه جزم کرده است حمله ناکام تکفیری ها برای انفجار حرم حضرت زینب(س) در سال ۱۳۹۱ بود.

وی در ادامه افزود: بعد از این حوادث و بیانیه سید حسن نصرالله مبنی بر اینکه «افرادی هستند که از این مرقد دفاع کنند و برای دفاع از آن حاضر به شهادت هستند، آنان از فتنه جلوگیری میکنند.» صادر کردند. بعد از این بیانیه حزب الله لبنان حضور جدی خود در سوریه را اعلام کرد و در مقابله با گروه های تروریستی و تکفیری نقش فعالی را ایفا کرد و همچنین مدافعانی از سوریه، عراق، لبنان و ایران به جبهه مقاومت پیوستند.

شهید حججی به مولای خود، امام حسین(ع) اقتدا کرد

خطیب نماز جمعه کمیجان با اشاره به تشیع با شکوه پیکر مطهر شهید حججی گفت: تشییع پیکر این مدافع حرم با حضور رهبر انقلاب اسلامی و سخنان مختصری که به خانواده این شهید بیان داشتند رنگ و بوی دیگری گرفت. شهید حججی با شهادت حسین گونه خود به مولایش اقتدا کرد و مسیر سرخ حسینی را به روی دیگر جوانان عاشق شهادت گشود.

حجت الاسلام مقدسی پور خاطرنشان کرد: تنها یک تفاوت بین شهادت او و مولایش وجود دارد که آن هم مظلومیت و غریبی حسین(ع) و اهل بیت او در میان مردم روزگار خود بود. حال آنکه شهید حججی قهرمان جاودانه ملت ایران خواهد بود و خانواده اش جز تکریم و تعظیم چیزی از مردم شهید پرور ایران نخواهند دید.

چالش های امنیتی و اقتصادی پس از همه پرسی عراق

امام جمعه کمیجان با اشاره به همه پرسی کردستان عراق گفت: به دنبال همه پرسی استقلال کردستان عراق احتمال شعله ور شدن آتش جنگ نژادی عراق وجود دارد و ممکن است سال ها طول بکشد. در صورت وقوع هرگونه درگیری و بحران پای خارجی ها به ویژه امریکا نیز به عراق گشوده شده و عراقی ها بار دیگر جنگ و ناامنی را خواهند چشید.

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۹۶۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌ها تبلیغات دشمن پس از حمله به اسرائیل را خنثی کردند

امام جمعه رشت ضمن تشکر از رسانه‌ها گفت: از رسانه‌های مکتوب، گفتاری و رسانه ملی که به نحو مطلوب نسبت به انعکاس پاسخ جمهوری اسلامی به اسرائیل و ماجرای اصفهان کوشیدند و با ورود به‌موقع، تبلیغات شوم دشمن را خنثی کردند تشکر می‌کنم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی امام خمینی(ره) ضمن تشکر از رسانه‌ها جهت انعکاس پاسخ سخت و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل گفت: از رسانه‌های مکتوب، گفتاری و رسانه ملی که به نحو مطلوب نسبت به انعکاس پاسخ جمهوری اسلامی به اسراییل و ریزپرنده‌های اصفهان کوشیدند و با ورود به‌موقع، تبلیغات شوم دشمن را خنثی کردند تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اهمیت عدل در تعاملات اجتماعی اظهار داشت: خداوند در آفرینش انسان، عدل را رعایت کرده است؛ طبق روایات منظور از عدل رعایت انصاف در زندگی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان ضمن گرامیداشت 11 اردیبهشت‌ماه روز جهانی کار و کارگر، به دیدار جمعی از کارگران با رهبر معظم انقلاب اشاره و بیان کرد: 14 میلیون کارگر زحمتکش در کشور داریم که نیازمند توجه ویژه مسئولان هستند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه لوازم زندگی‌ مردم محصول رنج و زحمت کارگر است تصریح کرد: به امنیت شغلی کارگران باید توجه شود؛ اینکه بعضی کارفرمایان، کارگر را 89 روزه جذب می‌کنند، بی‌انصافی است و لذا همه کسانی‌که درصدد جذب‌ کارگر هستند باید به امنیت شغلی وی توجه کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به 12 اردیبهشت‌ماه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری خاطرنشان کرد: دشمنان این مرز و بوم چهره‌های شاخص کشور را زودتر شناختند و آنان را به شهادت رساندند؛ شهید مطهری از عالمان برجسته تاریخ معاصر بود و مکتوبات و رساله‌های علمی ایشان هنوز قابل بهره‌برداری و منشأ اثر برای همه کسانی است که دغدغه درک معارف اسلامی دارند.

وی با بیان اینکه شهید مطهری یک اسلام‌شناس در تراز جامعه اسلامی بودند تصریح کرد: ایشان در عین حال که به آموزه‌های اسلامی پایبند و‌ معتقد بودند، یک شخصیت زمان‌شناس و فقیه تمام‌عیار بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به برخی مزایا و دستاوردهای سفر اخیر رئیس جمهور به کشور پاکستان تصریح کرد: با توجه به اینکه روابط دو کشور به‌دلیل جنایات گروهک‌های تروریستی از جمله گروهگ جیش‌الظلم، کمی تیره و ملتهب شده بود و لذا یکی از دستاوردهای سفر رییس‌جمهور به این کشور‌، رفع این التهابات بود و مسئولان و مرزداران دو کشور توافقاتی کردند که منجر به رفع التهابات و رونق صادرات خواهد شد.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه میان دو کشور ایران و پاکستان یک وحدت رویه ملی علیه رژیم غاصب صهیونیستی برقرار است افزود: دشمن در تلاش بود روابط میان دو کشور تیره شود و این موضوع توسعه اقتصاصی و سیاسی دو کشور را نیز تحت تأثیر قرار دهد اما به اهدافشان نرسیدند.

امام جمعه رشت با ابراز تأسف از وتوی آمریکا علیه قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها اینکه نامی از فلسطینی‌ها در تاریخ بماند را هرگز نمی‌پذیرند و اسراییلِ غاصب را دولت برتر می‌دانند اما در این ایام با اعتراضاتِ شدید جوانان دانشگاه‌های خود هم مواجه شدند و این تظاهرات در آمریکا استخوانی دیگر در گلوی صهیونیست‌ها است؛ جوانان در اعتراضات خود گفتند که مسئولیت اداره فلسطین باید با حماس باشد؛ چیزی که برای آمریکا و صهیونیست‌ها پذیرفتنی نیست.

انتهای پیام/612

دیگر خبرها

  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • تاکید امام جمعه فسا بر حل مشکل بیمه کارگران
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • رسانه‌ها تبلیغات دشمن پس از حمله به اسرائیل را خنثی کردند
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • مسئولان از فساد دوری کنند تا بتوانند با آن مقابله کنند
  • گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری
  • تعیین‌کننده بودن رسانه در دنیای امروز انکارناپذیر است
  • انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان
  • بازخوانی سفر اردوغان به عراق/ اهداف ژئوپلیتیکی ترکیه به بهانه مناسبات ژئواکونومیک