Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش جام نیوز، محسن جلیلی آهنگساز و مدیر موسسه هنر و ادبیات هلال در تشریح تازه ترین فعالیت های موسیقایی این موسسه گفت: یکی از کارهایی که طی ماه های اخیر روی آن تمرکز داشتیم تولید مجموعه «پروانه ها» بود که بعد از دهه اول محرم توسط موسسه هنر و ادبیات هلال منتشر می شود.

در این مجموعه موسیقایی که روایت آن برعهده سید محمد سادات اخوی است زندگی تعدادی از مداحان مطرح و پیشکسوت کشور در قالب قطعه های بیست دقیقه ای همراه با موسیقی به مخاطب ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آنچه برای این مجموعه صوتی – موسیقایی در نظر گرفته شده روایتی قصه گونه و جذاب با صدای سید محمد سادات اخوی است که به سهم خود تلاش کرده از زاویه ای متفاوت به معرفی شرح حال زندگی مداحان معروف از جمله حاج اکبر ناظم، علامه شمشیری و دیگران بپردازد.

مدیر موسسه هنر و ادبیات هلال اظهار کرد: یکی دیگری از آثاری که برای انتشار آن برنامه ریزی های لازم صورت گرفته مجموعه «گوشه اهل نظر» است که با هنرمندی مسعود کهریزی برای علاقه مندان نوحه سرایی منتشر می شود. در این مجموعه که بعد از دهه اول محرم در سایت موسسه بارگذاری می شود، گوشه هایی از موسیقی ردیف دستگاهی ایران که در مداحی ها استفاده می شود به مخاطب معرفی شده و فکر می کنم آثار ارزشمندی هستند که می تواند مورد توجه علاقه مندان مداحی قرار گیرد.

آهنگساز آلبوم «سربلندان» که اخیرا توسط مرکز موسیقی حوزه هنری در بازار موسیقی منتشر شده در معرفی دیگر آثار موسیقایی موسسه هنر و ادبیات هلال توضیح داد: اثر دیگری که در دست انتشار است «همصدا با جبرئیل» نام دارد که با محوریت زندگانی حضرت فاطمه زهرا (س) در دو بخش به مخاطبان ارائه می شود. در بخش اول قطعاتی در حوزه ولادت با سعادت بانوی دو عالم و در بخش دوم قطعاتی در رثای حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور ۶ نفر از خوانندگان و مداحانی که با ردیف موسیقی ایرانی آشنایی دارند به علاقه مندان ارائه شده است. در این مجموعه هنرمندانی چون چنگیز حبیبیان، شهروز حبیبی، امیرحسین مدرس، سیدمحسن هاشمی و امیر یوسفی به عنوان خواننده حضور دارند.

جلیلی در پایان گفت: کار دیگری که قرار است در موسسه هلال تهیه شود اثری با موضوع زندگانی حضرت علی (ع) با نوای سید علی سادات رضوی است که این مجموعه نیز همانند مجموعه «همصدا با جبرئیل» دربرگیرنده بخش های مختلفی در حوزه ولادت، مدح و شهادت امیرالمومنین (ع) است که به زودی در دسترس علاقه مندان و دوستداران اهل بیت قرار می گیرد.

مهر

115

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۹۹۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلال احمر آماده باش است

کاووسی مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع سیل در شهرستان‌های استان گفت: بنابر اعلام هواشناسی شدت بارندگی‌ها امروز در شهرستان‌های استان وجود دارد. 

او افزود: بنابراین علاوه بر تیم‌های عملیاتی در شهرستان‌های با هشدار نارنجی، نیروهای امدادی تیم‌های سایر شهرستان‌ها نیز به عنوان پشتیبان آماده خدمت رسانی هستند.

کاووسی ضمن توصیه به مردم در برابر خطرات سیل و روان‌آب‌ها، تصریح کرد: از مردم درخواست داریم تا از سفرهای غیر ضرور و تردد در مسیر رودخانه‌های محلی پرهیز کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • هلال احمر زنجان به حالت آماده‌باش درآمد
  • هلال احمر آماده باش است
  • پخش فصل جدید «رخ‌ مادر» از امشب
  • «رخ‌ مادر» امروز از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • «رخ‌ مادر» روی آنتن شبکه افق/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • «رخ‌ مادر» از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • از جوابیه جواد هاشمی به ماجرای رپ خوانی تا حاشیه ای برای «نون.خ»
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • ورزشی‌های یازدهم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری»