Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزاری مراسم عزاداری خصوصا روزهای تاسوعا و عاشورا در بیت تاریخی آیت اله بروجردی(ره) مرجع بزرگ شیعیان حال و هوای دیگری دارد، خانه ای که مامن دلهای عاشق شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک این روزها همه مردم در هر جای کشور مشغول به عزاداری برای سرور و سالار شهیدان هستند، آئین های عزاداری به صورت سنتی برگزار می شود و همه ارادتمندان و عاشقان در این روزها بی قرار و در غم شهادت امام حسین(ع) بر سر و سینه می زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم شهرستان بروجرد مانند سایر شهرهای کشور با برگزاری مراسم مختلف عزاداری ارادت خود را نشان می دهند، از حضور در سقاخانه ها گرفته تا حضور در تکایا و مساجد و هیات ها که هر کدام حال و هوایی خاص دارد.

اما در شهر بروجرد خانه ای است که بسیاری از عزاداران حسینی شب های محرم خصوصا تاسوعا و عاشورا میهمان می شوند، خانه ای که مامن دلهای عاشق و عزاداران حسینی است، خانه ای که تنها آرامش را به خوبی می توان در آن احساس کرد.

بیت تاریخی آیت اله بروجردی(ره) در خیابان صفا بروجرد واقع شده، وارد کوچه که می شوی چند قدم جلوتر دربی چوبی و بسیار زیبا را می بینی که بیت آیت اله بروجردی (ره)است، خانه ای که این عالم بزرگ به مدت 36 سال در این منزل زندگی کرده و به تربیت شاگردان بزرگی پرداخته است.

درب چوبی به روی عزاداران حسینی باز است، همه با احترام خاصی وارد می شوند، حیاط این خانه با شیشه های آبی رنگ مسقف شده و حوض بزرگی در وسط این حیاط قرار دارد، وقتی نگاه می بینی دورتا دور این خانه اتاق ها، شبستان ها و حسینیه ای وجود دارد که همه در ماه محرم سیاه پوش شده اند.

وارد خانه آیت اله بروجردی(ره) که می شوی احساس سبکی میکنی، به راحتی می توان درد دل کنی، بسیاری از حاجتمندان با ورود به این بیت حوائج خود را مرور می کنند و با بغضی شکسته در گلو اشک می ریزند.

در روزهای تاسوعا و عاشورا نه تنها مردم شهرستان بروجرد بلکه عزاداران و عاشقانی از شهرهای دیگر به این خانه می آیند و به عزاداری می پردازند، دستجات و هیات های عزاداری در صبح روز تاسوعا چند لحظه ای را به رسم ادب و احترام وارد حیاط این بیت شده و به عزاداری می پردازند.

صدای یا حسین در این خانه حال و هوای دیگری دارد، ارادتمندان با ورود به این خانه برای رفع گرفتاریها و برآورده شدن حاجت ها نام اهل بیت(ع) را همه با هم فریاد می زنند.

برگزاری مراسم عزاداری محرم در خانه آیت اله بروجردی(ره) به بیش از یک قرن می رسد و 36 سال این مراسم در محضر آیت اله بروجردی(ره) برگزار می شده که بعد از رحلت این مرجع بزرگ مراسم عزاداری همچنان برگزار می شود و سال به سال به خیل عاشقان و ارادتمندان افزوده می شود.

زمانی که چشمان آیت اله بروجردی(ره) ضعیف شده بود، این عالم بزرگ در مراسم عزاداری محرم مقداری از گل سرشانه یکی از عزاداران را برای شفا به پشت چشم می مالد و چشمان آیت اله بروجردی(ره) به برکت آن شفا پیدا می کند و هر با که این ماجرا گفته می شود بیشتر می توان به عشق این عالم بزرگ به امام حسین(ع) پی برد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۹۶۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم عزاداری شب شهادت امام صادق(ع) در اردستان

دریافت 60 MB

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها-علیرضا صفاری‌فر: مراسم عزاداری شب شهادت امام صادق (ع) با حضور باشکوه مردم اردستان در مسجد امام جعفر صادق (ع) این شهر برگزار شد.

کد خبر 6096012

دیگر خبرها

  • مراسم عزاداری امام جعفر صادق (ع) در شهرکرد
  • (عکس) گِل‌مالی قمی‌ها در مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع)
  • مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در رودسر
  • مراسم دسته روی عزاداران امام صادق(ع) در بردسکن 
  • مراسم عزاداری شب شهادت امام صادق(ع) در اردستان
  • مصلی کیش میزبان عزاداران شهادت امام جعفرصادق (ع)
  • اجتماع عزاداران امام صادق (ع) در ۳۰۰ بقعه متبرکه استان
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم
  • نقش آفرینی «محمد رضا سنگری» در ادبیات پایداری بی بدیل است