Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی با حضور گسترده مردم در مساجد، تکایا و … شهرها و روستاهای سراسر گیلان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی با حضور گسترده مردم و دلدادگان به اهل بیت(ع) در مساجد، تکایا، حسینیه ها و بقاع متبرکه شهرها و روستاهای سراسر استان گیلان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رودبار:

به گزارش ۸دی به نقل از زیتون خبر، مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی با مداحی شایان مصلح بازیکن تیم پرسپولیس تهران در هیئت دلدادگان حضرت عباس(س) پایین بازار رودبار برگزار شد.

توتکابن رودبار:

به گزارش ۸دی به نقل از زیتون خبر، عزاداری شب تاسوعای حسینی با حضور محبان سرور و سالار شهیدان در شهر توتکابن برگزار شد.

رشت:

به گزارش ۸دی به نقل از «دیارباران»، سالگرد شهادت «مسافر تاسوعا»، شهید مدافع حرم سجاد طاهرنیا عصر جمعه در مزار شهدای رشت برگزار شد.

در این مراسم محمد صادق کوشکی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران سخنرانی کرد و مردم و مسئولین حاضر در این مراسم به یاد سقای دشت کربلا و شهدای عاشورا و رهروان راه حسین، شهدای مدافع حرم به عزاداری پرداختند.


فومن:

به گزارش ۸دی به نقل از بهجت نیوز، مردم ولایتمدار شهرستان فومن در شب تاسوعای حسینی با حضور در هیئات مساجد، هیئات عزاداری و دستجات زنجیرزنی در سطح خیابان ها و میادین این شهر در سوگ سید و سالار شهیدان عزاداری کردند.

شایان ذکر است در شب عاشورای حسینی هم هیئات عزاداری در فومن برپا بوده و دسته جات عزاداری فومنی ها در این شب در میدان امام خمینی(ره) این شهرستان حضور می یابند.

آستانه اشرفیه:

به گزارش ۸دی به نقل از آستان‌خبر؛ شب تاسوعای محرم امسال همچون سال های گذشته مردم شهرستان آستانه اشرفیه با برپایی مراسمات و هیئت های عزاداری ارادت خود را به شهید بی کفن کربلا آقا امام حسین (ع) و یاران وفادارش بار دیگر ابراز کردند.


بندر انزلی:

به گزارش ۸دی به نقل از افق انزلی، مراسم شب تاسوعای حسینی در هیئت مهدیه بندرانزلی و با حضور خیل عظیم عزاداران حسینی برگزار شد. هیئت مهدیه انزلی یکی از هیئتهای جوان انزلی است که در طراز انقلاب سلامی فعالیت می‌کند و جوانان بسیاری را جذب خود کرده است. مداحی این هیئت را حاج جمشید بذربخش بر عهده دارد.


ماسال:

به گزارش ۸دی به نقل از ماسال نیوز، مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی همزمان با سراسر کشور در مسجد جامع ماسال با مداحی حاج محمد امانی و سخنرانی حجت الاسلام سید هادی موسوی امام جمعه شهرستان برگزار شد.

شاندرمن:

به گزارش ۸دی به نقل از ماسال نیوز، مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی در مسجد جامع شاندرمن با سخنرانی حجت الاسلام عبدالحسین فنایی و مداحی برادر فتحی برگزار شد.


شفت:

به گزارش ۸دی به نقل از صبح شفت، همزمان با شب تاسوعای حسینی یادواره شهدای ولامقام روستای گیلده شفت در مسجد این روستا برگزار شد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۹۹۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۱۰۰ یادواره شهدا در شهرستان تویسرکان

روح‌الله ترکاشوند در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه کلاس‌های قرآنی در رشته‌های مفاهیم و روخوانی با حضور ۱۰۰ نفر از بانوان قرآنی در دارالقرآن بنیاد شهید تویسرکان با حضور ۳ مربی مجرب برگزارشده است افزود: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۶۰ یادواره شهدا در شهر و روستا و حدود ۴۰ یادواره خانگی با مشارکت سپاه ناحیه در سطح شهرستان تویسرکان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه در ضبط و ثبت خاطرات خانواده شهدا و جانبازان در استان همدان پیشرو هستیم خاطرنشان کرد: سال گذشته خاطرات ۱۰۱ خانواده از جانبازان ۵۰ درصد به بالا، همسران و والدین شهدا ضبط شده است.

رئیس بنیاد شهید شهرستان تویسرکان یادآورشد: با دریافت اولین ابلاغیه ثبت خاطرات جانبازان ۲۵ تا ۵۰ درصد انجام شده است و در مجموع از سال ۹۴ ثبت و ضبط خاطرات بیش از ۳۵۰ خانواده دراین شهرستان صورت گرفته است.

وی گفت: عزاداری دهه اول محرم به صورت خودجوش در چهار سال اخیر با مشارکت مدافعان حرم و استقبال خانواده شهدا و برگزاری ۱۸ سال به صورت متوالی دعای عرفه در گلزار شهدا از برنامه‌های خوبی بوده است که دراین شهرستان برگزار شده است.

ترکاشوند از انعقاد تفاهمنامه بین بنیاد شهید، بسیج سازندگی و دهیاری دراین شهرستان نام برد که ۱۵ یادمان شهدا در روستاهای فاقد تابلو احداث و نصب گردیده است.

ترکاشوند از کمک هزینه به ۴۰ دانشجو به مبلغ ۲۳۷ میلیون تومان، تشویق ۵۰ دانش‌آموز ممتاز با پرداخت یک‌میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، برگزاری اردوی یک روزه راهیان پیشرفت برای ۱۵ دانش‌آموز، حضور در اردوی یک روزه بازدید از نمایشگاه طنین اقتدار، برگزاری مسابقات ورزشی و اعزام هشت نفر از جانبازان و خانواده معظم شهدا به حج تمتع نام برد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان تویسرکان در ادامه به برگزاری یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموزی در مدارس شاهد و مشاوره رایگان تحصیلی و برگزاری ۱۲ جلسه ستاد شاهد اشاره کرد وافزود: برقراری مستمری جانبازان دهک یک تا سه برای ۲۵ نفر، ثبت حالت به اشتغال جانبازان بالای ۲۵ درصد دو مورد و ارائه ۲ هزار و ۷۷ مورد خدمات مددکاری طی یک سال اخیر از اقدامات خوب بنیاد شهید تویسرکان بوده است.

ترکاشوند تصریح کرد: امسال یک‌هزار و ۳۴۰ دیدار با خانواده شهدا، جانبازان با مشارکت دستگاه‌های خدمات‌رسان انجام شد که در این زمینه برنامه کنگره ۸ هزار شهید استان در برش شهرستانی ۴۲۸ مدال سرو به خانواده معظم شهدا دراین شهرستان اهدا شده است.

وی از کمک مالی بلاعوض به موارد خاص جامعه هدف به ۱۸ مورد تا پایان سال به ۲۳ مورد افزایش خواهد یافت گفت و خاطرنشان کرد: پایش سلامت برای ۵۲۰ نفر، پرداخت ۱۸۵ میلیون تومان هزینه دارو، تجهیزات و رفاهیات به ایثارگران، اعزام ۲۵ نفر از جانبازان به کمیسیون پزشکی تعیین درصد، تشکیل و ارسال ۵۵ پرونده والدین شهدا به منظور شرکت در کمیسیون ۲۶ و ۲۲ برای حق پرستاری و نگهداری بوده است.

رئیس بنیاد شهید شهرستان تویسرکان در پایان گفت: تعهد اشتغال سال گذشته بنیاد شهید شهرستان تویسرکان ۳۴ نفر بوده است که ۳۵ شغل یعنی بیش از صد درصد در سامانه ثبت شده است.

کد خبر 6056688

دیگر خبرها

  • ۱۶ شب مناجات‌خوانی مداحان مشهور ایران در کربلای معلی
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امیرالمومنین علی(ع) در پیاده‌راه فرهنگی رشت
  • برگزاری مراسم عزاداری امام علی(ع) در پیاده راه فرهنگی رشت
  • آلومینیوم - پرسپولیس/ سپاهان به خوزستان می‌رود
  • پاکبانان میبدی بر سر سفره ی ضیافت هادی در میبد
  • قطعی گاز در چند منطقه شهرستان رودبار
  • برگزاری ۱۰۰ یادواره شهدا در شهرستان تویسرکان
  • بازسازی ۴۳۲ کیلومتر از شبکه آب شرب شهرها و روستاهای استان کرمان
  • برگزاری مراسم یادواره خانگی شهید نوروز شیردل در خوی + تصاویر
  • اکثر شهرها و روستاهای خراسان جنوبی دچار مشکل کم‌آبی هستند