Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- دنیای امروز ویژگی هایی دارد که آن را حتی از دهه های اخیر جدا کرده؛ یکی از این ویژگی ها، گسترده و ژرف شدن اطلاعات هر جامعه و انتشار آنها در آنی ترین زمان و در پهنه جهان است.

نیروی شگفت انگیز نهفته در اینترنت شامل سخت افزارها و نرم افزارهای متصل به این پدیده در انتشار اطلاعات پیامدهایی داشته و دارد که دفن ابدی پنهان کاری از سوی مدیران جامعه های انسانی یکی از این پیامدهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در دنیای امروز دیگر هیچ سرزمینی نمی تواند دارایی، بدهی و جریان داد و ستد اقتصادی یا سیاسی خود را با سایر کشور ها پنهان کند. این دنیای شگفت انگیز راه شفاف کردن و نشان دادن آینه وار همه پشت و پنهان رخدادها را هموار کرده است.
از سوی دیگر به هم پیوستگی فزاینده کسب و کار کشورها و افراد در سطوح گوناگون به اندازه ای است که زندگی جزیره ای برای هیچ سرزمینی ممکن نیست.
این گونه شده است که اطلاعات ریز و درشت همه کشورها با گرایش های سیاسی متفاوت در یک قاب ریخته و در پیش روی علاقه مندان قرار می گیرد.
کشورها و شرکت های هوشمند و پیشگام و نیرومند دنیای امروز از این توانایی ها استفاده کرده و به امر رتبه بندی هر امر انسانی و سرزمینی پرداخته و این اطلاعات، می شود چراغ راه دیگران که بتوانند در روشنایی به کشورها نگاه کنند.
مجمع جهانی اقتصاد با هر پیشینه و سازماندهی که داشته امروز به یک نهاد موثر برای جمع آوری اطلاعات اقتصادی از کشورها تبدیل شده است و با این کار بزرگ و انتشار اطلاعات، آینه ای جلو مدیران می گذارد که بازتاب مدیریت خود را در پرتو اعداد و ارقام ببینند.
این نهاد موثر جهانی به تازگی گزارش رقابت پذیری جهانی 2017-2018 را انتشار داده است.
ارقام و اعداد متناظر با هر شاخص که 12 سرگروه و 114 زیر شاخص دارد، معیارهای سنجش رقابت پذیری را تشکیل داده است که البته تصویر دلپسند و خوبی از ایران به ویژه در منطقه غرب آسیا را نشان نمی دهد.
ایران در این گزارش رتبه هفتاد و ششم از 137 کشور جهان را به خود اختصاص داده است و در میان کشورهای منطقه نیز پایین تر از امارات، عربستان، بحرین، کویت، عمان و اردن قرار دارد.
دقت در اعداد متناظر با هر شاخص نشان می دهد ایران در شاخص 'اندازه بازار' بهترین وضعیت را دارد که یک پدیده تاریخی و جغرافیایی است و با سایر شاخص ها ارتباط به هم پیوسته ندارد و سهم این شاخص در رتبه به دست آمده ایران بالاست.
مقام پایین ایران در کارایی 2 بازار بااهمیت 'کار' و ' کالا' است. به ترتیب رتبه های یکصد و سی و چهارم و یکصد و سی و یکم ایران در این 2 شاخص، ضعف اقتصاد ایران در رقابت با دنیای امروز را نشان می دهد.
شاید گروهی از افراد و گروه های سیاسی با استناد به پیشینه و مدیریت مجمع جهانی اقتصاد این رتبه بندی ها را اقدامی سیاسی بدانند اما این واقعیت انکارناپذیر است که همین گزارش ها پایه تصمیم گیری ها و رفتار شرکت ها در جهان را تشکیل می دهد.
در این گزارش تاکید شده است ناکارآمدی دیوانسالاری دولتی، فقدان ثبات در سیاست های دولت و فساد، پس از تنگنای دسترسی به منابع مالی بیشترین سهم را در رقابت ناپذیر کردن کسب و کار ایرانیان دارد که با گزارش های داخلی سازگار است.
نکته جذاب دیگر در این نوع گزارش ها، منابع ارایه صورت وضعیت است که تاکید می کند حدود 65 درصد این اطلاعات از طریق مدیران اجرایی بنگاه های اقتصادی و 35 درصد آن از داده های آماری کشورها تامین می شود.
خوب یا بد؛ باید بپذیریم همین گزارش ها نشان می دهد برای رقابتی کردن اقتصاد ایران باید گام های بلند و شتابانی برداریم.
یادمان باشد دنیای امروز محل دفن پنهان کاری شده است و توجه داشته باشیم باید در روز روشن و برابر دیدگان همه جهان بازی کنیم و راه گریزی هم نداریم.
.........................................
*نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۹۷۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ خطری بزرگ برای کاربران تلگرام

آسیب پذیری بحرانی روز صفر در تلگرام منجر به اجرای کد از راه دور می شود و هر لحظه ممکن است کانال و یا گروه های تلگرامی در اختیار خود را از دست بدهید! - اخبار رسانه ها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایبربان نوشت: در چند روز گذشته شایعاتی در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) و انجمن های هک درباره آسیب ‌پذیری اجرای کد از راه دور در نسخه ویندوز تلگرام منتشر شده است.

تلگرام به سرعت این ادعاها را رد کرد و اظهار داشت که آنها نمی توانند وجود چنین آسیب پذیری را تایید کنند و این یک ویدیو جهت فریب است.

 اما روز بعد در فروم هکری xss فایلی به اشتراک گذاشته شد که نشان می دهد با ارسال یک فایل آلوده و کلیک کاربر دسترسی اجرای کد از راه دور برای مهاجم فراهم می گردد.
 
 این اشکال در 10 آوریل به تلگرام گزارش شد و آنها کدمنبع را اصلاح کردند با این حال به نظر نمی رسد که این اشکال برطرف شده باشد.

 به کاربران این پلتفرم توصیه می شود که  تلگرام را به روز نگه داشته و از باز کردن فایل ها، تصاویر و فیلم های ناشناس خودداری نمایند.

  چنین آسیب پذیری در سال 2020 برای واتس آپ نیز گزارش شد که طی آن مهاجم می توانست با برقراری یک تماس صوتی و یا تصویری کد دلخواه خود را بر روی دستگاه قربانی اجرا کند.

 شرکت اسرائیلی پگاسوس از این آسیب پذیری برای آلوده سازی تلفن های همراه مقامات امنیتی و دولتی در سراسر جهان استفاده کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت؛اصلاح بیش‌از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل
  • نشست هیات اندیشه ورزی اتباع استان گلستان
  • وزارت خارجه آمریکا باز هم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • شعبده‌بازی سرمربی ایرانی با تیم ملی افغانستان | آنها به جام جهانی می‌رسند؟
  • رقابت آمریکا و اروپا در اوکراین به جنگ جهانی سوم منجر می شود
  • کاهش فقر مطلق در ایران به روایت بانک جهانی
  • ۳ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • ایران آماده همکاری با سایر کشورها در زمینه زیست محیطی است
  • زنگ خطری بزرگ برای کاربران تلگرام
  • تکلیف برخورد با فروشندگان اسلحه و مهمات روشن شد/ مجازات خرید و فروش سلاح چیست؟