Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-03-29@01:46:50 GMT

۴۴ نمایش برای امام حسین (ع) از بعدِ عاشورا

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۹۸۸۹۴

۴۴ نمایش برای امام حسین (ع) از بعدِ عاشورا

فرهنگ > تئاتر - مدیر کانون نمایش‌های دینی از اجرای ۴۴ نمایش در تهران و شهرستان‌ها با موضوع ماه محرم خبر داد و برگزاری تعزیه از دهه دوم این ماه در محوطه تئاترشهر تایید شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمود فرهنگ مدیر کانون نمایش‌های دینی مرکز هنرهای نمایشی با اعلام این خبر که این کانون امسال ۴۴ اثر صحنه‌ای و خیابانی برای اجرا در تهران و شهرستان‌ها تدارک دیده است تصریح کرد: «از این تعداد ۱۰ نمایش خیابانی و باقی آن‌ها صحنه‌ای خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تهران شاهد اجرای سه نمایش در پلاتو اجرای مجموعه تئاترشهر، دو نمایش در خانه نمایش اداره تئاتر، یک اثر در تالار محراب، یکی در پردیس تئاتر تهران (خاوران)، چهار نمایش در سالن ناصرخسروی دانشگاه تهران، یک نمایش در چهار شهرستان بومهن، رودهن، دماوند و اسلامشهر خواهیم بود. یک نمایش هم در پنج کانون فرهنگی- هنری دانش‌آموزی برای مخاطبان نوجوان اجرا خواهد شد و یک نمایش خیابانی هم در شهر جدید پردیسِ تهران داریم.»

او ادامه داد: «جدا از این ۱۳ نمایش صحنه‌ای و یک نمایش خیابانی، پنج نمایش صحنه‌ای در اصفهان، دو نمایش خیابانی در اراک، دو نمایش خیابانی و سه نمایش صحنه‌ای در کرمانشاه، دو نمایش خیابانی و یک نمایش صحنه‌ای در دهلران در استان ایلام، یک نمایش خیابانی و چهار نمایش صحنه‌ای در خوزستان، یک نمایش صحنه‌ای در بوشهر، دو نمایش صحنه‌ای در رشت و لاهیجان در استان گیلان، یک نمایش صحنه‌ای در یاسوج، یک نمایش صحنه‌ای در ملایر در استان همدان، یک نمایش صحنه‌ای در البرز، دو نمایش صحنه‌ای در تربتِ‌حیدریه در استان خراسان‌رضوی، یک نمایش صحنه‌ای و یک نمایش خیابانی در بروجرد در استان لرستان خواهیم داشت که بعد از دهه اول محرم اجرای خود را آغاز خواهند کرد و تا پایان صفر ادامه خواهند داد.»

مدیر کانون نمایش‌های دینی مرکز هنرهای نمایشی در مورد برگزاری تعزیه در محوطه تئاترشهر هم توضیح داد: «برگزاری تعزیه بناست توسط اداره کل هنرهای نمایشی پیگیری شود. ما سال گذشته در محوطه تئاترشهر تعدادی نمایش عاشوراییِ خیابانی داشتیم و امسال تمرکزمان را بر شهرستان‌ها گذاشته‌ایم. گمان می‌کنم چون در دهه اول محرم تمام گروه‌ها به شدت درگیر هستند احتمالا مرکز هنرهای نمایشی برای دهه دوم برنامه‌ریزی کرده است.»

طی تماس تلفنی با مدیریت مجموعه تئاترشهر خبر برگزاری تعزیه در دهه دوم محرم در محوطه این مجموعه تایید شد که تعداد مجالس و اسامی آن‌ها و ساعت برگزاری‌شان طی روزهای آینده اعلام خواهد شد.

57242

کلید واژه‌ها : تئاتر - تئاتر شهر - تعزیه -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۹۸۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شاماران» از بهبهان به تماشاخانه سنگلج می‌آید

به گزارش خبرگزاری مهر، ساسان شکوریان هنرمند بهبهانی که سابقه کارگردانی آثار متعددی را در کارنامه هنری خود دارد، پس از اجرا در شهر بهبهان و گرگان و حضور در بخش ویژه صحنه‌ای بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش‌های آیینی و سنتی، نمایش سیاه‌بازی «شاماران» را فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳ در تماشاخانه سنگلج تهران روی صحنه می‌برد.

«شاماران» نوشته علیرضا داوری و کاری از موسسه جام هنر چهارسو و گروه تئاتر ناب بهبهان است که افسانه شاماران و پیوند آن با دوران پادشاهی کیدین هوتران عیلامی در منطقه تاریخی ارجان در بهبهان کنونی را در قالب نمایش ایرانی سیاه‌بازی روایت می کند.

اورانوس شرافت، حسین بنائی، جهانشاد زراعت، مصطفی خندانی، آریا عطایی قهفرخی، حسین طیبی، امیرحسین شکوریان، مهدی مومن، مریم پراش، آوا شکوریان، فاطمه هاشمی و یلدا خاضعی در نمایش سیاه بازی «شاماران» بازی می کنند وعنایت خادم بشیری، مهدی محتشم، حسین عبداله‌زاده و عارف بهبهانی گروه موسیقی و نوازندگان این نمایش هستند.اسامی سایر عوامل اجرایی و اخبار تکمیلی این نمایش به‌زودی اعلام می‌شود.

کد خبر 6063482 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • خاطراتی از «بلبل» شدن فردوس کاویانی و چند ماجرای دیگر
  • قدردانی از هنرمندانی که چراغ تئاتر را روشن نگه داشته‌اند
  • «شاماران» از بهبهان به تماشاخانه سنگلج می‌آید
  • «آن‌ها دروغ می‌گویند» در پردیس تئاتر شهرزاد
  • هنرهای نمایشی زاهدان، زنده اما کم‌رمق است
  • نمایشِ بهرام افشاری ۲ میلیاردی شد
  • استقبال مخاطبان از «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت»
  • ضرورت اجرای مداومِ تئاتر خیابانی برای گردشگران
  • نمایشِ بهرام افشاری قبل از آغاز، ۲ میلیاردی شد!
  • تئاتر کودک، تقابل تأثیرگذارترین رسانه با تأثیرپذیرترین مخاطب