Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-27@21:07:22 GMT

پسر بارزانی دست به دامان آمریکایی ها شد!

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۹۸۲۸۱

پسر بارزانی دست به دامان آمریکایی ها شد!

صراط: پسر مسعود بارزانی و رییس شورای امنیت منطقه کردستان عراق با ارسال ایمیلی به رسانه امریکایی واشنگتن پست با ابراز نگرانی از موضع بغداد در قبال همه پرسی استقلال کردستان ضمن درخواست کمک از امریکا ابراز داشت که مجبور به برگزاری این همه پرسی شده اند.به گزارش کُردستان خبر، پسر مسعود بارزانی و رئیس شورای امنیت منطقه کردستان عراق با ابراز نگرانی درباره مواضع بغداد در قبال همه‌پرسی جدایی کردستان، از واشنگتن درخواست کمک کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه اظهارنظرها درباره همه‌پرسی غیرقانونی مقامات منطقه کردستان عراق،‌ «مسرور بارزانی» رئیس شورای امنیت این منطقه در مصاحبه با رسانه آمریکایی بر لزوم حمایت واشنگتن از کردستان عراق تاکید کرد.
پسر مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق در ایمیلی به رسانه آمریکایی، درباره همه ‌پرسی جدایی کردستان از عراق نوشت: «ما مجبور به این کار شدیم چرا که حکومت‌های عراق بسیاری از بندهای قانون اساسی را نقض کرده‌ است».
وی به «دیوید ایگناتیوس» روزنامه‌نگار واشنگتن پست گفته که حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق «تدابیر و اقدامات خطرناکی را برای تنبیه و مجازات کردستانی‌ها اعلام کرده است».
رئیس شورای امنیت منطقه کردستان عراق همچنین تاکید کرد بعد از برگزاری همه‌پرسی، «کردستان (عراق) اکنون به دنبال مذاکره و گفت‌گو (با بغداد) بر اساس احترام متقابل است».
بارزانی افزود: «آمریکا باید از متحدانش حمایت کند و تنش‌ها (ناشی از همه پرسی جدایی کردستان عراق) را کاهش دهد. هیچ کشور دیگری در موقعیت بهتری از آمریکا (برای حمایت و کاهش تنش‌ها) قرار ندارد. من درباره انفعال آمریکا با توجه به تهدیدات نظامی که کردستان (عراق) با آن مواجه است، نگرانی دارم».
ایگناتیوس در گزارش خود درباره این ایمیل نوشت: «در قلب و مرکز پیام بارزانی، درخواست او برای جلب کمک آمریکا بود. اگرچه شاید همه پرسی کردستان از نظر زمانی در زمان مناسبی برگزار نشده باشد، اما این کار، از سوی یک دوست (آمریکا) انجام شد».
این روزنامه‌نگار ارشد آمریکایی می‌افزاید: «آمریکا در برابر کردها این مسئولیت را دارد که به میانجیگری برای مذاکرات آنها با بغداد کمک کند. بهترین جا برای شروع این کار، توافقی برای تضمین سفرهای هوایی بین‌المللی و ارتباط کردستان با جهان است».
گفتنی است، مسعود بارزانی رییس منطقه کردستان عراق در گذشته و در حمله داعش به مناطق کرد نشین و اربیل و محاصره این شهر،بارها از آمریکا درخواست کمک کرده بود و درخواستش از سوی آنها بی جواب ماند و بلافاصله در پی تماس با جمهوری اسلامی ایران و درخواست کمک از ایران سردار سلیمانی بی وقفه با پروازی ویژه خود را به عراق و اربیل رسانده و منطقه را از دست داعش نجات داد و برادران کوردمان را از بحران و محاصره خارج کرد.
حالا سوال اینجاست که آیا حزب بارزانی باز هم به آمریکا امید دارند؟ و اگر هم آمریکا به درخواست کمک ایشان جوابی بدهد جای تعجب نیست که چرا قبلا این کار رانکرد؟

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۹۸۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند

به گزارش قدس آنلاین، «محمد شیاع السودانی» امروز در افتتاحیه پنجمین دور کنفرانس کار کشورهای عربی در بغداد، خواستار اقدام جامعه جهانی برای توقف جنگ علیه غزه شد.

وی گفت: این کنفرانس در شرایط دشوار و استثنایی در سطح عربی و منطقه‌ای برگزار می‌شود. به گونه‌ای که نیروهای اشغالگر به تجاوزات علیه ساکنان غزه ادامه می‌دهند و با نقض قانون بین‌المللی، آداب و رسوم جنگ و قطعنامه‌های سازمان ملل، فلسطینیان را از غذا، دارو و سکونت امن محروم کرده‌اند.

نخست‌وزیر عراق همچنین جامعه جهانی را به ایفای نقش خود برای توقف این جنگ ظالمانه و عمل به مسوولیت انسانی و اخلاقی خود بر اساس قوانین و قطعنامه‌های بین‌الملی فراخواند.

 پس از گذشت ۲۰۴ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

این رژیم طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۴ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه و توقف کار پمپ بنزین‌ها
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است