Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- با حضور عاشقان اهل بیت(ع)، آیین باشکوه عزای تاسوعای حسینی در سراسر استان کرمانشاه برگزار شد و طنین نوای «بی علمدارم برا» در آسمان شهر پیچید.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم باشکوه تاسوعای حسینی در استان کرمانشاه نیز چون دیگر نقاط ایران برگزار شد و شیفتگان و عاشقان اهل بیت(ع) به عزاداری برای سرور و سالار شهیدان و یارانش باوفایشان پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمانشاهیان نیز امروز شنبه و در نهمین روز از ماه محرم با حضور پر شور خود در قالب دسته جات و هیئات عزاداری به برگزاری مراسم عزای تاسوعای حسینی پرداختند.

پیر و جوان، نونهال و بزرگسال همه یکرنگ و سیاه پوش در عزای حضرت ابوالفضل عباس(ع) سیاه پوش شده و گل بر سر و صورت خود زده اند تا گوشه ای از حزن و اندوه امام حسین (ع) در عزای برادر علمدارش را درک کنند.

مردم، سینه زنان و زنجیر زنان کرمانشاهی در عزای علمدار کربلا یک نوا و یک صدا بانگ و ندای «بی علمدارم برا» سر دادند.

جای جای کرمانشاه از شهر و روستا تا دورترین نقاط امروز محل حضور عاشقان اباعبدالله(ع) و دسته‌جات عزاداری در خیابان‌ها و مسیرهای مختلف بود تا در ماتم شهادت سقای دشت کربلا به سوگ نشینند.

شور و شعور حسینی امروز در میان شهر شهیدپرور کرمانشاه موج می‌زد و بقاع متبرکه نیز میزبان عزاداران فرزند رسول خدا(ص) بود و شیفتگان علمدار کربلا در عزای شهادت عباس بن علی(ع) به سر و سینه زدند.

برپایی ایستگاه‌های صلواتی، پخت و توزیع حلیم و آش نذری و شربت حال و هوای خاصی به مراسم عزاداری تاسوعای حسینی داد و تجمع عزاداران باشکوه هر چه تمام‌تر در شهر کرمانشاه برگزار شد.

خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، آزادگان، جانبازان، روحانیون، نظامیان و دیگر اقشار مختلف در مراسم عزاداری تاسوعای حسینی حضوری باشکوه داشتند.

برخی از هیأت های زنجیز زنی و سینه زنی با حرکت به سمت گلزار شهدای کرمانشاه، روزی را که متعلق به حضرت ابالفضل العباس (ع)، اسوه ادب و اخلاق است را با شهدای هشت سال دفاع مقدس به سوگ می نشینند.

دسته عزاداری بازاریان و اصناف کرمانشاه نیز در مسیر بازار قدیمی شهر منتهی به درب های قدیمی بارگاه ملکوتی امیرالمومنین علی (ع) به عزاداری پرداختند.

در میان دسته جات عزاداری در گوشه کنار حضور برخی از مردم اهل سنت محله سنی نشین کرمانشاه نیز به وضوح به چشم می خورد که به سرور و سالار شهیدان عرض ادب و ارادت می کردند و اشک ماتم می ریختند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۹۹۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طنین روح بخش کلام وحی در ماه ضیافت الهی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، این برنامه علاوه بر پخش از شبکه خاوران از شبکه‌های سراسری نیز پخش می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رمضان در کردستان؛ از طنین نوای مرحبا تا اقامه تراویح
  • برگزاری مراسم تحویل سال در آستان مبارک هفت امامزاده و بقعه متبرکه
  • طنین روح بخش کلام وحی در ماه ضیافت الهی
  • ۱۶ شب مناجات‌خوانی مداحان مشهور ایران در کربلای معلی
  • برگزاری مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه
  • آماده‌باش ۱۶۲ جایگاه سوخت برای تامین سوخت مسافران درکرمانشاه
  • مراسم تحویل سال در هفت امامزاده و بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود
  • آلومینیوم با 3+1 غایب به مصاف نساجی می‌رود
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امیرالمومنین علی(ع) در پیاده‌راه فرهنگی رشت
  • برگزاری مراسم عزاداری امام علی(ع) در پیاده راه فرهنگی رشت