Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-همسر شهید محسن حججی گفت: محسن به معنای واقعی آتش به اختیار بود و همواره در کارهای فرهنگی فعالیت داشت.
او عاشق امام حسین بود و معامله ای با خدا کرد که به جز خدا کسی نداند و امیدوارم ادامه دهنده راه این شهید بزرگوار باشیم.
وزیر فرهنگ و ارشادی اسلامی در این دیدار با تجلیل از شخصیت محسن حججی از خانواده وی به عنوان سنبل مقاومت و ایثار، تجلیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سید عباس صالحی در سفر امروز جمعه خود به اصفهان ضمن حضور در گلزار شهدای نجف آباد نسبت به مقام والای شهدای این خطه و شهید محسن حججی ادای احترام کرد .
وی همچنین با حضور در منزل پدری شهید حججی با خانواده این شهید مدافع حرم دیدار و گفتگو کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اصفهان ، فرماندار نجف آباد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد نجف آباد و جمعی از مسئولان ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را در این دیدار همراهی کردند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز جمعه وارد اصفهان شد، وی با آیت الله مظاهری از مراجع تقلید ورئیس حوزه علمیه اصفهان ، آیت الله طباطبایی نژاد امام جمعه و رسول زرگر پور استاندار، دیدار و در خصوص مسائل فرهنگی گفتگو کرد .

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۹۷۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پهلوانی برند کشتی ایران است/شهدا پهلوانان واقعی هستند

مصطفی شهری با بیان اینکه کشتی پهلوانی سنت ماندگار و بخشی از فرهنگ معنوی و ورزشی ایران است و پهلوانی را نباید به ورزش یا کسب مدال خلاصه کرد، گفت: شهدای ما پهلوانانی هستند که جان خود را در راه میهن فدا کردند و می‌شود آنها را پهلوان واقعی خطاب کرد. - اخبار استانها -

مصطفی شهری؛ عضو تیم ملی کشتی پهلوانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در ساری  در خصوص فرهنگ پهلوانی و تفاوت پهلوان با ورزشکار معمولی گفت: این تفاوت بیشتر مربوط به مرام و معرفت و محیط زورخانه‌ای است، برای مثال ورزشکاران زورخانه با وضو وارد گود باستانی می‌شوند و از آنجا که درب ورودی هم معمولا کوتاه است، برای ورود به نشانه تواضع باید خم ‌شوند؛ درواقع همه چیز بستگی به کسی که وارد این رشته می‌شود دارد و اینکه از این رشته چه می‌خواهد.

وی علت استقبال کم جوانان از ورزش و کشتی پهلوانی را این‌گونه بیان کرد: امروزه تنوع ورزش در کشور خیلی زیاد است، در گذشته به این شکل نبود، نهایتا یک والیبال، بسکتبال، فوتبال و کشتی بود و جوان‌ها هم به روز پیش می‌روند و به دنبال ورزش و رکوردهای جدید هستند.

شهری تصریح کرد: کشتی پهلوانی در چند سال اخیر پیشرفت قابل قبولی داشته است. همچنین در چند سال اخیر رقابت‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی به صورت مشترک میان فدراسیون کشتی و فدراسیون زورخانه‌ای برگزار شد که این مساله اتفاق بسیار خوبی است و امیدوارم تداوم یابد، زیرا تداوم این روند می‌تواند ورزش زورخانه‌ای را همگام با کشتی پهلوانی پیش برده و ارتقا دهد.

وی تاکید کرد: مسئولان کشتی پهلوانی باید شرایط را در زورخانه‌ها به گونه‌ای فراهم کنند تا کشتی‌گیرانی که در این رشته حضور دارند از روز اول طبق قوانین اصیل کشتی پهلوانی به خوبی در این حوزه آموزش ببیند.

این کشتی گیر با انتقاد از کم‌توجهی به کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای گفت: کشتی پهلوانی سنت ماندگار و بخشی از فرهنگ معنوی و ورزشی ایران زمین است. مرام و مسلک پهلوانی به مدال و بازوبند ربطی ندارد، بلکه پهلوان باید عنوان خود را از مردم بگیرد، برای همین بعد از چندین دهه هنوز نام بزرگان کشتی و پهلوانان ایران زبانزد عام و خاص است، در کشتی پهلوانی بزرگانی مانند پوریای ولی و جهان پهلوان تختی را داشتیم که هنوز معیار پهلوانی و رفتار ورزشکاران در ایران هستند؛ بر همین اساس پهلوانی را نباید تنها در ورزش یا کسب مدال خلاصه کرد.

وی افزود: برای ترویج روح و مرام پهلوانی در ورزش کشور نیاز به تبلیغات بیشتری درباره این مسابقات داریم تا جایگاه پهلوانان، مانند گذشته در جامعه ما ارزش و اعتبار بیشتری پیدا کند. البته مردم ایران پهلوانان خود را دوست دارند، زیرا پهلوان همیشه در کنار مردم بوده و با مردم زندگی کرده است و راز محبوبیت پهلوانان نیز در این است. ورزش پهلوانی در فرهنگ ایران جایگاه والایی دارد.

شهری گفت: هم در تبلیغات تلویزیونی و رسانه‌ای و هم در بخش جوایز باید اقدامات مهمی صورت گیرد تا شور و هیجان دوباره به کشتی پهلوانی بازگردد، زیرا این ورزش در رگ و خون مردم ایران جریان دارد و پهلوانان جایگاه ویژه‌ای در کشور دارند و فرهنگ پهلوانی هیچگاه در ایران کمرنگ نخواهد شد، اما بازتاب درست رسانه‌ای و تبلیغاتی آن باید بیش از پیش باشد و حیف است ورزشی که بزرگانی مانند جهان پهلوان تختی را به ایران و جهان معرفی کرده، کمرنگ شود.

این ورزشکار ادامه داد: پهلوانی، مارک و برند کشتی و ورزش ایران است و نمی‌شود تنها آن را در یک رشته خلاصه کرد؛ قهرمانان بزرگی مانند شهید ابراهیم هادی داشتیم که با وجود قهرمانی، پهلوان نیز بودند. آنها از تعلقات دنیوی دست کشیده و جان خود را در راه دفاع از میهن و آرمان‌های انقلاب فدا کردند. البته پهلوان شهید ما تنها ابراهیم هادی نیست، بلکه بزرگانی مانند شهید مهدی رضایی‌مجد در رشته فوتبال نیز داریم. بیش از 5 هزار شهید ورزشکار، پهلوانانی هستند که جان خود را در راه میهن فدا کردند و می‌شود آنها را پهلوان واقعی خطاب کرد.

این کشتی گیر در پایان خاطرنشان کرد: حضور کشتی‌گیران سرشناسی همچون کمیل قاسمی، جابر صادق‌زاده و ... در ورزش زورخانه‌ای اتفاق بسیار خوبی است و طبیعتا با حضور این قهرمانان، فرهنگ ورزش زورخانه‌ای هم بیشتر وارد کشتی می‌شود، ضمن اینکه به تازگی ورزش‌های زورخانه‌ای هم وارد تمرینات کشتی‌گیران شده که این موضوع در بالا بردن آمادگی جسمانی کشتی‌گیران به ویژه کار کردن با دست‌ها بسیار موثر است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روایت شهادت محسن حججی از زبان پدر و مادرش + فیلم
  • حجاب؛ سنگر اول جنگ نرم
  • زلنسکی به معنای واقعی کلمه اوکراینی‌ها را می‌کشد
  • تخصیص اعتبار از محل قرارگاه شهید آوینی برای تقویت انجمن های هنری
  • تشییع پیکر مادر و همسر شهیدان سلطانی
  • پیکر مادر دو شهید والامقام در ارومیه تشییع می‌شود
  • پهلوانی برند کشتی ایران است/شهدا پهلوانان واقعی هستند
  • تصاویر| مراسم ترحیم همسر محسن مهرعلیزاده
  • سالن ورزشی شهید فخری‌زاده در اختیار فدراسیون کشتی قرار گرفت
  • رونق شهرداری‌ها به‌معنای رونق اقتصاد دنیا است