Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@08:49:08 GMT

ولایت‌پذیری بزرگترین درس شهدا به جامعه است

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۹۹۲۱۷

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی شهدا، ایثارگران و آزادگان را سند حقیقی ولایت‌پذیری مطرح و بیان کرد: ولایت‌پذیری بزرگترین درس شهدا به جامعه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در یادوارهیک مسجد، یک فرمانده و یک خاطره که با محوریت سردار شهید نیازعلی طالبی در روستای چغاسیاه شهرستان شازند برگزار شد ضمن یادآوری حماسه آفرینی‌ها و رشادت‌های رزمندگان اسلام در طول ۸ سال دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس، استمرار حرکت امام حسین (ع) بود که با هدایت و بصیرت امام راحل در ایران صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دوران دفاع مقدس پیشرفته‌ترین تجهیزات در اختیار دشمن قرار داشت، دو ابر قدرت شرق و غرب در مقابل ملت ایران ایستادند و قصد نابودی انقلاب اسلامی را داشتند ولی وحدت، یکپارچگی، رهبری فرزانه، اتکاء و توکل به خداوند رمز پیروزی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس شد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی شهدا، ایثارگران و آزادگان را سند حقیقی ولایت‌پذیری مطرح و بیان کرد: ولایت‌پذیری بزرگترین درس شهدا به جامعه است و حرکت در مسیر شهدا باعث می‌شود تا توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان نظام اسلامی خنثی شود.

سردار کریمی تصریح کرد: جنگ ما جنگی بود که هویتش را مشخص کرد، جنگ اسلام و کفر بود. استکبار از فراگیر شدن پیام انقلاب واهمه داشت که مبادا موقعیت و منافع او را به خطر بیاندازد. بنابراین کودتاها، شورش ها و نهایت ترور ۱۷۰۰۰ نفر از شخصیت های شاخص سیاسی، فرهنگی و دینی گرفته تا مردم عادی را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود:

حصر آبادان از هشتم آبان سال 1359 تا 5 مهر ماه سال 1360 به طول انجامید که این امر از اهمیت ویژه‌ای در استراتژی نظامی دو طرف برخوردار بود. هنگامی که آبادان در محاصره دشمن قرار گرفت؛ حضرت امام خمینی (ره) خطاب به نیروهای مسلح فرمودند که «حصر آبادان باید شکسته شود» فرمان امام (ره) مبنی بر آزاد سازی آبادان علاوه بر جنبه نظامی، جنبه شرعی نیز پیدا کرد و نیروهای مسلح تمام توان و قوای خود را در این راه صرف کردند.

سردار کریمی شکست حصر آبادان را حماسه‌ای ماندگار دانست و گفت: شکست حصر آبادان حماسه دلیر مردانی است که رفتند تا همیشه یادشان در قلب‌ها باقی بماند و سردار شهید نیازعلی طالبی از جمله این دلیرمدانی بود که با خون خود خرمشهر را آزاد کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۹۹۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان

فرماندار شهرستان آران و بیدگل گفت: تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر و ۳۶ شهید فرهنگی مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان دارالشهدا آران و بیدگل در پاسداشت ارزش‌های انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی‌اکبر رضایی برگزاری یادواره شهدای کارگر و معلم را گامی در راستای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانست و اظهار کرد: ترویج و نشر فرهنگ اصیل ایثار و شهادت و سبک زندگی و سیره شهدا به‌ویژه برای نسل جوان که موتور محرکه و پیشران انقلاب هستند، ضروری است.

وی به نقش‌آفرینی معلمان به عنوان سفیران فرهنگی در صحنه‌های انقلاب به‌ویژه در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: تقدیم ۳۶ معلم‌شهید در شهرستان آران و بیدگل، سند افتخار دستگاه تعلیم و تربیت در نظام اسلامی است.

رضایی به نقش کارگران در پیشبرد اهداف انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس علاوه بر حضور درجبهه‌های نبرد، در سنگر تولید نیز مجاهدت کرده است و تقدیم بیش از ۳۶۵ شهید کارگر مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگریشهرستان دارالشهدا آران و بیدگل در پاسداشت ارزش‌های انقلاب است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل هدف از برگزاری یادواره شهدا را معرفی شهیدان به عنوان الگوهای ماندگار به جامعه بویژه قشر جوانو نوجوان عنوان کرد و گفت: شهدای گرانقدر در دوران هشت سال دفاع مقدس جانفشانی‌ها و صحنه‌های ماندگاری را آفریدند که تضمین‌کننده پیروزی‌های رزمندگان در آن دوران حساس شد.

به گزارش ایمنا، یادواره شهدای کارگر و معلم شهرستان آران و بیدگل با عنوان «شب‌های پرستاره» از ساعت ۲۰ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت در گلزار شهدای حرم مطهرآستان مقدس محمد هلال بن علی (ع) برگزار می‌شود. ‌

کد خبر 749141

دیگر خبرها

  • دیدار فرمانده سپاه لرستان با جامعه کارگری
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو